gefocust op eten

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anna111

gefocust op eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 19:45

Mijn paard, ruin, 16 jaar, heeft uit noodzaak een paar maanden ergens anders gestaan. Daar heeft hij niet al te veel eten gehad, wel de hele dag in de wei met een paar andere paarden, maar niet met veel gras. Nu heb ik hem weer terug en is hij vrij mager geworden. Hij loopt de hele tijd te ijsberen in de bak, behalve als hij eten krijgt. s'middags gaat hij op de wei, met voldoende gras en s'morgens en s,avonds krijgt hij hooi. Maar door al dat ijsberen wordt hij nog magerder. Ik heb de dierenarts gevraagd wat ik het beste kon doen. Hij stelde voor een aantal hooizakken verdeeld in de bak te hangen, zodat hij altijd iets te eten heeft en bezig is. Dit heb ik nu gedaan. Heeft iemand nog andere ideeen hoe dit op te lossen?
Hij staat samen met een pony.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:23

O jeetje, arm paard! Ook erg vervelend voor jou!
Ik denk dat het paard er weer even vertrouwen in moet krijgen dat ie gewoon weer zijn maaltijden gaat krijgen waar ie recht op heeft. Dat zijn angst van voer te kort, even moet slijten.
Inderdaad hooizakken ophangen is wel een goede. Ik zou hem in ieder geval onbeperkt ruwvoer geven.
Verwacht dat het gedrag dan vanzelf wel over zal gaan.

Veel succes!

rust zacht lief zusje van me, 2011

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:43

zorg inderdaad voor genoeg voer.
mijn pony gaat ook ijsberen als naar zijn idee het gras op is en hij meer eten wil.
zorg voor onbeperkt ruwvoer zodat hij geen reden voor ijsberen heeft,dan gaat het vanzelf over.

A woman needs two men in her life - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

Anna111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 20:07

Hij is vandaag al een stuk rustiger, heb 6 hooinetten in de bak gehangen en zorg dat er steeds genoeg inzit. Hij loopt nog wel een beetje te ijsberen, maar lang niet meer zo drammerig. Nu nog een beetje vet voor de winter!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie