hooi of kuil

Moderators: Dyonne, Apple, Coby, petraaken, SayaJones, A_nouk, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

katjalove

hooi of kuil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 13:06

mijn fjord krijgt sinds 2 weken vrij jonge kuilgras en ik merk dat hij daardoor aan de natte scheetjes gaat. Zijn ontlasting is verder wel gewoon goed alleen zijn benen en kont zitten steeds onder. Nu is mijn vraag of het eigenlijk wel kwaad kan dat hij hier last van heeft en is het niet beter om over te gaan op hooi? Hij is op het moment ook wat te dik.

IngeK

Re: hooi of kuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:09

Als je de keuze hebt, zou ik zeker voor hooi gaan.

De mijne werd er ook niet ├ęcht ziek van (totdat er een andere aanleiding was, toen stond hij ineens met koliek) maar wel dikke benen, zachtere mest, etc. Terwijl dat super droog, stengelig voordroog was. Overgegaan op hooi en hij doet het een stuk beter.

matasja

Re: hooi of kuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:32

hij heeft even tijd nodig eraan te wennen maar in jouw geval toch handiger om hooi te voeren.
je geeft aan dat hij er wat te vol bijstaat, in kuilvoer zit veel meer en blijven ze dus mooi van op gewicht. je wilt denk ik dat hij wat afvalt? dan kun je beter over op hooi.
is het kuil wel geschikt voor paarden? soms verkopen boeren kuil dat alleen geschikt is voor koeien, dat is te nat voor paarden.

trots op mijn dames: Famke & Flamboyante R.I.P Nynke & Matasja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie