Finecto+ tegen mijten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 19:19

http://www.finecto.com/nl-nl/hobby/blog ... behandelen

Ik had ooit al eens een pb van een andere bokker gehad die hier erg tevreden over was (maar ik ben helemaal vergeten van wie :+ ), maar ik vond het nogal duur voor iets dat opnieuw niet zou werken. Echter passeerde het nog eens op facebook, en daar het erg moeilijk wordt om aan de reguliere producten te raken, en deze toch een behoorlijke belasting zijn voor het paard, denk ik erover om het te proberen.

Heeft er iemand ervaring mee? zowel algemeen, als specifiek tegen het bestrijden van mijten in de sokken bij trekpaarden?

Vinessa

Berichten: 497
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Rijnwoude

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:20

Ik volg en hoor het heel graag. Las net al een drietal recensies op de eigen pagina en kan me vooral vinden in het stuk van Imke. Ik heb ook geen zin meer in troep. Externe middelen zijn er genoeg, maar het zou zo fijn zijn als een intern middel nu ook eens baat zou bieden.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:41

Ik volg t ook graag. Als er ervaringen zijn, hoor ik het graag

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:41

Ik ga dit ook volgen. Afgelopen jaar was t eerste jaar bij mijn ruin dat het de spuigaten uitliep. En idd, al die chemische troepen kunnen nooit goed zijn.

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 08:27

Ik zag het ook voorbij komen. Wij gebruiken het bij onze kippen en daarbij werkt het heel goed tegen bloedluis. Jammer dat het voor paarden meteen 3 keer zo duur is.
maar denk dat ik het wel ga proberen. Kit heeft afgelopen jaar veel problemen gehad ivm jeuk en allergieën. Zijn benen blijven vol korsten ondanks veelvuldig wassen en spuiten tegen mijt. Ook schuurde hij zijn manen af.
hoe lang zou je het moeten gebruiken om resultaat te zien. Hij krijgt al meerdere supplementen om zijn weerstand een boost te geven.
ik lees alleen nog amper reacties van gebruikers. Het is ook nog maar net op de markt natuurlijk voor paarden.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 09:46

Ben er ook wel benieuwd naar. Voor e kippen heb ik wel gevoerd poosje dat deden sommigen ook, maar daar ben ik mee gestopt kregen er diarree van. Paarden variant niet geprobeerd. Bij het zoeken laatst las ik iemand dat het niet geholpen had. Maar lees graag meer referenties

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:09

Hier krijgt hij ook al van alles bij. Oa spul voor zijn (rotte) darmen. Dat maakt mij altijd voorzichtig met zomaar nieuw spul naar binnen gooien. Bij mijn merrie kan ik t mss wel proberen. Maar daar merk ik dan pas wat van in het muggenseizoen. Bij haar is het voor de eczeem.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:12

Zou het helpen voor knutten ja?

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:15

Ik zag het idd ook op FB stond ook bij dat het verkrijgbaar was bij de Boerenbond, welkoop en pets place. Heb het alleen nog niet gezien. Weet iemand de kosten?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:19

Dayanaera schreef:
Ik zag het idd ook op FB stond ook bij dat het verkrijgbaar was bij de Boerenbond, welkoop en pets place. Heb het alleen nog niet gezien. Weet iemand de kosten?

In de link in de OP staat ook online bestellen.
Ik neem aan dat de kosten bij de welkoop/BB wel (ongeveer) gelijk zullen zijn.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:25


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:43

bruintje123 schreef:
Zou het helpen voor knutten ja?


Zeggen ze: muggen, dazen, mijten

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:51

Ik heb het ondertussen gelezen ja.
Klinkt interessant.
Jammer dat het poeder is en geen korrels.
Heb er 1 met eczeem 24/7 buiten staan, die veelvraat eet alles wel uit de hand :D
Maar heeft ook voernijd, dus vlug een paar korrels gaat wel. Maar uit een emmer laten eten is alweer een hele onderneming.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:27

Apart zetten? Ik heb ook een eczemer 24/7 buiten staan. Zonder deken ook nog. Ik gooi er van die anti vlo en luis op voor honden (druppels) van Advantix. Die is ook tegen zandvliegen, muggen en stalvliegen enzo. Dat werkt wel aardig, plus dan iedere dag insmeren met bio huidolie. Maar die Advantix is toch ook chemische troep en trouwens ook duur. Moet wel zeggen, dat zij ook altijd get minst lastvan dazen heeft.

