Seniores Priores geeft volgens voedingscalculator tekorten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:20

Maris schreef:
Dat is waar, je hebt gelijk..... Maar dan nog zitten er tekorten in, denk ik.


Zou heel goed kunnen hoor maar dan maak je in ieder geval een juiste berekening :D

Kan het droge stof% van de SP eigenlijk nergens vinden..

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid


fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:22

Geryon schreef:
Volgens mij gaat dat zo niet. De voedingswaarde is gewoon per kilo van dat product, om in te vullen. Gedoe met droge stof komt er pas bij als je gaat berekenen hoeveel je ervan moet geven. Dat zou nóg slechter uitkomen voor senior priores (al heeft het denk ik een heel hoog percentage droge stof) want 4 kilo SP komt dan overeen met (ik zeg maar wat) 3,5 kilo aan droge stof en dat zou je dan eigenlijk neer moeten zetten in de calculator.


Bij stap 2 van die calculator moet je toch de hoeveelheid kg droge stof aangeven?

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Seniores Priores geeft volgens voedingscalculator tekorten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:01

Denk dat het iets in de 90% is.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 21:19

fransje23 schreef:
Geryon schreef:
Volgens mij gaat dat zo niet. De voedingswaarde is gewoon per kilo van dat product, om in te vullen. Gedoe met droge stof komt er pas bij als je gaat berekenen hoeveel je ervan moet geven. Dat zou nóg slechter uitkomen voor senior priores (al heeft het denk ik een heel hoog percentage droge stof) want 4 kilo SP komt dan overeen met (ik zeg maar wat) 3,5 kilo aan droge stof en dat zou je dan eigenlijk neer moeten zetten in de calculator.


Bij stap 2 van die calculator moet je toch de hoeveelheid kg droge stof aangeven?


Ja, van hetgeen wat je voert.

Dus mocht de percentage droge stof 90% zijn en je geeft 4 kilo dan moet je 3,6 in de tabel invullen. Ik snap niet zo goed waarom eigenlijk, de voedingswaardes zijn toch gewoon per 'normale' kilo. Droge stof is toch alleen van toepassing op hooi enz. vanwege de hoeveelheid vezels?

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Seniores Priores geeft volgens voedingscalculator tekorten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:37

Droge stof is wat over blijft toch als water weg is en daarin meer je toch de hoeveelheid voedingsstoffen?

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 22:06

lailapri schreef:
Droge stof is wat over blijft toch als water weg is en daarin meer je toch de hoeveelheid voedingsstoffen?


Ah kijk, dat klinkt wel aannemelijk inderdaad.

Maar ik denk dat het percentage droge stof echt heel dicht bij de 100% komt. En anders zit er dus nóg meer te weinig in := :=

Mizora

Berichten: 18088
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Seniores Priores geeft volgens voedingscalculator tekorten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:22

Hondenbrokken hebben ongeveer een droge stofpercentage van 90%.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jen, Myrthe_bz en 78 bezoekers