welk voer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kimmieyx

Berichten: 38
Geregistreerd: 06-08-14

welk voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-16 20:40

Hoi allemaal,

Een tijdje geleden zette ik op bokt een bericht over mijn pony met extreme eczeem.
Iedereen raadde mij aan direct van de pavo af te stappen. De zak is bijna op dus ik ben even aan het oriënteren naar wat ik dan het beste kan voeren.
Ik kreeg als advies fibra (volgens mij heb je daar anti itch =tegen eczeem) of anders marstall force.

Het is voor twee ponys van een sober ras. (een new forest en shet) m'n shet heeft verder geen last van eczeem ofzo maar zij krijgt alleen een klein mini handje voor de vitamines.

Beide dieren zijn gevoelig voor het te snel dik worden. M'n new forest pony word ongeveer drie keer per week bewogen (waarvan twee keer dressuur rijden en 1 keer longeren).

Verder staan beide dieren overdag ongeveer 8 a 9 uur op de wei. ze krijgen normaal twee keer per dag hooi (in de ochtend en avond) en in de winter drie of vier keer.

Heeft iemand tips met wat ik het beste kan gaan voeren?

alvast bedankt!

Tara en Ilona <3


PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: welk voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:52

Ik voer fiber force. Laag in suiker en eiwit.

Waarom ben je door gaan voeren met het voer terwijl je paard het daar slecht op doet?

[o]

Kimmieyx

Berichten: 38
Geregistreerd: 06-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-16 18:51

wortelsussie schreef:
Ik voer fiber force. Laag in suiker en eiwit.

Waarom ben je door gaan voeren met het voer terwijl je paard het daar slecht op doet?


Bedankt voor de tip!
Ik wist niet dat het aan het voer lag. Als je mijn bericht over haar eczeem even leest kun je zien dat ik álles probeer om haar van d'r eczeem af te helpen! Als ik eerder had geweten dat veel paarden jeuk krijgen van pavo was ik er überhaupt nooit aan begonnen!

Tara en Ilona <3

ellepel

Berichten: 47315
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:25

Subli dieetmix.
Zit hoog in vitamines dus kun je minder voeren.ik geef het ook aan mijn eczemer,die doet het er prima op

Kijk anders op de site van www.voervergelijk.nl
Daar staat heel veel info op over voer.

Of je geeft alleen een vitaminekorrel, marstall force is wel heel geschikt daar voor. je kunt het zo uit de hand voeren en hebben ze meteen alle vitamines binnen die nodig zijn

Marit1995
Berichten: 182
Geregistreerd: 04-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:33

Mijn eczemer doet het super op vitalbix icm de luzerne en lijnzaadolie van Feral Horsecare :))
Hij krijgt sinds kort ook de Nutrimash en hier ook geen kriebels van.

En idd, voervergelijk is een goeie!

Just_bo

Berichten: 253
Geregistreerd: 02-02-14

Re: welk voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:39

Vitalbix :j er loopt hier op bokt een topic over vol goede ervaringen

Instagram: @powerfull_horses

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:18

Waarom wordt er toch altijd geroepen dat er in Pavo enorm veel suikers zitten? Als ik op een zak van bijvoorbeeld Care4life kijk zie ik een heel mooi voer laag in suiker en zetmeel. Menig voer zit hoger in het suiker en zetmeel gehalte.

@ TS ik zou persoonlijk kiezen voor een vitamine brokje, zodat je zeker weet dat je pony's alle benodigde vitamines en mineralen binnen krijgen. Dit kun je indien gewenst nog aanvullen met een handje muesli of wat luzerne.

Vitamine brokjes zijn er van veel verschillende merken. Het verschil zit 'm in de gehaltes van vitaminen en mineralen en o.a. het gebruik van organisch gebonden voedingstoffen (=duurder maar beter opneembaar) of anorganisch gebonden voedingsstoffen.

Op de website voervergelijk.nl kun je gemakkelijk aan de hand van het gewicht van je pony's berekenen wat de behoefte is aan vitaminen en mineralen en kun je ook de verschillende vitaminebrokjes vergelijken.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: welk voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:39

Ik ben zeer tevreden over vitalbix van feral horse care, gaf het als eerst aan mijn haf met eczeem die ik toen had, na een korte periode merkte ik zoveel verschil in haar uiterlijk, ze glimde meer, zag er gezonder uit. Stuiterde niet meer door de bak, door teveel aan energie, wat ze wel deed op de condition brok van pavo deed. Maar ze had nog voldoende energie om lessen te lopen.

Doordat ik zoveel veranderingen in haar zag, ben ik met de andere paarden, zonder eczeem er ook op gestapt. Dus geen krachtvoer meer voor ze, maar vitalbix.
Afbeelding zo Glimmen mijn paarden nu.

Kimmieyx

Berichten: 38
Geregistreerd: 06-08-14

Re: welk voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-16 15:00

Bedankt voor alle tips! vorige week heb ik vitalbix gehaald. We zijn aan het mengen gegaan en vanaf vandaag zijn ze er volledig op over! :) ik ben benieuwd naar de resultaten en hoorde van mijn diervoeder (net als wat jullie al zeiden) dat het gewoon topvoer is!

Tara en Ilona <3

Just_bo

Berichten: 253
Geregistreerd: 02-02-14

Re: welk voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:23

Laat je het weten hoe ze er op reageert? :)

Instagram: @powerfull_horses

Kimmieyx

Berichten: 38
Geregistreerd: 06-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-16 16:39

Just_bo schreef:
Laat je het weten hoe ze er op reageert? :)


Zal ik zeker doen!

Tara en Ilona <3

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: welk voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:30

Super, vitalbix is echt super mooi voer!

Kimmieyx

Berichten: 38
Geregistreerd: 06-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 17:48

Hoi! Zoals beloofd zou ik nog even laten weten hoe het met het nieuwe voer gaat.
De tweede zak is inmiddels aangebroken en we zijn erg tevreden! De paarden zien er beide goed uit. Hun vacht glimt, ze zijn niet te dik, niet te dun. Ook het schuren van mijn pony is weer gestopt. Tot nu toe stopt het eigenlijk altijd in de winter, toch hoop ik dat het voer er misschien ook bij helpt om ook in de zomer een deel te verminderen.
Wat me verder opviel aan het voer is dat ze het niet zo naar binnen schrokken. Ze eten het graag maar bij de pavo waren ze veel onrustiger met eten, toch een hele vooruitgang dus!
Ook viel me de aanbevolen hoeveelheid op die ze zouden moeten krijgen... Eindelijk een logische hoeveelheid! Wat me bij de zakken van pavo altijd opviel is dat m'n pony's véél meer zouden moeten krijgen volgens de aanbevolen hoeveelheid. Dat gaf ik nooit want een shet die een paar kilo voer nodig heeft vind ik iets te veel van het goede...

Al met al ben ik super tevreden! Ik hoop ook dat het in de zomer positief blijft doorzetten en dat de jeuk misschien wel verminderd.
Bedankt voor alle tips iedereen!

Tara en Ilona <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Isa_Sofie, Soepkipje en 54 bezoekers