Mijn Bekg daarentegen wordt echt opgevreten door de dazen. Dat is echt niet normaal. Voor hem heb ik een deken gekocht, omdat ik echt bang was dat hij bloedarmoede zou krijgen. Is vast zo erg,omdat hij niet helemaal gezond is. Maar juist daarom vind ik het moeilijk om er weer iets in te gooien. Voor die mijten bij hem gebruik ik trouwens Frontline. Helpt ook goed, maar ook hartstikke chemisvh natuurlijk.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 23:00

Prijs is 42 per pot. Een pot is goed voor een kleine twee maand (50dagen) preventief.

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:18

Mijten die zomereczeem veroorzaken? Ik hoop echt dat het tegen seme werkt, maar die bewering klopt alvast niet.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:52

Gelukkig schrijven ze dat dan ook weer niet :)

Het klinkt te mooi om waar te zijn.
Maar er staat dan weer niet wat je je paard voert. Ja ja 100%
Dat is knoflook ook, maar toch best wel slecht voor een paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:38

Ik heb er eens een mailtje aan gewaagd naar de producent over de samenstelling, omdat ik graag weet wat ik in mijn paard stop. De kruiden ben ik niet zo geïnteresseerd in maar wel in de zogenaamde natuurlijke aromatische oliën en eventuele hulpstoffen.

Kreeg snel reactie en zoals verwacht gaan ze niet in op het kruidenmengsel, omdat daar geen patent op verkregen kan worden. Wel konden ze me vertellen dat de olie geraniol betreft (ook bekend bij voedingsmiddelen als aroma wegens zoete geur) en dat er als hulpstof fenegriekzaad in zit.

Ze hebben het product wetenschappelijk laten testen (ik ga nog vragen of daar een publicatie van is) en gedurende 3 jaar ontwikkeling uitvoerig getest.

Mijn paard heeft nu geen last van mijten maar straks tijdens de rui periode steekt het altijd weer de kop op. Ik denk dat ik het eens ga bestellen en kijken of we dit voorjaar kriebel vrij doorkomen.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:49

Ik volg, Gloa.

Vind het wel interessant. Veel handiger en ook beter dan wassen met bijtend spul (dat werkte hier toch ook niet..). Wat is nu de prijs van dit product? Ik kan het nergens goed vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:57

Prijs ligt rond de €48,- voor een pot. 50 dagen voor paarden >400kg en 100 dagen voor paarden <400kg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:09

Ik heb een pot besteld. Op dit moment geen klachten maar preventief voor de rui periode. Heel benieuwd of ik nu de bye-mite in de kast kan laten staan.

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:37

Ook ik ben benieuwd of er al meer ervaringen zijn!

Vronie

Berichten: 375
Geregistreerd: 01-02-07
Woonplaats: Drachten

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:43

Ik heb sinds vandaag ook een pot in huis (is in de aanbieding bij welkoop €34,95 ipv €42,95), ben erg benieuwd of het gaat helpen!

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Finecto+ tegen mijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:49

Ik heb hem ook deze week bij welkoop gekocht, maar ik ga hem pas in het voorjaar gebruiken zodat ik ook echt zie of het werkt.

sammy_rockey

Berichten: 171
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:52

Ik volg ook even! Ik heb de pot ook vorige week gekocht, maar ik ben wat wantrouwig. Ze doen zo geheimzinnig... ik moet zeggen dat mijn paard het haast niet wil eten en hij is een erg makkelijke eter normaal, dus ik hoop dat dat beter gaat en dat de jeuk van de mijten weg gaat.