alternatief voor care for life pavo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
kiki1976

Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:49

Floortz, ik ben wel benieuwd of daar een recent onderzoek naar gedaan is.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is


meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: alternatief voor care for life pavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:35

Ik heb de subli producten op voervergelijk bekeken, maar zie daar staan dat de suiker of zetmeel waardes niet bekend zijn....
Als ik bv kijk naar dieetmix zit daar 12% zetmeel en de suikergehaltes zijn niet vrijgegeven.
Dat houdt mij dan weer tegen

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:53

Je hoort wel vaker dat brave paarden ineens schrikkerig worden van de Care4live. Die van mij ook.
Ik voer nu luzerne van Havens en de balancer van Equilin.

uit een eerder topic
Care4life heeft een totaal suiker en zetmeelpercentage van 9% en het bevat geen granen of graanbijproducten. Het is melassevrij.
Pavo heeft aan deze mix veel kruiden en ook collageen voor de gewrichten toegevoegd. Sommige mensen vinden die vele kruiden een nadeel, omdat vaak wordt gezegd dat je kruiden niet te lang achter elkaar mag voeren. Collageen kan, net als glucosamine, zorgen voor extra energie bij sommige paarden. De paarden worden dan schrikachtig en nerveus. Enkele paardeneigenaren hebben slokdarmverstopping gemeld na het voeren van care4life. Pavo adviseert dan om het product eerst nat te maken voor het voeren.

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:26

kiki1976 schreef:
Floortz, ik ben wel benieuwd of daar een recent onderzoek naar gedaan is.

Jazeker. Zeer recent zelfs. Afgelopen juni.
En het gaat over gehakseld. De scherpe punten zijn het probleem. Niet de Luzerne zelf, die is prima om de PHwaarde in toom te houden en uitstekend (eiwitrijk) ruwvoer.

kiki1976

Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: alternatief voor care for life pavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:58

Heb je daar een link van Floortz

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:32

http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... digen.html

Niet echt een heel representatief onderzoek aangezien meer dan 80% van de veulens aan het begin van het onderzoek al maagbeschadigingen hadden. Naar de werking van luzerne bij volwassen paarden is al heel veel onderzoek gedaan. Met als resultaat dat het een bufferende werking heeft op het maagzuur en maagzweren helpt te voorkomen. Ik blijf het dan ook met een gerust hart voeren.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:25

damian23 schreef:
http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... digen.html

Niet echt een heel representatief onderzoek aangezien meer dan 80% van de veulens aan het begin van het onderzoek al maagbeschadigingen hadden. Naar de werking van luzerne bij volwassen paarden is al heel veel onderzoek gedaan. Met als resultaat dat het een bufferende werking heeft op het maagzuur en maagzweren helpt te voorkomen. Ik blijf het dan ook met een gerust hart voeren.


Dat vond ik dus ook.
Luzernebrok heeft die functie niet.

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:08

IngridM schreef:
Dat vond ik dus ook.
Luzernebrok heeft die functie niet.


Dat is niet helemaal waar. Gehakselde luzerne zorgt er inderdaad voor dat een paard extra moet kauwen. Kauwen = speeksel aanmaken en speeksel neutraliseert maagzuur. Maar in luzerne (gehakseld/brok) zit veel calcium en eiwit. Op een brok hoeven ze minder te kauwen dus minder speeksel en dat is jammer, maar de eiwitten en calcium zitten er wel in. Eiwitten en calcium beschermen tegen maagzweren en reduceren de zuurtegraad in de maag.

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Re: alternatief voor care for life pavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:13

Ik zou kiezen voor een goede vitamine korrel als je geen energie nodig hebt met weinig suiker/zetmeel. Is wel duur maar je hoeft er maar weinig van te geven. Denk aan vitalbix, balancer jepaardgezondenfit, marstall force en bij pure paardenvoeding hebben ze ook vitamine brokjes.

ColdSpring
Berichten: 7
Geregistreerd: 22-09-16

Re: alternatief voor care for life pavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:32

Eh. Fibra misschien? Is een totaal voeder. Ik voer het nu een tijdje en erg tevreden! Heb een erg sober paard en insuline resistent dus moet erg oppassen met voersoorten en hoeveelheden. Fibra zitten de vezels in zoals bij C4L en Lucerne van Hartog maar zonder de suikers, zetmeel en eiwitten. Er zit ook nog een soort muesli achtig ietsigs doorheen gemengd wat voor extra vitaminen zorgt.

Je hebt een gewone variant (minder dan €12 per pak) en zelfs een exceem variant (anti itch, ruim 18€)

Grote voordeel: je hebt eigenlijk niks extra's nodig behalve voldoende ruwvoer (duh)

Marije_jiplover

Berichten: 25299
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:45

ColdSpring schreef:
Eh. Fibra misschien? Is een totaal voeder. Ik voer het nu een tijdje en erg tevreden! Heb een erg sober paard en insuline resistent dus moet erg oppassen met voersoorten en hoeveelheden. Fibra zitten de vezels in zoals bij C4L en Lucerne van Hartog maar zonder de suikers, zetmeel en eiwitten. Er zit ook nog een soort muesli achtig ietsigs doorheen gemengd wat voor extra vitaminen zorgt.

Je hebt een gewone variant (minder dan €12 per pak) en zelfs een exceem variant (anti itch, ruim 18€)

Grote voordeel: je hebt eigenlijk niks extra's nodig behalve voldoende ruwvoer (duh)


Fibra bevat anders wel 18% zetmeel, tegen 4,7 van de Care4live.
Dus fors meer suikers/zetmeel totaal, 19,6 vs 9,4.
Dit geldt voor beide varianten van de Fibra.
En aan ruwe celstof (vezels) zit er ook minder in.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

ColdSpring
Berichten: 7
Geregistreerd: 22-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:26

Marije_jiplover schreef:
ColdSpring schreef:
Eh. Fibra misschien? Is een totaal voeder. Ik voer het nu een tijdje en erg tevreden! Heb een erg sober paard en insuline resistent dus moet erg oppassen met voersoorten en hoeveelheden. Fibra zitten de vezels in zoals bij C4L en Lucerne van Hartog maar zonder de suikers, zetmeel en eiwitten. Er zit ook nog een soort muesli achtig ietsigs doorheen gemengd wat voor extra vitaminen zorgt.

Je hebt een gewone variant (minder dan €12 per pak) en zelfs een exceem variant (anti itch, ruim 18€)

Grote voordeel: je hebt eigenlijk niks extra's nodig behalve voldoende ruwvoer (duh)


Fibra bevat anders wel 18% zetmeel, tegen 4,7 van de Care4live.
Dus fors meer suikers/zetmeel totaal, 19,6 vs 9,4.
Dit geldt voor beide varianten van de Fibra.
En aan ruwe celstof (vezels) zit er ook minder in.



Ooooooh dan is mijn voerboer niet helemaal eerlijk geweest! :')

Nog steeds ben ik erg tevreden en mijn insuline resistente paard doet het er fantastisch op!

:Y)

Matheno

Berichten: 7939
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:40

Havens Natural Balance :j

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Radionx

Berichten: 161
Geregistreerd: 08-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:05

In verhouding is care4life helemaal niet zo duur. Je hoeft namelijk minder dan de helft te geven in vergelijk met bijvoorbeeld Subli zonder en dieetmix. Wat je nu al geef vind ik al erg rijk voor een Haflinger, dus ik zou die care4life helemaal weglaten.

Pura_Pasion
Berichten: 19
Geregistreerd: 10-10-16

Re: alternatief voor care for life pavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:37

Veel goeds gehoord over bio ron.
Ik zal even moeten kijken welke precies.

Maar ook equilin.

Chan34
Berichten: 47
Geregistreerd: 12-11-15
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 17:54

Hallo
Ik zat eens mee te lezen over care 4 life. Mijn haflinger krijgt dat ook. Dat spoken zien wat gezegd wordt heeft dat te maken met teveel aan energie? Alvast bedankt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, Samo en 49 bezoekers