Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:13

Vandaag kwam de agrobs pre alpin wiesenflakes ( hele mond vol) al binnen. Fijn spulletje. Gio is er nog niet heel lang mee bezig maar het scheelt toch wel en geen verslikking gehad..

Julius <3


Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:15

Ziet er mooi uit op papier!

Ik heb vandeweek die wiesencobs van Marstall gehaald. Ook mooi spul.

Zo moeten we maar n beetje creatief worden maar hè :=

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:24

Olikea schreef:
Vandaag kwam de agrobs pre alpin wiesenflakes ( hele mond vol) al binnen. Fijn spulletje. Gio is er nog niet heel lang mee bezig maar het scheelt toch wel en geen verslikking gehad..

Kan hem ook nat voeren. Kan ie er wat meer mee kliederen hahaha en zal ie nog minder snel eten denk ik

Vind eigenlijk alles best goed van agrobs als ik zo kijk wat er allemaal inzit.

Jetsknot.nl!! Leuke unieke paracord halsters, touwen, vliegenfrontriemen, hondenhalsbanden enz
Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
Lieve Guus ik zal je boevenstreken gaan missen.......

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:41

Op de website ziet het er inderdaad goed uit. en het was ook heel snel binnen.
Even kijken hoe het over een paar weken gaat. En dank je voor de tip.gaat wel een bende worden, maar daar zijn het beesten voor :D

Julius <3

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 00:54

Waar heb je uiteindelijk de Agrobs vandaan? IK vind Agrobs echt een mooi merk, heb het ook verkocht. Maar helaas is er waardeloos aan te komen hier....

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 00:57

superpony schreef:
Waar heb je uiteindelijk de Agrobs vandaan? IK vind Agrobs echt een mooi merk, heb het ook verkocht. Maar helaas is er waardeloos aan te komen hier....


Ik bestel het altijd bij
https://www.rwdh.nl

Weet niet waar olikea het besteld heeft.
Waarom verkoop je het niet meer? Als ik zo nieuwsgierig mag zijn ?
Baal ook dat totaal niet in het noorden het verkocht wordt. Vroeger zat er 1 in Zuidbroek dat was heel dicht ik mij

Jetsknot.nl!! Leuke unieke paracord halsters, touwen, vliegenfrontriemen, hondenhalsbanden enz
Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
Lieve Guus ik zal je boevenstreken gaan missen.......

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 01:00

Ja, die ken ik. Was gewoon benieuwd, want ik vind de verzendkosten altijd ene beetje zonde. En misschien niet eens zonde, maar ook wel gek. Overal waar je iets besteld is het boven een bepaald bedrag gratis. Bij voer moet je alleen maar meer betalen. Logisch het wordt zwaarder, maar zelfs een bank wordt gratis bezorgd bijvoorbeeld. Wij hebben er 4 en dan scheelt het me amper hoe groot ik inkoop.
En kijk bijv naar de vitalbix dc, va 2 zakken ook gratis thuis.

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:20

Ik heb het ook bij rwdh.nl besteld.

Julius <3

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:10

superpony schreef:
Ja, die ken ik. Was gewoon benieuwd, want ik vind de verzendkosten altijd ene beetje zonde. En misschien niet eens zonde, maar ook wel gek. Overal waar je iets besteld is het boven een bepaald bedrag gratis. Bij voer moet je alleen maar meer betalen. Logisch het wordt zwaarder, maar zelfs een bank wordt gratis bezorgd bijvoorbeeld. Wij hebben er 4 en dan scheelt het me amper hoe groot ik inkoop.
En kijk bijv naar de vitalbix dc, va 2 zakken ook gratis thuis.


Ja dat vind ik ook zonde .... maar helaas nergens anders goedkoper te vinden

Jetsknot.nl!! Leuke unieke paracord halsters, touwen, vliegenfrontriemen, hondenhalsbanden enz
Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
Lieve Guus ik zal je boevenstreken gaan missen.......

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:38

Ik heb mijn paard en Shetlander nu sinds een week of twee van de marstall faser light naar vitalbix overgezet. Shetlander krijgt 150gram DC per dag en paard 375gram DC met 300 gram active+.

Met namen mijn shetje is veel minder vast/hard op zijn hals en bovenlijf, hij lijkt nu alweer wat afgevallen. Ook is hij lekker fit.

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:28

Wow, dat natmaken van de wiesenflakes, dat scheelt heel veel, ze doen echt beduidend langer over hun voer. oke, ze smeren mij en zichzelf helemaal onder, maar dat heb ik er wel voor over. :D :o

Julius <3

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:44

Olikea schreef:
Wow, dat natmaken van de wiesenflakes, dat scheelt heel veel, ze doen echt beduidend langer over hun voer. oke, ze smeren mij en zichzelf helemaal onder, maar dat heb ik er wel voor over. :D :o

altijd leuk dat geklieder. Maar ja helpt wel met schrokken eventueel. En het handige is als je keer snel moet is dat je het ook zo kan voeren

Jetsknot.nl!! Leuke unieke paracord halsters, touwen, vliegenfrontriemen, hondenhalsbanden enz
Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
Lieve Guus ik zal je boevenstreken gaan missen.......

WendyShet
Berichten: 466
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:58

Hoihoi,

Ik ben gestopt met vitalbix daily complete, ik heb nog 7 normale voerscheppen over. Iemand in de buurt van de Haarlemmermeer die dat graag wil overnemen?

Vind het zonde om het weg te gooien.

