Havens ferto lac 3 merrie speciaal brok..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sharoncaith
Berichten: 32
Geregistreerd: 06-05-17

Havens ferto lac 3 merrie speciaal brok..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 08:18

Aangezien mijn nieuwe tinker vorige week een veulen heeft gekregen ben ik opzoek naar een brok speciaal voor haar aangezien ze best wat spiermassa is kwijtgeraakt door een groot veulen... nu zag ik dus havens ferto lac voorbij komen.. heeft iemand hier ervaring mee? Of wat raden jullie anders aan? Wil der niet vetmesten maar meer voor der spieren en der energie... dank jullie voor het meedenken..

ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 09:37

Dit is een prima brok voor merries met een veulen of paarden die aan moeten komen. Waarom ben je niet eerder begonnen met bijvoeren als de merrie nu al zoveel op inlevert? Met een zogend veulen is 'herstellen' voor een merrie lastig.

sharoncaith
Berichten: 32
Geregistreerd: 06-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 11:03

Niezzz schreef:
Dit is een prima brok voor merries met een veulen of paarden die aan moeten komen. Waarom ben je niet eerder begonnen met bijvoeren als de merrie nu al zoveel op inlevert? Met een zogend veulen is 'herstellen' voor een merrie lastig.


Omdat ze nu nog bij de oude eigenaar staat en daar bietenpulp krijgt bij gevoerd.. is het ook nog handig om een muesli bij te voeren aan merrie naast de brok?

Luz_ElenaE

Berichten: 2819
Geregistreerd: 15-09-08

Re: Havens ferto lac 3 merrie speciaal brok..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:10

In muesli zit hetzelfde als brok aan vitamines en energie etc. Als je liever muesli voert moet je dat vooral doen. Volgens mij heeft havens geen merrie muesli maar een ander merk vast wel.
Ferto lac is een prima merrie brok voor de rest.
Maar het was misschien iets verstandiger om er eerder mee te beginnen. Moeder zijn is erg zwaar voor merries en ze hebben andere behoeftes dan een gewoon paard. Alleen ruwvoer geven is dan vaak niet voldoende. (Bieten pulp is ook een ruwvoer)

sharoncaith
Berichten: 32
Geregistreerd: 06-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 11:16

Luz_ElenaE schreef:
In muesli zit hetzelfde als brok aan vitamines en energie etc. Als je liever muesli voert moet je dat vooral doen. Volgens mij heeft havens geen merrie muesli maar een ander merk vast wel.
Ferto lac is een prima merrie brok voor de rest.
Maar het was misschien iets verstandiger om er eerder mee te beginnen. Moeder zijn is erg zwaar voor merries en ze hebben andere behoeftes dan een gewoon paard. Alleen ruwvoer geven is dan vaak niet voldoende. (Bieten pulp is ook een ruwvoer)


Ze staat nu nog bij de oude wigenaar... ;-) over 2 weken worden ze overgebracht hier naar stal. Vandaar dus mn vraag.
En ik wil alleen het beste voor moeder en kind. Dus of beok of muesli maakt mw niet uit als alles er maar in zit.

Luz_ElenaE

Berichten: 2819
Geregistreerd: 15-09-08

Re: Havens ferto lac 3 merrie speciaal brok..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 13:13

In principe is ferto lac voor een gezonde merrie in combi met veel ruwvoer voldoende.
Tegen die tijd zou je eventueel ook kunnen beginnen met veulenbrokjes om de merrie iets te ontlasten

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 14:01

Ik voer mijn zogende merrie Ferto Lac :j Begonnen 4 maand voor de bevalling.

Hartstikke tevreden over. Ze krijgt er ondertussen wel Kentucky Lite E en Olie bij, maar dat is alleen omdat ze binnenkort naar de keuring moet en ik dus weer begonnen ben met trainen.