Nu krijgen ze 4x per dag hooi en eten ze samen zo 24 kilo weg. De welshcob krijgt bij de laatste voerbeurt nog een mix van 300 gr bietenpulp, haverzemelen, tarwezemelen, luzerne en lijnzaad en 2 handjes high fiber biks.
De welshcob is af en toe wat rillerig maar als hij staat te eten dan stopt dat meteen. Ze eten trouwens ook elke nacht hun schuilstal leeg (2 kruiwagens gerststro)
Nu was de welshcob vanmorgen zelfs iets stijf en dat is toch echt niet de bedoeling!
Ik heb nu de keuze tot meer voeren of er een deken op te gooien. Ik neig naar het laatste want eigenlijk zou ik toch al zo goed als onbeperkt moeten voeren?
De haflinger vindt het een 1 groot feest en staat altijd lekker warm en maakt er lekker spekkies van

Het probleem is dat als ik een deken opgooi ik bang ben dat hij helemaal geen dikke vacht meer aanmaakt en temperaturen van -30 zijn hier geen uitzondering.
Maar als ik meer ga voeren, voer ik ze straks niet hoefbevangen? Het is wel uitgebloeid grof (droog) voordroog maar aan de haf te zien zit er genoeg in.