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:33

WendyShet schreef:
Hoihoi,

Ik ben gestopt met vitalbix daily complete, ik heb nog 7 normale voerscheppen over. Iemand in de buurt van de Haarlemmermeer die dat graag wil overnemen?

Vind het zonde om het weg te gooien.


Graag! Ik stuur een pb :)

• Liberty <3

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 07:46

Wie is er van regulier krachtvoer (pavo, havens etc.) overgegaan naar vitalbix?

Ik geef nu ongeveer 2 kg pavo sportsfit of triple p op een dag, maar twijfel over een overstap naar vitalbix.

Als ik 2 kg vitalbix active aanhoud per dag ben ik meer dan 80 euro kwijt in de maand . Heb ik echt die 2 kg nog nodig dan of kan ik ook minder gaan geven?

Wat js jullie ervaring bij een paard actief in training? Hoeveel voeren jullie van de active +?

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 07:59

Twee kilo???? Heb je een kudde trekpaarden?

Van een vitaminebrok, zoals Daily Complete, hoef je veel minder te voeren dan van bij voorbeeld een onderhoudsbrok of een sportbrok. Vitalbix heeft op hun site staan hoe veel je moet voeren, voor een recreatiepaard is dat bij voorbeeld 50 tot 80 gram per 100 kilo lichaamsgewicht. Die van mij (IJslander en shetlandpony) doen samen 6 weken met 1 zak. Ze krijgen Daily Complete en een handje muesli.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 08:25

Koper schreef:
Twee kilo???? Heb je een kudde trekpaarden?

Van een vitaminebrok, zoals Daily Complete, hoef je veel minder te voeren dan van bij voorbeeld een onderhoudsbrok of een sportbrok. Vitalbix heeft op hun site staan hoe veel je moet voeren, voor een recreatiepaard is dat bij voorbeeld 50 tot 80 gram per 100 kilo lichaamsgewicht. Die van mij (IJslander en shetlandpony) doen samen 6 weken met 1 zak. Ze krijgen Daily Complete en een handje muesli.


Nummie had het over de Active+, daar moet wel iets meer dan gegeven worden natuurlijk :) maar geen 2 kg meestal...

@Nummie: mijn stalgenoot is overgegaan op de active+, maar haar PRE doet het - naast weidegang overdag en voordroog 's avonds en 's nachts - op 0,5kg per dag al heel aardig in combinatie met 100 gram lijnzaadbrok en lichte arbeid. Het zal dus wel afhangen van je paard, de arbeid die hij verricht en zijn overige voeding (ruwvoer) hoeveel je moet voeren. Ik meen dat de meeste paarden op 1 kg ongeveer wel uitkomen hoor, 2 kg lijkt me veel voor 1 paard.

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 08:29

Dan moet ze die vraag alleen in het topic over Active+ stellen en niet ook nog hier.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 08:31

Koper schreef:
Dan moet ze die vraag alleen in het topic over Active+ stellen en niet ook nog hier.


Ah, had nog niet gezien dat ie daar ook gesteld was ;) Soms vinden mensen een topic niet zo snel, stellen ze de vraag bij het eerste topic dat erop lijkt.

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 08:32

En dáárom is het dus zo idioot en absurd dat er twee verschillende topics over Vitalbix bestaan. Drie zelfs.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:16

Mijn paard is 7 en wordt op z niveau gereden (dressuur) en krijgt ook alleen vitalbix active+. Ik voer hem de maximale aanbevolen hoeveelheid. Dat is 2,280 kilo per dag.
Hij doet het er goed op qua energie. Enige is dat ik hem momenteel wat schraler vindt dan ik zou willen.
Volgende week krijg ik een nieuwe partij hooi dus dat wacht ik even af, maar ik twijfel ook om over te stappen.

Echter vind ik active+ wel een van de mooiste voeren op de markt.

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 13:11

Koper schreef:
Dan moet ze die vraag alleen in het topic over Active+ stellen en niet ook nog hier.

Ik stel de vraag hier omdat dit topic beter loopt.

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:43

nummie schreef:
Wie is er van regulier krachtvoer (pavo, havens etc.) overgegaan naar vitalbix?

Ik geef nu ongeveer 2 kg pavo sportsfit of triple p op een dag, maar twijfel over een overstap naar vitalbix.

Als ik 2 kg vitalbix active aanhoud per dag ben ik meer dan 80 euro kwijt in de maand . Heb ik echt die 2 kg nog nodig dan of kan ik ook minder gaan geven?

Wat js jullie ervaring bij een paard actief in training? Hoeveel voeren jullie van de active +?



Ik, maar mijne kreeg al niet veel. Ik geef momenteel een combi van de muesli en de DC. Ze krijgt nu 50 gram DC (absoluut niet meer, dan ontploft ze) en 50-100 gram vitalbix active (afhankelijk van het werk). Ze adviseerden mij meer, maar op deze hoeveelheid doet ze het onwijs goed. Gaat om een merrie van 1,35 en ca 300 kilo.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:13

Oh ja moet ik er misschien ook even bijzeggen dat mijn paard 1.77m is ongeveer

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:08

Ik ben na jaren overgestapt op agrobs. Reden is dat enkele paarden schuurden en platte mest hadden en mest aten. Ze vinden het erg smakelijk tot nog toe, het ziet er goed uit en ruikt goed. De mest en jeuk lijkt al iets te verbeteren maar is nog te vroeg.
Mest eten is gestopt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: perdjes, Trendiction en 42 bezoekers