Supplementen: Cavalor ProGrow vs. Pavo Podo Care

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JamieC

Berichten: 271
Geregistreerd: 14-03-13

Supplementen: Cavalor ProGrow vs. Pavo Podo Care

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 09:49

Ik ben benieuwd naar ervaringen met deze supplementen.
Zie titel: Cavalor ProGrow vs. Pavo Podo Care

Gebruiken jullie één van beide?
Wanneer gebruiken jullie het?
Hoe reageert jullie veulen/jong paard erop?
Is naar jullie mening de één beter dan de ander en waarom?
Wat voeren jullie er eventueel bij, hoeveel en waarom?

Dit is de link naar voervergelijk, maar inhoudelijk wordt ik er weinig wijzer van:
http://www.voervergelijk.nl/supplement-vergelijken/192/progrow/1574/podo-care/

.

JRS
Berichten: 23
Geregistreerd: 06-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:27

Beste Jamie,

Waar wil je de producten voor gaan gebruiken?

Cavalor ProGrow kun je gebruiken bij veulens, jonge paarden en drachtige merries.
Wanneer de veulens niet fit zijn of tegen het eind gaan van het afspenen kan de ProGrow met het voer gemengd worden.
Bij jonge paarden welke in de groei zijn, niet fit zijn, in de overgang van wei naar binnen stalling (opfok).
Merries welke aan het eind van de dracht zijn en na het veulenen.

Cavalor ProGrow is een korrelmix met een optimale verhouding aan vitamines en mineralen. Bij veulens kan de kans op OCD verminderen. Paarden welke wat "bloot" zijn kunnen hier zeker ook baat aan hebben.

Je kunt dit combineren met het voer naar gelang je paard/ veulen;
Veulens: Cavalor Start & Go
Jonge paarden: Cavalor Juniorix
Dragende merries: Cavalor Probreed

Cavalor werkt met hoogwaardige producten welke uitvoerig getest zijn. Niet op de doping lijst staan en resultaat geven op lange termijn dus een product welke mee werkt aan een betere toekomst ;-).

Hopelijk heb ik je een beetje op de goede weg geholpen.

JamieC

Berichten: 271
Geregistreerd: 14-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 17:25

Bedankt voor je reactie!
Helemaal duidelijk!

Het veulen wat ik heb gekocht wordt binnenkort afgespeend, de abrubte methode. Ik ben een beetje huiverig voor het invallen van het veulen, door de andere omgeving en afspenen in een keer.

Ze krijgt straks cavalor probreed (als ze 1 jaar is gaan we over op de Juniorix als ze het hier goed op doet). Hier wil ik zo lang het nodig is een supplement door heen voeren, zodat ze zeker alles en genoeg binnen krijgt.

Gevoelig voor OCD, tja, in bepaalde mate is elk veulen daar gevoelig voor. De lijn is in ieder geval vrij van OCD. Dat is voor mij niet de aanleiding voor het zoeken naar een supplement iig :)

Persoonlijk ben ik geen fan van Pavo, maar Podo Care lijkt wel vrij degelijk.

Als ik jou goed begrijp is Cavalor Progrow helemaal geschikt in deze situatie. :j
Merci!


Nog iemand met ervaringen met de Pavo Podo Care?