Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:19

Spannend Nessa, leuk om uit te proberen!

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:27

Die van mij werd schrikkerig van de care4live en de vitalbix. Vorige winter stond hij op de JPGEF balance pro en was hij heel cool. Dus ik stap weer over op de JPGEF. Mijn shet is overigens ook erg wild maar dat wijdt ik aan de prascend die hij sinds augustus krijgt.

Mijn paard voer ik overigens wel lijnzaadolie, masters seniorenslobber en 1 kilo subli dieetmix bij voor wat extra energie omdat er dit jaar in mijn ruwvoer heel weinig energie zit. Ik geef wel een schepje (100 gr) balancer pro minder.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:29

Mijn shet werd inderdaad erg schrikkerig van slechts kleine hoeveelheid care4life maar niet van de Vitalbix.

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:50

Mijn tinker werd ook schrikkerig van Care4life terwijl mijn zus haar tinkers er goed op doen.
Daarom durfde ik vitalbix ook niet aan.
Weet ook niet waardoor het komt maar vind wel apart want je leest het vaak.
Nu week bezig met jpgef maar nog geen rare reacties. Ook nog niet gereden want zadel is bij de zadelmaker.
Mix het met leichtgenuss van agrobs en bouw zijn dieet muesli af.

kverhage

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 01:04

Nessa schreef:
Daarom wil ik het eens gaan proberen. Wellicht is mijn paard gewoon zo. Maar wellicht ook gewoon niet! En dat zou dan echt zonde zijn


Ben heel benieuwd of je wat gaat merken!!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:53

Kaula schreef:
Ik voer sinds de zomer ook de balancer pro en merk echt wel verschil. Paard is stuk fitter en soepeler geworden. Minder gevoelig op de spieren ook.

Iemand ervaring met het combineren met krachtvoer? Ik voer dusdanig weinig krachtvoer om te voldoen aan de vitaminebehoefte, maar zou het combineren van de balancer pro kwaad kunnen?
Pony begint een klein beetje af te vallen op toch best een hoop ruwvoer en mist ook een klein beetje power, vandaag de keuze om krachtvoer bij te willen voeren. Afgelopen zomer kon ik hem bijna rollen, vandaar de keuze om hem toen helemaal van de krachtvoer af te halen.


Ik zou speedybeet bijvoeren en kijken wat dat doet.

kverhage

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 01:20

Tessebes schreef:
Kaula schreef:
Ik voer sinds de zomer ook de balancer pro en merk echt wel verschil. Paard is stuk fitter en soepeler geworden. Minder gevoelig op de spieren ook.

Iemand ervaring met het combineren met krachtvoer? Ik voer dusdanig weinig krachtvoer om te voldoen aan de vitaminebehoefte, maar zou het combineren van de balancer pro kwaad kunnen?
Pony begint een klein beetje af te vallen op toch best een hoop ruwvoer en mist ook een klein beetje power, vandaag de keuze om krachtvoer bij te willen voeren. Afgelopen zomer kon ik hem bijna rollen, vandaar de keuze om hem toen helemaal van de krachtvoer af te halen.


Ik zou speedybeet bijvoeren en kijken wat dat doet.


Mee eens! Heeft bij mij voor meer gewicht en power gezorgd.

Horsie84
Berichten: 549
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:46

Van plan de jpgef te bestellen...
Houden jullie de hoeveelheid aan die aangegeven staat op de zak/site ?

Als ik het goed heb onthouden voor de jpgef brok 200gram voor 500kilo paard per dag
En 100gram per 100gram paard per dag dus 500gram voor 500kilo paars per dag.

Hiernaast wil ik fetura uitproberen voor het oudje en de pony die altijd extra nodig heeft om op gewicht te blijven.
Als dat niet goed bevalt speedybeet of seniores priores.

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 23:05

Snap je middelste stuk niet.
200 gram voor 500 kilo paard, en je zegt 100 gr per 100 kilo paard ?!?
De balancer is 200 gram voor 500 kilo paard.
De balancer pro is 500 gram voor 500 kilo paard
En de body builder is 1 kilo voor 500 kilo paard

Ik geef de balancer en hou 200 gram aan.
De waardes zijn voor 500 kilo paard zo aangepast zodat je met bepaalde mineralen enz niet te veel of te weinig geeft.

Afbeelding

Hier ze naast elkaar gezet. Die van body builder heb ik niet. Als iemand die wil kan ik die erbij zetten.

Horsie84
Berichten: 549
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 23:13

Wat vergeten neer te typen haha.
100gr per 100kilo paard per dag van de balancer pro bedoelde ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 23:29

Van de gewone JPG&F Balancer voer je inderdaad 40gr/100 kilo paard. Mijn paard bleek vorige maand 600 kilo te wegen in plaats van de geschatte 500 (maar hij bleek ook 1,58 groot te zijn ipv de 1,51 die hij twee jaar geleden nog mat 8-) ), dus voor hem kom ik dan uit op 240 gr Balancer.

Ik ben heel erg benieuwd naar hoe hij het hier nu op gaat doen. Hij stond op de Balancer Pro omdat hij flink moest groeien in bespiering en deed dat ook heel goed, alleen had hij wel wat jeuk over zijn lichaam. Geen kale plekken of iets echt schuurwerk, maar gewoon jeukerig. Nu veranderde er toen ook ontzettend veel tegelijk waaronder een verhuizing en hij kreeg elke dag nog een handje muesli, dus of het nou aan de JPG&F lag en de grotere hoeveelheid luzerne in de Balancer Pro of gewoon de hele omschakeling weet ik niet.

Begin oktober zijn we overgegaan naar Vitalbix en is dat dagelijkse extra handje muesli gestopt, met als resultaat een wandelende bom die totaal niet meer aanspreekbaar was en ook volledig scheef werd omdat stelling of buiging vragen onmogelijk was geworden omdat hij alleen nog maar stond te stuiteren. Nog nooit zoiets meegemaakt, ook niet toen hij nog een kilo luzerne per dag kreeg. De vage lichaamsjeuk verdween wel.

Nu gaan we deze week dus weer terug naar de JPG&F normale Balancer. Van de JPG&F Balancer hoef ik namelijk minder te voeren (240gr Balancer ipv 420 gr Vitalbix) dus dat scheelt weer wat luzerne in zijn lichaam, en verder hoop ik dat hij gewoon weer zijn rust terugvind en dat we hem niet meer met allemaal extra kalmerende middelen aanspreekbaar en veilig hoeven te houden. Ook ben ik benieuwd naar hoe het nu met de jeuk gaat.

Ik hoop dus dat hij weer zichzelf wordt qua gedrag maar vooral ook dat hij de bespiering vasthoudt die hij er met de Balancer Pro + daarna Vitalbix aan heeft gekregen en gehouden. Dat gaan we nu dus eens een maandje testen. :)

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:40

Vandaag weer begonnen met voeren (voorheen slechts korte periode gevoerd uit emmertje) en heb de 25kg zak overgeschud in de emmer. Helaas wel aardig wat gruis. Voor 1 paard maakt dat niet uit want die krijgt het in de Alphengrun Mash slobber, maar de ander krijgt alleen de korrels. Dan eet die stuif net wat minder lekker helaas. Afbeelding

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:05

Jammer van dat gruis zeg.
Ik vond er ook best wel wat gruis in zitten. Maar niet zo erg als bij jou.

Ben vandaag begonnen met mengen.

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:05

Vraagje over de gruis, maakt het dan uit of je nogsteeds hetzelfde hoeveelheid geeft (2 bekertjes 1 paard geloof ik?) of moet je dan kwa hoeveelheid iets aanpassen?

Hier ook de zak besteld. Emmer van 4,5 kg is er bijna doorheen. Heb dan ook klein beetje faser light voor de vulling, anders is het hapslik weg en vind dat een beetje sneu.. Elano was al klaar met eten voor de andere kregen. Maar dat is +/- 100 gram faser light per dag, dus niet echt noemenswaardig. Zak is in de buurt te halen en Elano vind het lekker. Dus alleen maar handig. :P

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:05

Hier de zak van 25 kg binnen en de gruis viel bij mij heel erg mee gelukkig. :)

En die bezorger keek een beetje vreemd op toen ik de zak overnam en zei 'oh valt eigenlijk nog wel mee' :')

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:06

Ik ben begonnen met mengen. Denk niet dat ik me zorgen hoef te maken om het gruis. Mevrouw heeft de bak uitgelikt... vandaag was het 50/50

Ze vind het dus errrrrg lekker

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:57


Anoniem

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:18

[***] is na een desastreus uitstapje naar Vitalbix ook weer terug op JPG&F. Even snel gequote uit het Vitalbix topic:

Citaat:
Wij zijn nu vijf dagen geleden met Vitalbix gestopt en de verandering is enorm. _/-\o_
[***] heeft in totaal twee maanden op Vitalbix gestaan en veranderde in een week tijd van een heel cool paard in een absoluut drama qua gedrag: van de ene op de andere dag kon wandelen niet meer omdat hij van elk blaadje schrok, zich omdraaide en terug probeerde te rennen naar huis, in de bak werken ging uiteindelijk ook niet meer omdat hij alleen nog maar kon kijken naar waar de andere paarden wel/niet waren, stap was draf, draf was rendraf en galop was motormuizen aan de longeerlijn. Degene die de paarden elke dag buiten zet en binnenhaalt vond hem ook erg vervelend en schrikkerig geworden; op de 40 meter die hij altijd probleem loos aflegde schrok hij nu van elke boom. Resultaat: gestresst paard, gestresste mensen en een paard dat zo scheef was door alle spanning en niet meer kunnen trainen in stelling of buiging dat hij rechtsom niet eens meer vooruit kon kijken, laat staan naar binnen.

