Mijn pony geeft eind oktober de diagnose PPID gekregen en daarvoor krijgt hij een kwart tablet Prascend. Hierdoor heeft hij een sterk verminderde eetlust en eet hij zijn voer niet meer op. Hij krijgt bij elkaar maar een handje, dus het is niet dat het teveel is. Zijn voer bestaat uit 20 gram marstall force, plukje luzerne, magnesium en dus het kleine tabletje. Een paar dagen terug heb ik er wat lijnzaadolie doorheen gegooid om het lekkerder te maken, maar dat trucje werkt niet meer. Hooi eet hij gewoon en beloningsbrokjes etc gaan er ook zo in, dus eten doet hij wel en hij doet verder ook niet raar. Hij is juist super opgeknapt sinds hij aan de medicatie zit.
Ik vraag me af of er meer mensen zijn met dit probleem en ben benieuwd naar jullie oplossingen. Ik ben ook benieuwd of er voer is wat laag is in suiker/zetmeel, maar wat veel paarden wel lekker vinden. Misschien kan ik dat er nog doorheen mengen of zoiets. Het voer ging er overigens eerst zonder problemen in. Hij is van enorme veelvraat naar pietje kieskeurig gegaan. Help