TVM-Horsemix

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bfsunshine

Berichten: 2673
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Schiedam

TVM-Horsemix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-13 19:57

Hallo bokkers,

Ik ben erg nieuwsgierig naar de bevindingen van anderen over dit suplement.

Mijn pony heeft erg slechte/zwakke darmen, is bekend met leverfalen en hoest verschrikkelijk(bronchitis). Daarnaast is hij ontzettend allergisch, voor alle 4 de groepen(schimmels, pollen, insecten en bacteriën uit alle groepen meerdere dingen). Dit resulteert erin dat hij vooral 's zomers ontzettend moe is, last heeft van oogontstekingen en jeuk(vooral staart en manen soms ook zijn borst). 's Winters heeft hij vooral last van zijn arthrose en spat.

Hij kreeg eerst cavalor strucomix senior(ivm hoge vitamine e waardes), ik ben inmiddels overgestapt op de normale strucomix en daar krijgt hij magnesium en vitamine e met selenium bij. Ook krijgt hij regelmatig slobber/geweekte lucernebrok, hier stop ik zijn ventipulmin in en dit krijgt hij warm ergens heb ik het idee dat warm eten beter blijkt tegen het hoesten. Hij krijgt maandelijks een week een kuur zandweg.

Nu kwam ik laatst op een site TWM horsemix tegen. Het lijkt mij wel wat, als het ´s zomers helpt tegen de jeuk, het hele jaar door om zijn darmen goed te houden en het misschien ook nog eens zijn weerstand omhoog krikt?

Ik kan alleen helemaal nergens vinden wat er allemaal in zit, qua vitamines, mineralen en suikers... Iemand enig idee? Op de site van de producent zelf staat ook niets...
Hoe zijn de ervaringen bij paarden met soortgelijke klachten(of een van de hele lijst :o )?
http://www.agradi.nl/twm-horsemix-8kg.htm
http://www.divoza.com/collectie/paard/gezondheid-onderhoud/voedingssupplementen/11530_nvt_twm-horsemix-20kg.html
http://www.voervergelijk.nl/paardenvoer/711/krachtvoer-horse-mix-twilmij


Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:19

Volgens mij is het lijnzaad + biergist

Je geeft toch hoop ik niet de hele tijd ventipulmin ? Mag hooguit 10 dagen achter elkaar.....
Helpt dat wel goed ? heb je al eens aan b.v. luchtweg comp van de groene os gedacht ?

En een goed mineralen brokje, heb je dat al eens geprobeerd ? Dat helpt namelijk voor de weerstand, maar ook voor de darmen.

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

probabeest

Berichten: 2459
Geregistreerd: 25-01-07
Woonplaats: Apeldoorn

Re: TVM-Horsemix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:20

zit idd bierborstel (biergist) in wat reinigend werkt.
voer het mijn grote in de winterperiode door zijn voer aangezien hij dan erg vatbaar is voor mok.
het scheelt wel.

bfsunshine

Berichten: 2673
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Schiedam

Re: TVM-Horsemix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-13 12:40

Klopt dat het overgrote deel lijnzaad en biergist is. Al is er een minimaal klein deel iets anders en wat dat bevat staat nergens aangegeven.

Hij krijgt ventipulmin nu 2 weekjes, in overleg met de dierenarts heb ik dit gedaan. Als hij in principe stopt met abnormaal hoesten dan mag ik ook de ventipulmin stoppen. Hij is al flink verbeterd dus hij krijgt nu ook maar 1 dosis per dag ipv 2. Het was zo drastisch erg dat hij nog net niet omvalt tijdens het hoesten, vandaar ook deze maatregelen. Als het grootste gevaar geweken(dus gewoon normaal kunnen lopen als hij moet kuchen in plaats van finaal door zijn hoeven gaan) is ga ik samen met de dierenarts kijken wat we hem voor die luchtwegen kunnen geven om hem goed te houden.

In principe zijn de hoeveelheden mineralen en vitaminen in zijn bloed goed. Hij krijgt alleen magnesium bij ivm NaCl blok en vitamine e ivm arthrose. Ik weet niet in hoeverre een mineralenbrok dan nut heeft?

Cheytjuh

Berichten: 4021
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:38

Ik heb het vandaag ook opgehaald voor mijn 2,5 jarige die net uit de opfok komt. Dit omdat hij niet fijn in de vacht/hoeven zit, en als probeersel :) Overige voeding die hij krijgt naast hooi : Pavo eplus, slobbermash en Equifirst Linamix.

Ben benieuwd of het inderdaad doet wat het zegt. Hij zal 200 gram per dag krijgen de eerstkomende 2 weken, daarna gewoon 100 :j Denk dat ik het door de slobber ga voeren want het ruikt aardig sterk ?

FundMe voor onze gelderse strijder Ukkie : https://gofund.me/1f759036
Marktplaats veiling voor Ukkie : https://link.marktplaats.nl/m2094003143

bfsunshine

Berichten: 2673
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Schiedam

Re: TVM-Horsemix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 17:44

Ik ben benieuwd hoe jouw paard het erop doet! Ik ben nog steeds heel erg aan het zoeken naar wat het overige bestandsdeel is wat er in zit.

Tot dusver heb ik die van mij nu op gepunte haver, lucerne brok(geweekt), marstall force en voordroog staan. Eens kijken hoe hij het daarop doet. Vind het lastig om een product te kopen en te proberen als ik niet weet wat hij er mee binnen krijgt, dus ook het overige voerprogramma niet kan aanpassen.

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:11

Ik geef het sinds kort ook bij aan mijn paarden..Ze vinden het erg lekker..Ben heel benieuwd of het ook gaat werken voor de mok plekjes voor mijn merrie..

www.paardweerinbalans.com
boomloze zadelpasservice
Acupressuur en (chinese) kruiden
Jaaropleiding Acupressuur paard (en hond)

bfsunshine

Berichten: 2673
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Schiedam

Re: TVM-Horsemix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 16:14

Pleiada, merk je al verschil?

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:04

Ik kan nog niet zeggen dat het werkt voor de mok maar de vachtjes zien er al wel heel mooi uit en voor de darmen werkt het naar mijn idee ook positief..

www.paardweerinbalans.com
boomloze zadelpasservice
Acupressuur en (chinese) kruiden
Jaaropleiding Acupressuur paard (en hond)

bfsunshine

Berichten: 2673
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Schiedam

Re: TVM-Horsemix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-13 17:22

Interessant! Welke veranderingen merk je, als ik vragen mag? Betere mest en een sterke glanzende vacht of denk ik verkeerd? Hahaha

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: TVM-Horsemix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:30

Ik heb het gebruikt voor een paard met eczeem, dat jaar heeft ze zonder deken en zonder schuren in de wei gelopen. Bij dat paard heeft het goed werk gedaan, in combinatie met graasmasker er suikerarm dieet, voor de eczeem. Niet voor haar darmen.
Lees alles over dit paard: [MD] Zo groot, zo stoer maar oh zo kwetsbaar. Continue koliek

Voor de pony van mijn dochter, ook eczeem, doet het niks.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers