Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marigo
Berichten: 1039
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:56

Kayleigh__ schreef:
De formule4feet heeft geen selenium erin zitten, maar ook geen vitamine e dus die zou je dan weer los moeten voeren…
Je zou ook eens kunnen kijken naar de Este Balancer. Deze heeft 6mg selenium per 1000mg.
Ik heb nu even niet naar de waardes van vitamine e gekeken, maar volgens de beschrijving is het daarin ruim voldoende gedoseerd.


Ok super, dank je voor de tip!

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 10:04

Een paard bij mij op stal moest ook laag in selenium en anorganisch. Daarvan kwam volgens mij alleen de okapi icm de pure horse kruiden en metazoa eruit. De f4f bevat geen selenium, maar zitten weer dingen in die niet goed zouden zijn. Haar paard heeft kpu, dus misschien dat het daarom nog net iets lastiger is

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 10:53

Ik heb afgelopen week een zak Breed&Grow van Vitalbix gekocht voor een jonge pony.
Helaas gaat die pony het niet meer opeten, maar nu twijfel ik of ik het ga terugsturen (zak is nog dicht) of dat ik het op voer aan mijn merrie die met blessure op rust staat.
Zou het kwaad kunnen om dit met de gewone vitaminekorrel te mensen en aan haar te geven?

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 11:28

Breed en grow bevat meer eiwit. Ik ken iemand die het ook heeft moeten geven aan haar magere paard. Dus in principe niet, maar zou het niet zo snel geven als die al aan de dikke kant is zegmaar.

Prince

Berichten: 2450
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 13:09

Ipsilonka schreef:
Marigo, victorius secret is 2 mg per 200 gram brokjes volgens mij.


Klopt !! Heb kort terug nog zitten vergelijken. Van alles teruggerekend naar dagelijkse hoeveelheid. Selenium voor VS (2 mg), jpgef (1,2 mg) , Lexa Amino (1,2 mg) en vitalbix dc timothee (0,9 mg).

<3 /3 Zazou /3 <3

Steentje
Berichten: 4543
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 22:44

Laura_ schreef:
Een paard bij mij op stal moest ook laag in selenium en anorganisch. Daarvan kwam volgens mij alleen de okapi icm de pure horse kruiden en metazoa eruit. De f4f bevat geen selenium, maar zitten weer dingen in die niet goed zouden zijn. Haar paard heeft kpu, dus misschien dat het daarom nog net iets lastiger is


Uit interesse, wat voor dingen zouden dat dan zijn? :)

,

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:43

Steentje schreef:
Laura_ schreef:
Een paard bij mij op stal moest ook laag in selenium en anorganisch. Daarvan kwam volgens mij alleen de okapi icm de pure horse kruiden en metazoa eruit. De f4f bevat geen selenium, maar zitten weer dingen in die niet goed zouden zijn. Haar paard heeft kpu, dus misschien dat het daarom nog net iets lastiger is


Uit interesse, wat voor dingen zouden dat dan zijn? :)

Gist en soja, heb ik mij laten vertellen. Ik dacht in eerste instantie ook best oké was.

Ik lees nu net dat f4f niet goed leverbaar is en de este de vervanger is

Muze
Berichten: 5241
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 13:55

Hoe bevalt de Vitalbix timothee hier?

Prince

Berichten: 2450
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:55

Muze schreef:
Hoe bevalt de Vitalbix timothee hier?


Mijn pony’s vinden die erg lekker ! Ik gaf eerst victorious secret, die vonden ze vanaf het begin vies. De vitalbix timothee vallen ze echt op aan en ze willen nu ook niet meer dat de een mee eet van de ander :').
Vind ze wel wat fris, maar dat kan van het weer komen.

<3 /3 Zazou /3 <3

Marigo
Berichten: 1039
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 15:15

Frisheid en Vitalbix herken ik. Was reden voor mij om over te stappen.

Prince

Berichten: 2450
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:07

Marigo schreef:
Frisheid en Vitalbix herken ik. Was reden voor mij om over te stappen.


En op wat voor balancer ben je over gestapt? Ik denk anders aan de jpgef balancer. Alleen moet ik die bestellen.

<3 /3 Zazou /3 <3

Rainer
Berichten: 632
Geregistreerd: 13-02-13

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:12

Ik ben op die reden ook gestopt met vitalbix. Ik ben overgegaan op jpgef en ben hier tevreden mee.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:38

Ik voer ook jpgef. Op pavo vital vond ik dr mat worden. Weinig energie en beetje kwakkelend qua klachten. Vital ging wel oké, maar vind de jpgef ook top. Zit goed in dr vel en vacht en ook weinig klachten qua rotstraal bijv.

Marigo
Berichten: 1039
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:45

Ik ben naar Equillin gegaan, en nu de Puur P van Okapi. Ga straks over op VS of de JPGF

Slmt9

Berichten: 4731
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 22:40

Bij pure paardenvoeding nu 10% korting vanaf 65,-. Mooi even victorious secret kopen!
Code is: BF26

Muze
Berichten: 5241
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 08:36

Ja, alleen met 18 kilo 1 pony voeren schiet niet zo op haha.. vraag me altijd af of t zo lang goed blijft

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 08:43

Muze schreef:
Ja, alleen met 18 kilo 1 pony voeren schiet niet zo op haha.. vraag me altijd af of t zo lang goed blijft

Zag op fb dat t gisteren vers geleverd is, dan zou t wel even goed moeten blijven toch?

Muze
Berichten: 5241
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 08:56

Oh dan wel!

Andere vraag. Geven jullie elke dag een vitaminekorrel eigenlijk?

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

Slmt9

Berichten: 4731
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:07

Ik heb 1 paard, met de dagdosering a 200gr doe je 3 maand.
Vanaf levering is het een jaar houdbaar.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:13

Ik voer de PureFeed Balance, en heb ook weer even nieuwe voorraad gekocht. 10% is toch mooi meegenomen, van de week maar even ophalen.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 09:17

Ik voer sinds kort Agrobs Naturmineral. Dat paste het beste bij ons hooi. Daar geef je maar 50gr van. Ideaal, kan zo uit de hand.
Ik geef ze overigens niet elke dag, maar 4-5 dagen in de week. Alleen mijn paint krijgt dagelijks, omdat zij nog groeit.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

horsiiJarig

Berichten: 7505
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:44

Al flink door het topic heen gespit maar nog niet erover uit wat nou passend gaat zijn.
Op dit moment krijgen mijn haflingers een halve schep mijten hippalgo quatro en magnesium van paard natuurlijk.
Ze gaan het echter steeds slechter eten wanneer de magnesium erdoor zit.
Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een balancer geschikt voor sobere paarden waarvan een gevoelig voor hoefbevangenheid maar waar wel ook voldoende magnesium inzit zodat ik dit niet meer los hoeft te voeren.
Door de magnesium is de manenkam duidelijk soepeler en zijn er minder vet ophopingen.
Ze staan dag en nacht buiten, komen niet op het gras en hebben het grootste deel vd dag ruwvoer beschikbaar.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:58

Ik geef magnesium door slueslimix van vitalstyle, daarmee gaat het er zo in! Misschien fijn als “tussenoplossing” tot je iets gevonden hebt :)

create your own sunshine

horsiiJarig

Berichten: 7505
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 17:04

Annenas schreef:
Ik geef magnesium door slueslimix van vitalstyle, daarmee gaat het er zo in! Misschien fijn als “tussenoplossing” tot je iets gevonden hebt :)


Bedankt voor de tip. Had vd week lijnzaadolie besteld, dus dat eerst maar proberen. En andere naar de slueslimix kijken.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Getty_Maan

Berichten: 2574
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 21:25

Ik kom hier een beetje binnenvallen, ben zoekende qua voer voor mijn Friese enter.

Haar weerstand moet verbeterd worden, op het moment zit ze namelijk telkens te kwakkelen met vervelende kwalen.

Ze krijgt onbeperkt ruwvoer, brok voor veulens tm 3 jaar met daar doorheen levertraanolie (advies DA) en oerbalans poeder. Kreeg ook nog als tip biergist door, maar hier heb ik nog geen product van besteld.

Met haar gezondheid begon het begon met mijt en nu zitten we met ontstoken ogen (waarschijnlijk een bacterie), verder oogt ze fit en is niet te dik of dun.
Ze heeft een paar dagen antibiotica gehad en nu met de ogen een ontstekingsremmer.

- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers