Voedingssupplement waar genoeg magnesium in zit!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:27

Yvank_ schreef:
Nou volgens meerdere klinieken kan er een prima beeld gevormd worden met bloedonderzoek. De afwijkingen op urine tov zijn er zelden naar hun ervaring.


Gelukkig staat literatuur nog altijd boven expert opinion of ervaring. Begrijp wel dat ze bloed makkelijker vinden ;)
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/15077683/

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Voedingssupplement waar genoeg magnesium in zit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 11:40

Ik weet niet zeker of het paard een tekort heeft..mijn paard is licht hb bevonden..
Mijn paard kamt al jaren met een fysieke en mentale spanning..Da raadde magnesium aan dat schijnt een positief effect te hebben op hb paarden en ik dacht zelf: kijken of t wat doet voor spanning..

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Voedingssupplement waar genoeg magnesium in zit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:45

De reden dat magnesium wordt aangeraden bij HB is omdat het de insuline/glucose huishouding zou veranderen.

Dit blijkt helaas in onderzoek niet waar te zijn, meerdere onderzoeken vonden geen effect:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21496075

Maar ik kan begrijpen dat je het toch wilt proberen hoor. Belangrijk is om de oorzaak van de gevoelige voeten te onderzoeken. Hoe oud is het paard? Hoe is zijn lichaamsconditie? Hoe wordt het gehouden?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:27

Focussed schreef:
De reden dat magnesium wordt aangeraden bij HB is omdat het de insuline/glucose huishouding zou veranderen.

Dit blijkt helaas in onderzoek niet waar te zijn, meerdere onderzoeken vonden geen effect:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21496075

Maar ik kan begrijpen dat je het toch wilt proberen hoor. Belangrijk is om de oorzaak van de gevoelige voeten te onderzoeken. Hoe oud is het paard? Hoe is zijn lichaamsconditie? Hoe wordt het gehouden?


Sinds mijn paard bijna HB stond likt ze de magnesium die ze eerder echt vies vond zo van mijn hand af, dus ik nam dan maar aan dat het inderdaad wat deed.
Ga zo even de link lezen :j

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Voedingssupplement waar genoeg magnesium in zit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 13:25

Afbeelding

Dit is mijn paard..foto is van gisteren!
Mijn paard is net 11 en heeft vorig jaar een veulen gekregen.


Afbeelding

Ze is nooit mega dik geweest maar afgelopen mei was ze voor haar doen wel wat aan de zware kant!
Normaal gesproken loopt zij de hele dag op de wei ( al 11 jr lang) in de winterdag op de paddock met ruwvoer, in de nacht op stal.. ik voerde haar voordroog ( nu hooi)..qua krachtvoer kreeg zij 2 x een kwartje brok en klein halfje slobber ( nu krijgt ze de force en kwartje slobber)..
Paard wel altijd goed aan de arbeid geweest.
Godzijdank wezen de foto's geen gekanteld hoefbeen en geen verbrede witte lijn aan! Paard staat zeer hoog in het bloed, zeer sensibel, snel stress ( stress schijnt ook trigger van hb te kunnen zijn)..
Paard heeft vorig jaar een jaar zonder voorijzers gestaan ivm veulen, daarna weer beslagen. Heeft rv een ietjes platter voetje..wel minimaal. Zolen zijn dik genoeg volgens DA en hoefsmid. Nu voor de zekerheid een zooltje onder het ijzer gedaan.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Re: Voedingssupplement waar genoeg magnesium in zit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 21:51