LVF´s health chunks van Louis Venhorst Fourage

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: LVF´s health chunks van Louis Venhorst Fourage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:36

Hoe lang doen ze er meestal mee? Zit het ook te overwegen. Voor de zeldzame nachten dat ze binnen staan en dan wat te knabbelen hebben om onrust (wha waarom staan we binnen *stress) tegen te gaan.


Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:37

Tancreda4 schreef:
Hoe lang doen ze er meestal mee? Zit het ook te overwegen. Voor de zeldzame nachten dat ze binnen staan en dan wat te knabbelen hebben om onrust (wha waarom staan we binnen *stress) tegen te gaan.


Ik heb ergens gelezen in een hooinetje 1,5 uur. En volgens mij konden er 4 in een netje.

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Re: LVF´s health chunks van Louis Venhorst Fourage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 09:06

Ik heb geen idee hoelang die van mij ermee doet want blijf er nooit bij maar ik doe ze gewoon in de bak en niet in een hooinet. Ze heeft ze ook niet echt om per se lang mee te doen

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Re: LVF´s health chunks van Louis Venhorst Fourage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 09:20

Eén chunk gaat bij die van mij in 10-15 min. op...

♥♥♥ ๑۩۞۩๑ Chakra Mansolein ๑۩۞۩๑ ♥♥♥ Onze zwarte fluwelen schoonheid is gefokt door stoeterij Mansolein

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:41

Binnen 3 minuten is de chunk op, zonder netjes los in de voerbak.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Popstra
Berichten: 13711
Geregistreerd: 21-06-08

Re: LVF´s health chunks van Louis Venhorst Fourage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:57

In een hooi netje? Dan valt alles er toch uit als ze er op kauwen lijkt mij??

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: LVF´s health chunks van Louis Venhorst Fourage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:48

Die van mij vinden bijna alles lekker, maar de chunks zijn niet lekker genoeg denk ik, hun voordroog krijgt voorrang en als er dan niets meer te eten is, dan.. dan pas gaat er een chunk opgegeten worden.
Hoe lang ze er mee doen, Fjord 3 minuten, zwarte 10 als hij hem opeet, anders geef ik hem aan de fjord.

Ik hoef ze dus niet meer, mijn paarden vinden ze niet lekker en eten ze slecht.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: LVF´s health chunks van Louis Venhorst Fourage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:58

Nou ik heb ze gekocht. Een doos van 20 kg voor E17,50.

Het idee is om de bietenpulp smakelijker voor ze te maken. Dus in ieders bakje ligt nu bietenpulp met een chunk. Het ruikt lekker :))

ElCid

Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: LVF´s health chunks van Louis Venhorst Fourage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:06

Net ook een doos laten komen, paarden vinden het erg lekker en het is fijn als tussendoortje en ze zijn per chunck toch wel een minuut of 10/ 15 bezig.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: LVF´s health chunks van Louis Venhorst Fourage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 10:43

Inmiddels ben ik al even bezig met voeren. Ik doe een kopje bietenpulp en een chunk. Water erbij en een dag laten staan. De paarden vinden het heerlijk en zijn best even bezig met hun prakje. Ik ben er blij mee :j

ElCid

Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:36

Dayanaera schreef:
Inmiddels ben ik al even bezig met voeren. Ik doe een kopje bietenpulp en een chunk. Water erbij en een dag laten staan. De paarden vinden het heerlijk en zijn best even bezig met hun prakje. Ik ben er blij mee :j


Eigenlijk mis je dan wel een beetje het waarom van de chunk. Die is juist zo groot en hard om paarden wat langer bezig te laten zijn en flink te moeten kauwen wat goed is voor tanden en kaakspieren. Omdat ze flink kauwen wordt er meer speeksel aangemaakt wat de vertering weer makkelijker maakt. Bij slobber wordt er nauwelijks gekauwd, minder speeksel aangemaakt wat dus de vertering minder maakt.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 18:59

ElCid schreef:
Dayanaera schreef:
Inmiddels ben ik al even bezig met voeren. Ik doe een kopje bietenpulp en een chunk. Water erbij en een dag laten staan. De paarden vinden het heerlijk en zijn best even bezig met hun prakje. Ik ben er blij mee :j


Eigenlijk mis je dan wel een beetje het waarom van de chunk. Die is juist zo groot en hard om paarden wat langer bezig te laten zijn en flink te moeten kauwen wat goed is voor tanden en kaakspieren. Omdat ze flink kauwen wordt er meer speeksel aangemaakt wat de vertering weer makkelijker maakt. Bij slobber wordt er nauwelijks gekauwd, minder speeksel aangemaakt wat dus de vertering minder maakt.


Klopt alleen het hangen in een hooinet is niet handig omdat de Chunks dan uit elkaar vallen. Een voerbak hebben wij niet. Ze doen er langer over als gewone slobber omdat ze ondanks dat het nat is er wel hun best voor moeten doen door de luzerne. Gewone slobber word gewoon een papje

ElCid

Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 19:52

Hooinetje zie ik ook het nut niet van in, wij voeren ze in de voerbak, maar je zou ze natuurlijk ook in een emmer of flexibele bak of zelfs gewoon op de grond kunnen voeren; 1 van onze paarden werkt ze zelf uit de voerbak en knaagt ze dan van de grond op. Werkt ook prima.
Ik heb ze nog niet nat gevoerd en zo te lezen gaat dat dus ook prima :D

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Re: LVF´s health chunks van Louis Venhorst Fourage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 01:00

Hier zit nu een sticker op de dozen dat je ze uitsluitend droog moet voeren, tot max. 2 kg per 600 kg lichaamsgewicht. Ik voer ze al vanaf het begin, haal de dozen bij de Welkoop en de paarden eten ze graag. Gewoon vanaf de grond. Vind het ideaal voor de jonge paarden die geen brok krijgen om ze tijdens voertijd rustig te "houden". Ik zag hier trouwens voorbij komen dat iemand €17,50 betaald voor de chunks. Ik betaal bij de Welkoop hetzelfde als ik bij Venhorst zou betalen; €15,70 per doos.

Jonnekee
Berichten: 752
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 01:15

suffie schreef:
Hier zit nu een sticker op de dozen dat je ze uitsluitend droog moet voeren, tot max. 2 kg per 600 kg lichaamsgewicht. Ik voer ze al vanaf het begin, haal de dozen bij de Welkoop en de paarden eten ze graag. Gewoon vanaf de grond. Vind het ideaal voor de jonge paarden die geen brok krijgen om ze tijdens voertijd rustig te "houden". Ik zag hier trouwens voorbij komen dat iemand €17,50 betaald voor de chunks. Ik betaal bij de Welkoop hetzelfde als ik bij Venhorst zou betalen; €15,70 per doos.



Zijn het wel dezelfde dan niet van een ander merk ?

Vikkie, Corland x Aram, Grand-Prix! *\o/*

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: LVF´s health chunks van Louis Venhorst Fourage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 08:47

Hier verkoopt de welkoop of Boerenbond ze niet hoor :n

ElCid

Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 10:21

suffie schreef:
Hier zit nu een sticker op de dozen dat je ze uitsluitend droog moet voeren, tot max. 2 kg per 600 kg lichaamsgewicht. Ik voer ze al vanaf het begin, haal de dozen bij de Welkoop en de paarden eten ze graag. Gewoon vanaf de grond. Vind het ideaal voor de jonge paarden die geen brok krijgen om ze tijdens voertijd rustig te "houden". Ik zag hier trouwens voorbij komen dat iemand €17,50 betaald voor de chunks. Ik betaal bij de Welkoop hetzelfde als ik bij Venhorst zou betalen; €15,70 per doos.


Welke Welkoop heeft ze dan? De Welkoop in Zelhem / Hengelo verkoopt ze niet.

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:00

Silvolde en ja, het zijn echt dezelfde! Foldertje van LVF en voedingsadvies zit erin. Ik heb lang getwijfeld of ik zo'n box van 500 kg zou bestellen, maar het scheelt maar €20 met 25 dozen. De dozen kan ik per keer halen en dan weet ik ook dat ze vers blijven bij vochtig weer, van zo'n box moet je dat maar afwachten. Ik haal meestal zo'n 6 dozen per keer en dat is prima goed te houden.

ElCid

Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: LVF´s health chunks van Louis Venhorst Fourage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 10:05

Dank je, dat is een stuk dichterbij dan Megchelen voor ons!

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:19

ElCid schreef:
Dank je, dat is een stuk dichterbij dan Megchelen voor ons!


Ja, zo was het voor mij ook. Scheelt toch weer een ritje :D

yacente
Berichten: 1
Geregistreerd: 24-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:01

Heeft de Welkoop de chunks nog? Bij LVF zijn ze momenteel uitverkocht.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: LVF´s health chunks van Louis Venhorst Fourage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:31

Ik maak de Chunks die ik nu nog heb en stap dan over op Marstall force. Het wordt toch een te duur grapje met 2 paarden :j

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:58

yacente schreef:
Heeft de Welkoop de chunks nog? Bij LVF zijn ze momenteel uitverkocht.


Silvolde heeft ze niet meer en bij Gendringen heb ik vanmorgen de laatste dozen opgehaald. Ik kan voorlopig nog even vooruit :o Jammer dat de productie stil ligt, is al best een tijdje volgens mij.

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:31

Weet iemand toevallig de ingrediënten die gebruikt worden? Vind het nog wat vaag. Luzerne, hooi, vitamine/mineralen en een zuurteregelaar. Maar waar is die zuurteregelaar van gemaakt?

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:02

Kelly08 schreef:
Weet iemand toevallig de ingrediënten die gebruikt worden? Vind het nog wat vaag. Luzerne, hooi, vitamine/mineralen en een zuurteregelaar. Maar waar is die zuurteregelaar van gemaakt?


Is niet meer van toepassing, de chunks worden niet meer gemaakt.......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers