Pony dik van lucht

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_Mellanie

Pony dik van lucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-12 12:37

Ja mensen weer een topic over een te dikke pony,
heb meerdere topics door gespit maar de omstandigheden zijn net iets anders dan die van mij.

Afbeelding

eigenlijks is altijd zo, een te dikke buik.
-Sóchtends voor dat ze op land gaan krijgen ze een portie hooi.
-Ze staat de hele dag op land, in een kudde dat vind ik belangrijk voor haar en ga haar daar niet uithalen.
Het land is niet kaal is gemaaid en twee weken daar naar zijn ze erop gekomen en daar staan ze nu ongeveer 3 weken op.
wel heeft ze een muilkorf op, want ze kent namelijk geen stop.
- s'avonds wanneer ze binnenkomen krijgen ze een portie hooi en biks 1/5 kg maar.

Meestal rijd/longer ik haar 4/5 keer in de week, ben druk bezig om dat te verhogen in vaker.

en na het rijden krijgt ze een klein schepje muslie met supplementen.

dus zit in een dillema, ontzettend veel suikers krijgt ze niet. ruwvoer krijgt ze genoeg.
wie heeft voor mij een oplossing ?

Quir

Re: Pony dik van lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:43

Dik vind ik haar niet, maar ze heeft een echte ruwvoer buik. Daar kan je niks aan doen, behalve minder ruwvoer geven (afrader). Dat is ook de reden dat veel sport paarden weinig ruwvoer krijgen, ivm een ruwvoer buik.

Ze is op de kont en hals namelijk absoluut niet te vet. Alleen een mooie buik er onder. Kan je de ribben voelen?

Eigenlijk kan je er dus niks aan doen, wat wel nog eens wilt helpen is echt specifiek de buikspieren gaan trainen. Dan gaat de buik minder "hangen" en lijkt het al wat strakker.
Maar ben blij dat je paard zo een buik heeft, die krijgt tenminste genoeg ruwvoer. ;)

Believe
If you can dream it, you can do it.

There is
Good in
the world

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie