Zand eten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Saaams

Berichten: 13245
Geregistreerd: 20-01-10

Zand eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-18 13:50

Hoi bokkers

Pony staat overdag in de paddock. Heeft een bak met ruwvoer dus eet niet van de grond.
Verder krijgt ze nu pharmahorse psyllium vezels, heeft een himalaya liksteen en krijgt weer vit/min brokjes van pavo.

Toch presteert ze het om een gat te graven en het donkere zand daarvan op te eten. Ook zodra ze even los in de buitenbak staat gaat ze gelijk een hoek in om te graven naar zand.

Wat zou ik evt nog kunnen doen om het zand eten te voorkomen? :=

Laerkens Beauty


Saaams

Berichten: 13245
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Zand eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-18 14:36

Ze staat naast andere. (Nog) niet samen. Omdat ze geen makkelijke merrie is, best dominant. Ik zoek nog een paard wat bij haar past op stal.

Laerkens Beauty

Saaams

Berichten: 13245
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-18 18:51

Koper schreef:
Zelf "zand" voeren. Mijn ruin is ook een graver/zandlikker. Sinds hij van mij een siliciumsupplement krijgt is het over en zit hij beter in z'n vel. Ik gebruik Moeder Aarde van Bio-Ron, dat kun je online bestellen maar Eemland heeft 't ook.


Super, ik ga daar even over googlen!

Laerkens Beauty


Saaams

Berichten: 13245
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-18 06:40

Gimme_Joy schreef:
Als je paardje naar het donkere zand graaft, is hij op zoek naar mineralen. In het donkere zand zit daar meer van in. Je zou eens kunnen kijken of je een supplement met mineralen kunt gaan voeren.

En krijgt hij standaard psyllium gevoerd? Ik geef alleen vlozaad als kuur bij kort gras, overgang land-paddock enz. Soms week ik als steekproef mest om te kijken of er veel zand in zit.


Nee ze heeft het nu een week als kuur gekregen.
Ze krijgt inderdaad een vit/min brokje.

Laerkens Beauty


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: sannahtris en 10 bezoekers