Nu staat hij vijf dagen weer gewoon op Je Paard Gezond & Fit (ook op basis van luzerne,maar je voert maar 240gr ipv 400gr) en het resultaat is echt dramatisch: [***] is weer cool, kan weer gewoon stilstaan, we kunnen weer werken aan de hand zonder dat hij mij mee probeert te sleuren, en volgens degene die hem buiten/binnen zet is hij nu weer het braafste paard van allemaal.

Geen idee wat het was, maar iets in de Vitalbix zorgde er blijkbaar voor dat [***] van eigenlijk heel gezellig en makkelijk paard veranderde in een zelfs redelijk gevaarlijke bom. Op andere vitamine/mineralenbrokken heeft hij dit nog nooit gehad, ook niet op gewone luzerne, dus waar het aan ligt? :?
Ik ben in elk geval erg blij dat hij onmiddelijk weer zijn oude zelf was op de JPG&F. Daar zit weliswaar wat melasse in, maar het totale percentage zetmeel+suiker is gelijk aan Vitalbix, en van JPG&F voer je bijna de helft minder, dus voorlopig maak ik me even geen zorgen over die 8 gram melasse per dag.

Tot zover dus ons Vitalbix-avontuur. Erg jammer, want voor de rest ben ik helemaal overtuigd van alle ingredienten en de samenstelling, maar blijkbaar zit er iets in waar [***] niet tegen kan. :(


Wat ik nu hoop is dat op de JPG&F de spieren die hij nu heeft behouden blijven en dat hij jeukvrij blijft. Tijdens het voeren van de JPG&F Balancer Pro werd hij wat jeukerig rond zijn hals, hopelijk blijft dat op de gewone JPG&F Balancer weg.

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:25

:){
Horsie84 schreef:
Van plan de jpgef te bestellen...
Houden jullie de hoeveelheid aan die aangegeven staat op de zak/site ?

Als ik het goed heb onthouden voor de jpgef brok 200gram voor 500kilo paard per dag
En 100gram per 100gram paard per dag dus 500gram voor 500kilo paars per dag.

Hiernaast wil ik fetura uitproberen voor het oudje en de pony die altijd extra nodig heeft om op gewicht te blijven.
Als dat niet goed bevalt speedybeet of seniores priores.

Hier de ervaring dat fetura niet zo in de smaak valt. De mijne is met wiesen fasern mooi op gewicht.

Horsie84
Berichten: 549
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:51

Ik zal daar ook naar kijken.
Ondertussen heb ik de jpgef balancer pro besteld. En ook fetura en wiesencobs.

Lynn_H

Berichten: 171
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:05

Nessa: hoe bevalt de overstap?

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:19

Ohja! Ook heel benieuwd naar Nessa!

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:00

Ja heel goed! Ze vind het zo lekker.
Ze lijkt wat relaxter. Maar we hebben nog niet met haar gewerkt ivm het weer. Al vond een stalgenoot ook dat ze minder schrikkerig is

Mandarijn
Berichten: 9063
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:02

Ik heb de Balancer ook een tijdje gegeven op aanraden van de arts bij Den Hoek.
Het hielp wel goed, maar mijn paard vind het niet te vreten. :+

Dus ik ben ermee gestopt en eigenlijk nog op zoek naar een vervanger.

Anoniem

Re: Ervaringen met Balancer van Je Paard Gezond en Fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:07

Ik moet zeggen dat ik JPG&F brokjes ook wel heel apart vind ruiken. Bijna een beetje kazig? Maar het paard vindt ze heerlijk, duidelijk lekkerder dan Vitalbix dus blijkbaar houdt hij gewoon van kaas. :D

Anders zou je eens naar Vitalbix kunnen kijken? Dat heeft qua mineralen/vitaminen ongeveer dezelfde verhouding, alleen moet je er wel meer van voeren om op hetzelfde niveau te komen als bij JPG&F. In het Vitalbix topic heeft Mizora een mooi lijstje geplaatst met de vergelijking van Vitalbix en JPG&F. Uit mijn hoofd moest je 375gr Vitalbix voeren om qua vitamines/mineralen hetzelfde te voeren als bij 200gr JPG&F