Paard is lui/ geen energie, wat voeren ?

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, Apple, Pistasche, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

mek

Paard is lui/ geen energie, wat voeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 12:42

Hallo ,
Mijn paard is lui, :Z (altijd al geweest) soms zijn goede dagen maar vaak slechte dagen, (voor mij dan)
Nu dacht ik zelf aan om hem even wat meer energie te geven,
Paard vind bak altijd saai, maar een andere mogelijkheid is er op het moment niet...

Kan ik iets bijvoeren/geven waarvan hij wat meer energie krijg qua supplementen?
Of is er een ander mogelijkheid,?
Paard staat nu nog 24/7 buiten, gaat eerdaags naar binnen voor de nacht, en krijgt dan hooi.
Na t rijden een handje meusli, of appel/wortel etc...

Alvast bedankt :D

☑ Geschikt | ☐ Ongeschikt
<'\___~
...(\...)\
(L) Mijn lieve paard!!

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:48

Je kunt haar wat extra brok ofzo bijvoeren, maar pas op dat ze dan niet te dik wordt. Alles wat je er als voer in stopt, moet er ook weer af gewerkt worden.
Zorg verder voor veel afwisseling. Zet eens een hindernisje in de bak en spring daar tijdens de dressuur eens een keer overheen. Mijn paard vind dat helemaal geweldig. Ook af en toe eens rond crossen door een grote wei kan wonderen doen.

mek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 12:52

JoannevZ schreef:
Je kunt haar wat extra brok ofzo bijvoeren, maar pas op dat ze dan niet te dik wordt. Alles wat je er als voer in stopt, moet er ook weer af gewerkt worden.
Zorg verder voor veel afwisseling. Zet eens een hindernisje in de bak en spring daar tijdens de dressuur eens een keer overheen. Mijn paard vind dat helemaal geweldig. Ook af en toe eens rond crossen door een grote wei kan wonderen doen.

Bedankt.. ;)

Idd heb ik gisteren even tussendoor gesprongen met me paard, maar ook daar wordt ze niet actiefer van, :z
Nu vind ik het namelijk een beetje te eng om buiten te rijden, want je 'sopt' hier weg aan de bermkant,
Maar als ik dit dan wel kan doen, heeft ze opeens zoveel energie. Altijd leuker natuurlijk in een andere omgeving,
Beetje jammer, omdat ik vaak toch wel genoodzaakt ben om in een (buiten)bak te rijden.. ;(

☑ Geschikt | ☐ Ongeschikt
<'\___~
...(\...)\
(L) Mijn lieve paard!!

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:56

Ik ken het probleem. Mijn paard heeft op dit moment ook bijna zwembandjes nodig. Daarbij is die van mij ook niet verkeersmak, dus de weg op gaan, gaat niet. Heb er nu alweer enkele dagen niet op gezeten. De bak/wei is veel te nat en dus ook erg glibberig. Durf dan echt niet te rijden. Mijn dametje heeft namelijk iets te veel energie en voor dat je het weet lig je soms met paard en al aan de grond. Ooit 1 keer meegemaakt en hoop werkelijk dat dat ook de laatste keer was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:56

Ze is qua gezondheid helemaal in orde?

Mijn pony mocht naar mijn idee ook wel wat feller. Op aanraden van mijn instructrice ben ik begonnen met (flink) bijvoeren & dat heeft mij/ons erg goed geholpen.

Boy staat overdag op de wei & krijgt 's avonds 1kg basisbrok met daarbij 2 volle scheppen granenmix. Het is volgens mij van Subli & is te halen bij de boerenbond.
Omdat ze dit vorige keer niet hadden heb ik nu een belgisch merk aangeschaft, en dan de dressuur plus variant. Dit product beloofd het paard wat feller te maken voor dressuurprestaties, schijnt goed te zijn voor de doorbloeding en de spieren zouden er baat bij hebben. Ik ben er pas net mee begonnen, dus of dat waar is weet ik niet ;)

estell__

Re: Paard is lui/ geen energie, wat voeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 20:42

die van mij krijgt PAVO sportfit, heel fijn voer worden ze wel actiever van maar niet heet! Heel fijn voer

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
Grand Cru (v. Apache) B+6 PR 198 / L1+10 PR 210

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:35

Ik ben begonnen om naast de basisbrok Amino Sportmuesli van Marstall te voeren. Daar ben ik vooralsnog erg tevreden over!
De Amino is ook speciaal voor spieropbouw, je kunt dus ook gewoon voor een sportmuesli kiezen.
Het lijkt me in elk geval zinnig om ergens iets meer van te geven, zodat je kunt kijken of ie daar actiever van wordt.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:27

Mijn merrie ( fjord 19 jr) is momenteel ook snel moe, ik voer haar nu sportbrok bij ik hoop het verschil te gaan zien, ik rij wel met haar buiten.
Ze krijgt verder gewoon genoeg hooi en staat buiten ( maar wel op kort gras)

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:24

haver

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:26

Havens Power Plus mix of draversbrok

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie