vitamine korrel ipv krachtvoer

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

ingvdh

vitamine korrel ipv krachtvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 15:18

Sinds twee maanden voer ik mijn paard spelt in plaats van krachtvoer in combinatie met een vitamine brokje voor de broodnodige vitaminen en mineralen.
Echter zijn mijn vitaminebrokjes bijna op en ik ben op zoek naar nieuwe, maar die kan ik in de buurt nergens vinden (ik heb ze destijds meegekregen van iemand 200 km verderop).

Ik zou graag een vitamine brokje in de buurt willen kopen, maar welke zijn er allemaal te koop en welke raden jullie aan?

8nnemiek

Re: vitamine korrel ipv krachtvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:20

Ik gebruik Marstall Force. Fijne brok :)

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:27

Inderdaad force van Marstall superspul ;)

Reddingsactie de pony's van De Valom

http://www.youtube.com/watch?v=f0RbC-5E_XU

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:19

Pavo vitalkorrels zijn bij de meeste voerboeren wel verkrijgbaar.

Zelf geef ik Marstall Force en die koop in Opmeer.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:21

Ik voer ook spelt en geef er performix van cavalor bij..

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:25

Hier ook de marstal force

Zsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 07:32

Ook ik geef al jaren Marstall Force , in verhouding is het ook niet duur ben er al jaren tevreden over.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 07:43

fransje23 schreef:

Waar koop je die in Opmeer? Ik zie nl geen dealer in Opmeer staan op de site van Marstall.

Pavo doe ik liever niet.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 07:50

Ultimate Balancer van Dodson&Horell
of
Formula4Feet

W.b. F4F zou je wellicht denken dat dit alleen voor hoeven is maar dat is niet waar. Het is een perfect uitgebalanceerd vitamine/mineralen brokje dat (net als Ultimate Balancer) biologisch goed opneembaar is en goed is voor 't hele lijf.

Waarom voer je eigenlijk spelt?

Een mening maakt geen slachtoffers. Het met geweld verdedigen of bestrijden van een mening wel.

In de meeste gevallen is de inhoud van mijn post belangrijker dan 'de toon' waarop deze geschreven is!

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:30

what comes around goes around

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:41

ingvdh schreef:
fransje23 schreef:

Waar koop je die in Opmeer? Ik zie nl geen dealer in Opmeer staan op de site van Marstall.

Pavo doe ik liever niet.

Duh, ik bedoel Spanbroek :o Sorry!

Ik haal het bij Horse comfort.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:01

Ik voer zelf f4f en ben daar zeer tevreden over.
Heb wel eens even gekeken naar die marstall force, die is wel een stuk goedkoper.
Maar ik weet niet of die deze korrel lust en of die hetzelfde effect heeft als de f4f.
Daarbij vind ik de f4f gewoon goed gaan bij mijn pony, dus waarom veranderen (buiten de prijs dan)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 09:19

Jannepauli schreef:

mijn paard had last een overschot aan afval stoffen in zijn lichaam (wat zich oa uitte in chronische mok) en moest ik heel veel brok of musli voeren van de "reguliere" merken om aan voldoende vitaminen etc te komen waar hij dan weer te dik van werd. Kortom een vicieuze cirkel.

Op advies ben ik toen overgestapt op spelt omdat hier helemaal geen troep etc inzit. Door de vitaminen los bij te voeren kan hij met minder toe en valt ook weer af.
Daarom zoek ik ook een brokje met zo min mogelijk "troep" erin.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:29

Het heeft wel niet zoveel met je oorspronkelijke vraag te maken, maar zou ik je mogen vragen hoe je eravringen zijn met spelt? Is de gezondheidstoestand van je paard erdoor verbeterd?
Ik vind spelt een interessant product, ben dus benieuwd naar jouw ervaring. Hoeveel voer je per dag?

Wat brokjes 'zonder troep' betreft: de producten van Dodson& Horell ( Ulitmate balancer) en het F4F zit gegarandeerd geen fout spul is.

Een mening maakt geen slachtoffers. Het met geweld verdedigen of bestrijden van een mening wel.

In de meeste gevallen is de inhoud van mijn post belangrijker dan 'de toon' waarop deze geschreven is!

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:31

Inderdaad, de Ultimate Balancer van Dodson & Horrell is echt heel goed spul! Wel niet goedkoop... :$

Iemand die slaapt, kan met goede argumenten wakker geschud worden. Iemand die doet alsof hij slaapt, kan zelfs met het beste argument ter wereld niet gewekt worden. ~Jonathan Safran Foer~

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:36

Ik ga ook voor de ultimate balancer. Niet goedkoop maar je hoeft er ook niet veel van te voeren.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:41

ingvdh schreef:
Jannepauli schreef:

mijn paard had last een overschot aan afval stoffen in zijn lichaam (wat zich oa uitte in chronische mok) en moest ik heel veel brok of musli voeren van de "reguliere" merken om aan voldoende vitaminen etc te komen waar hij dan weer te dik van werd. Kortom een vicieuze cirkel.

Op advies ben ik toen overgestapt op spelt omdat hier helemaal geen troep etc inzit. Door de vitaminen los bij te voeren kan hij met minder toe en valt ook weer af.
Daarom zoek ik ook een brokje met zo min mogelijk "troep" erin.

Marstall zit ook totaal geen troep in, is een puur en zuiver product zonder reststoffen etc.

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:11

Leuk dat je ook spelt voert met vitaminekorrel, dat doe ik sinds begin dit jaar ook.

Ik heb eerst Marstall Force gehad en voer nu Pavo Vital erbij. Ik ben erg tevreden over de spelt met vitamines, heb er 4 pony's op staan. Alle 4 anders, 2, 3, 5 en 16 jaar oud, 2 Shets en 2 E-pony's, waarvan 1 eczemer en 1 gevoelig voor suikers.

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 08:17

In brok zitten de broodnodige vitaminen en mineralen. Gewoon op een goede brok zetten en evt eerst een vitaminestoot geven. Uit alleen gras en 's winters alleen hooi halen ze te weinig energie. Waar ze het bij mij altijd prima op deden was de Havens sportbrok. De pony's werden er alleen wat te dik van maar de paarden hadden veel energie en waren nooit vervelend. Wel rustig opbouwen als je brok bij gaat voeren. Tegenwoordig voer ik mijn ponys Hippostar Horsequick, met weinig eiwitten.

.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-10 09:12

Bravura schreef:
In brok zitten de broodnodige vitaminen en mineralen. Gewoon op een goede brok zetten en evt eerst een vitaminestoot geven. Uit alleen gras en 's winters alleen hooi halen ze te weinig energie. Waar ze het bij mij altijd prima op deden was de Havens sportbrok. De pony's werden er alleen wat te dik van maar de paarden hadden veel energie en waren nooit vervelend. Wel rustig opbouwen als je brok bij gaat voeren. Tegenwoordig voer ik mijn ponys Hippostar Horsequick, met weinig eiwitten.

Ik heb hem juist van de brok afgehaald omdat hij daar te dik van werd (je hebt nu eenmaal veel nodig om aan de dagelijkse behoefte vitaminen en mineralen te komen) en er andere problemen van kreeg. Op spelt en een vitamine korrel doet hij het ook prima!
Zo'n vitamine stoot is leuk voor af en toe, maar ik wil dat niet structureel gaan geven en als ik de vitamine korrel geef is dat ook helemaal niet nodig, hij krijgt dan voldoende.

Iig bedankt voor alle adviezen, ik ben zaterdag bij Horse Comfort geweest en heb daar marstall force gehaald, mijn vitaminen waren op en zij hadden gelukkig voorraad (nadat ik zo'n beetje heel NoordHolland heb afgereden en overal te horen kreeg dat ze alleen op bestelling leveren en bijna de hoop had opgegeven).

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 11:18

ingvdh schreef:
Bravura schreef:

Ik heb hem juist van de brok afgehaald omdat hij daar te dik van werd (je hebt nu eenmaal veel nodig om aan de dagelijkse behoefte vitaminen en mineralen te komen) en er andere problemen van kreeg. Op spelt en een vitamine korrel doet hij het ook prima!
Zo'n vitamine stoot is leuk voor af en toe, maar ik wil dat niet structureel gaan geven en als ik de vitamine korrel geef is dat ook helemaal niet nodig, hij krijgt dan voldoende.

Iig bedankt voor alle adviezen, ik ben zaterdag bij Horse Comfort geweest en heb daar marstall force gehaald, mijn vitaminen waren op en zij hadden gelukkig voorraad (nadat ik zo'n beetje heel NoordHolland heb afgereden en overal te horen kreeg dat ze alleen op bestelling leveren en bijna de hoop had opgegeven).

Je kan Marstall ook via Langwerden bestellen (zie hun site) zij bezorgen voor welke hoeveelheid dan ook door het hele land!

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:42

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:21

De Pavo Vital kun je ook via de Paardendrogist bestellen, vanuit je luie stoel ;)

De zon schijnt voor iedereen!!

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:06

heb nu nog de vital en ga als die op is over op marstal.

waar haal je je spelt?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-10 09:12

kevje06 schreef:
heb nu nog de vital en ga als die op is over op marstal.

waar haal je je spelt?

Dat is het volgende probleem, want ik heb de huidige voorraad meegekregen uit Drenthe en dat ligt niet bepaald in de buurt, maar ik heb nog 3 zakken liggen. Dus voorlopig heeft mijn paard te eten.

Er zit een Bio-ron dealer in Egmond en ik zal hun gaan bellen of ze het ook kunnen leveren. (ik heb nu Bio-ron spelt, maar spelt = spelt en als een andere merk het ook kan leveren is dat prima)