Metazoa horse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:48

Wauw Ivy_power, pracht foto's!

Ik kan niet wachten tot die van mij in zomerhaar zitten, ben heel benieuwd of er ook zo'n prachtvacht komt. In ieder geval heb ik wel glimwollies :D

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018


xxelviraxx

Berichten: 3397
Geregistreerd: 06-12-07
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:52

Iemand een idee wat ik bij de metazoa kan bij voeren? Hij laat het nu staan, hij lust het echt niet. Ik had er al een handje muesli door maar helaas. Vanmorgen had ik het uit de hand gevoerd en na het 3e handje wou ie niet meer. En dan iets waar eigenlijk geen suikers in zitten oid.


Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:17

Ik heb de nieuwe pavo speedibeet erbij. Bevalt super. Geen melasse en dus geen suikers.
Mijn pony's eten het graag, mijn oudje liet het in het begin staan, maar eet het nu ook.
Pony's krijgen dat naast Metazoa 1x per week, oudje dagelijks.

Kan je de voeremmer niet laten staan? Op een gegeven moment pakt ie het wel of niet?

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

xxelviraxx

Berichten: 3397
Geregistreerd: 06-12-07
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:30

Ik zal er eens naar kijken, bedankt voor de tip. Helaas kan ik de bak niet laten staan. Die sloopt ie namelijk.


lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-14 19:46

wow mooie glimmende paarden zie ik voorbij komen!

Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gekocht ❤️

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:47

xxelviraxx schreef:
Ik zal er eens naar kijken, bedankt voor de tip. Helaas kan ik de bak niet laten staan. Die sloopt ie namelijk.


Balen! Dat heb ik namelijk met de speedibeet in het begin gedaan. Mijn oudje moest er niks van hebben.
Maar nu gaat het prima. Echt vervelend dat hij het niet wil eten.
Hebben daar meer ervaring mee?

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

_PatriciaH
Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Nistelrode

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:55

Die van ons eten de bodem uit de emmer dus gelukkig geen last van! Mijn merrie vind de lucerne alleen heel vies maar mijn ruin eet het wel zonder zeuren op.

Suzan_bobar

Berichten: 4248
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:19

Zelfs mijn jonkie die erg kieskeurig is eet het. Gelukkig wel.

Equine Lymfe Drainage Therapeut
Myofacial Equine Therapeut
Paardensportmasseur
Hirudotherapie (bloedzuigers)
http://Www.suzanabbink.nl

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:47

Ik heb een stalgenoot van me ook overgehaald :D
Haar paard schuurt erg aan de staart. Hebben een weddenschap dat als het niet verbeterd, ik haar de helft van de kosten van de zak terug betaal. Ik ben benieuwd!

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:23

Die van mij is normaal ook erg kieskeurig, maar eet beide met smaak op gelukkig. Hij heeft ZE, dus ben ook benieuwd of hij minder gaat schuren van de zomer. Tot nu toe met alles wat ik van binnenuit probeerde geen of weinig resultaat gezien namelijk.

❤Spike 30-04-2007-22-05-2020❤
❤Dunja 08-06-2015❤

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:07

Ik lees hier over luzernebrok, is dat ook van Metazoa. Ik dacht zij alleen de vitaminebrokjes en losse ruwe luzerne hadden? Op de website zag ik ook alleen die 2 producten....

Soms moet je uit je comfort zone stappen, om je doel te bereiken.
B+11, L1+10, L2 +2

Suzan_bobar

Berichten: 4248
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:48

Even verder zoeke op metazoa hp23 op google kom je het wel tegen. Ik heb de plaatselijke faurage handel er ook achteraan gestuurd. Scheelt weer verzendkosten.

Equine Lymfe Drainage Therapeut
Myofacial Equine Therapeut
Paardensportmasseur
Hirudotherapie (bloedzuigers)
http://Www.suzanabbink.nl

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:57

Oké dank je wel!

Soms moet je uit je comfort zone stappen, om je doel te bereiken.
B+11, L1+10, L2 +2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:42

Ik val hier ook even binnen vanwege interesse in dit voer.
Momenteel staan ze op Care4life van Pavo maar wil eens testen wat ander voer doet.. pony's zijn namelijk erg verandert, linkte het eerst niet aan het voer maar nadat ik er gisteren buiten keihard afgeknald ben door een situatie waar hij anders nooit zo extreem op zou reageren (en dit is niet de eerste keer, alleen waren de andere keren nog "controleerbaar") ben ik toch eens gaan nadenken..

Eigenlijk zoek ik puur iets voor de vitaminen/mineralen, aangezien ze onbeperkt ruwvoer hebben, van lucht dik worden en maar heel licht in het werk staan (eentje zelfs niet). Maar wil ze wel iets te knabbelen geven, aangezien er 2 voerbeurten per dag zijn, en dan bv. 50g Pavo Vital verdelen over 2 keer vind ik maar zielig :+

Dus Metazoa lijkt wel interessant, verkooppunt zit niet heel dichtbij maar aangezien je best lang met een zak doet is dat wel doenbaar volgens mij. Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die puur de brox voeren? En zijn er ook die er de (grove) luzerne bij geven? Hoe bevalt deze laatste? Dat zijn baaltjes als ik het goed zie op de website? Is het makkelijk om daar bv. een schep uit te halen? Of is het zoals bij Compact Gras van Hartog? (voor degene die het kennen weten wel wat ik bedoel :+ ).

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:49

Ik vind de lucerne van Metazoa heel stoffig. Stond dat steeds in een vergiet te doen en net zo lang te zeven totdat de stof weg was :o Mijn laatste pak was ook heel geel/bruin van kleur. Heb dat weggegooid. Ben nu overgestapt op grove lucerne van Superfit horse. Prachtige lucerne zonder toevoeging en geen stofje te bekennen! http://www.superfithorse.nl/producten-s ... ve-luzerne

edit; metazoa brokje gaat hier door de wiesencobs.
Laatst bijgewerkt door singasong op 19-01-14 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

http://www.enermarel.nl
The horse knows... He knows if you know... He also knows if you don't know! (Ray Hunt)

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:56

de lucerne van metazoa is minder stoffig dan die van hartog

een van mijn paarden krijgt de metazoa puur de andere met granen. Lucerne eten ze allebei slecht dus die krijgen ze niet meer

Suzan_bobar

Berichten: 4248
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:09

Ik geef metazoa hp23 naar de gewone metazoa zijn lucerne brokjes. Geen last van stof hierdoor. Dit geef ik puur voor zn spieren. Zitten de goeie eiwitten in. Als dit niet genoeg is stap ik weer op muscle impuls. Ook erg fijn spul.

Equine Lymfe Drainage Therapeut
Myofacial Equine Therapeut
Paardensportmasseur
Hirudotherapie (bloedzuigers)
http://Www.suzanabbink.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:11

Hmm ok, dan kijk ik wel even of ze het zo willen eten (en hoeveel dat is .. iemand die daar een beeld van heeft? Ze zouden 200 & 250g per dag moeten krijgen, dat dus verdeelt over 2 keer. Iemand een beeld hoe 100g Metazoa eruit ziet? :Y) ).

Die brokjes had ik ook gevonden, maar vraag me af of die van mij dat wel nodig hebben.. Ok, veel spier hebben ze niet, maar ze doen ook niet veel :+ Zijn ook al op leeftijd, dus misschien daarom juist wel interessant .. Ikke niet weet :+ :')

Suzan_bobar

Berichten: 4248
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:20

Je kunt ze via hun facebook pagina gewoon om advies vragen als je echt geen idee hebt. 100gram is gewoon een keer afwegen. Ik heb een beker erbij die is vol 250gram. Ideaal. Goedkoop van de action, drinkbeker.

Equine Lymfe Drainage Therapeut
Myofacial Equine Therapeut
Paardensportmasseur
Hirudotherapie (bloedzuigers)
http://Www.suzanabbink.nl

Anoniem

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:22

Ja, tuurlijk is dat gewoon even afwegen :j Maar bedoel gewoon meer voor het beeld, aangezien ik me niet kan voorstellen of dat nu met 1 hap weg is of dat ze toch 3 happen hebben :+

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:35

Die van mij krijgt tegen de 300 gram aan en dat zijn zeker 3 happen, ik mengde het ook met luzerne voor het idee. Aan de andere kant ze staat op 24/7 hooi dus of ik nu een handje metazoa geeft als beloning of uit de voerbak het effect is vergelijkbaar. Ik maak gebruik van een plastic bekertje (zo'n wit geribbeld ranja bekertje) en als ik die goed vul dan is dat ongeveer 150 gram. Even voor de beeldvorming :)

Ik twijfel nu wel of de luzerne moet weglaten. Het zou ook mok kunnen veroorzaken.... ik denk echter wel dat ze het nodig heeft voor haar spieropbouw dus zit een beetje te dubben of ik dan overstap op die HP23. Ik lees net hierboven dat de luzerne van Metazoa ook niet altijd van gelijke kwaliteit is, dat vond ik van de luzernemix van Hartog dan weer wel.

Soms moet je uit je comfort zone stappen, om je doel te bereiken.
B+11, L1+10, L2 +2

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:16

Suzan_bobar schreef:
Je kunt ze via hun facebook pagina gewoon om advies vragen als je echt geen idee hebt. 100gram is gewoon een keer afwegen. Ik heb een beker erbij die is vol 250gram. Ideaal. Goedkoop van de action, drinkbeker.

Ik ook! Ideaal!
Voor de Welsh een bekertje van pavo geloof ik, is vol ongeveer 150 gram..

[***] schreef:
Ja, tuurlijk is dat gewoon even afwegen :j Maar bedoel gewoon meer voor het beeld, aangezien ik me niet kan voorstellen of dat nu met 1 hap weg is of dat ze toch 3 happen hebben :+

100 gram is een keer niezen en de voerbak is leeg. Ik zou het mengen met een handje muesli of luzerne, doe ik ook maar dan met 250 gram Metazoa!

Linde-Levana van 't Witteveen v. Alfred van Braakzicht *Z1+6

Liefsyv

Berichten: 208
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:28

Hoi,

Ik heb voor mijn haflinger ruin van 7 jaar ook een zak Metazoa besteld. Ik ben gewoon benieuwd wat het effect is bij hem. Ook voor zijn lichte vorm van zomereczeem.

-Hij kan nogal eens wat heet zijn tijdens het rijden. Nou lees ik hier dat je paard er erg fit van wordt. Moet ik me dan meteen zorgen gaan maken en is het wel slim om te gaan voeren bij mijn al best wel heette haflinger??

Zinzi_jewel

Berichten: 8786
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:31

Denk dat de paarden fit worden door dat ze eindelijk in hun behoeften worden voorzien.
Gewoon proberen en anders longeer je hem paar rondjes voor je erop klimt. Al is het maar voor je gemoedsrust :-)

Die van mij krijgen het nu als lekker hapje na wat arbeid.
Zit nog op care 4 life. Maar overweeg de overstap te maken.
Hoop alleen dat mijn jonge merrie op gewicht gaat blijven.
Die wordt zo makkelijk schraal.
Ben wel haar ronde moeder gewend ;-) misschien kijk er er daardoor schraal op...

Chasing Dreams

Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:35

Klinkt goed dit. Ik heb een haflinger met zomerexeem, maar nu heeft ie er geen last van, dus ik houd het in mijn achterhoofd voor als het weer beter weer wordt.
Ik vraag me alleen af wat de textuur van het voer is? Is het te doen voor paarden met tandproblemen?

-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _bloempje01_, assebassie, chery, LaDonna75, LiDi, Sewri, xxxmh en 39 bezoekers