Ongewenste DA rekening

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 23:49

Als ik onbereikbaar ben en stalgenoot/staleigenaar schat in dat een DA nodig is, dan heb ik liever dat ze de DA wel bellen dan niet. In ieder geval om de eerste maatregelen te nemen tot ik wel bereikbaar ben. Mijn stalgenoten of de staleigenaren bellen enkel met spoed een DA als dat nodig is. Het ligt misschien ook aan de stal waar je staat (onervaren en/of jonge stalgenoten zijn wellicht eerder geneigd te bellen).

Mijn leasepony brak zijn been. Ik stond er bij en keek er naar. Ik heb eerst de DA gebeld omdat ik zag dat het écht mis was. Toen pas de eigenaar (die was op vakantie) met de mededeling dat ik de DA had gebeld en deze onderweg was.

Babootje

Berichten: 26239
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 23:53

Kan ik niet beter verwoorden bmhp!

Onali

Berichten: 18458
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Ongewenste DA rekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 00:03

Waar haal jij al deze info vandaan BMHP?

Niet uit de berichten van TS in ieder geval.


En nu moet niet ineens iedereen gaan doen alsof we brave jaknikkers zijn als het op de DA neerkomt.
We hebben allemaal een mening als het ons eigen paard betreft en bij noodzaak bellen we de DA op, maar dat wil niet zeggen dat we het altijd eens zijn met die persoon.
En of hij/ zij er wel voor gestudeerd heeft, ik bepaal nog altijd welke DA ik wil hebben. Ik ken er meerdere waar ik het gewoon niet mee eens ben met hun handelswijze.

Rocamor

Berichten: 10846
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Ongewenste DA rekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 00:33

Totdat je op vrijdag avond laat belt. Je eigen dierenarts bij een spoedje staat, de eerste reserve die avond geen dienst en de telefoon doorgezet heeft naar de dienstdoende arts van een naburige kliniek.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 00:39

Rocamor schreef:
Totdat je op vrijdag avond laat belt. Je eigen dierenarts bij een spoedje staat, de eerste reserve die avond geen dienst en de telefoon doorgezet heeft naar de dienstdoende arts van een naburige kliniek.


Hoe het ook loopt, het kan om deze reden inderdaad verstandig zijn om eieren voor je geld te kiezen en de da te vriend te houden...

Onali

Berichten: 18458
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Ongewenste DA rekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 01:26

Ja en als de Zon en Mars in het 11de huis staan en Mercurius maakt een ongunstige combinatie met Neptunus dan wijst dat op complicaties.


:roll:

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 01:33

Stalgenoot had een voicemailtje moeten achterlaten op de telefoon van de stalhouder en de eigenaar van het paard, daarna licht van de stal uitknippen en lekker naar huis om met een mok warme chocolademelk naar een kerstfilmpje te kijken. Was er geen gedoe geweest, paard had zichzelf wel losgetrokken uiteindelijk.

Mondy

Berichten: 11824
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 06:18

Goh zou jij kunnen genieten van je mok choco op die manier ?
Zolang t dier nog vast ligt ga je ...mag ik hopen... niet weg.
Al bel je de brandweer.... en ja zul je net zien dat ie zelf overeind komt net op t moment dat ze t erg op komen rijden. Jammer dan.
Maar niemand te pakken krijgen en dan maar gaan is imo een dikke no go.

Laten we eerst eens wachten tot ts t verhaal wat verduidelijkt voor we een wat als discussie nog groter maken...

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 09:17

Mondy schreef:
Goh zou jij kunnen genieten van je mok choco op die manier ?
Zolang t dier nog vast ligt ga je ...mag ik hopen... niet weg.
Al bel je de brandweer.... en ja zul je net zien dat ie zelf overeind komt net op t moment dat ze t erg op komen rijden. Jammer dan.
Maar niemand te pakken krijgen en dan maar gaan is imo een dikke no go.

Laten we eerst eens wachten tot ts t verhaal wat verduidelijkt voor we een wat als discussie nog groter maken...

Ben je nou echt zo kippig dat je niet inziet dat dat bericht sarcastisch bedoeld is? :=

pol013

Berichten: 8992
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Ongewenste DA rekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 09:51

Helemaal eens met BMPH.

Hoe denken jullie (de 'schade welk mietje belt er een da voor een schaafwond' groep) dat de stalgenoot gedacht heeft bij het bellen van de dierenarts? Ah, een schaafwond; laat ik volledig onnodig de dierenarts eens optrommelen om ts een flinke rekening te bezorgen, extra bonud dat het weekend is.......
Kan ik mij maar weinig bij voorstellen eerlijk gezegd, of je hebt al een zeer verzuurde situatie aan de hand. maar dan speel er veel meer dan dit verhaal.

Of een da die denkt: laat ik voor de lol, na verzoek van de eigenaar om het niet te doen, ab spuiten zodat ik nog een extra post heb om op de toch al gepeperde rekening te zetten......

Alle andere gedachten en motivaties, hoe overdreven ook achteraf, zijn dus met goede bedoelingen geweest. En hoeven dus niet afgebrand te worden. Een oprecht bedankje voor oplettendheid en geïnvesteerde tijd en daarná een gesprek over hoe en wanneer een da te bellen lijken mij meer op zijn plek.

Leuk? nee.... Maar ik zie gaan andere fatsoenlijke oplossing.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Ongewenste DA rekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:10

Kort gesprek: stalgenoten bellen geen veearts. Dat doe ik na overleg of de stalhouder. Mijn instructrice ook maar stalhouder en instructrice bellen mij sowieso.

Rocamor

Berichten: 10846
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:14

Onali schreef:
Ja en als de Zon en Mars in het 11de huis staan en Mercurius maakt een ongunstige combinatie met Neptunus dan wijst dat op complicaties.


:roll:

Niet? Ik heb het althans al 2x aan de orde gehad.

Eenmaal op 1e kerstdag overdag met mijn paard dat de sloot in rolde en er door de brandweer pas na 1.5 uur uitgetrokken kon worden.

En eenmaal bij een gaskoliek op een maandagavond laat.

Onali

Berichten: 18458
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:18

pol013 schreef:
Maar ik zie gaan andere fatsoenlijke oplossing.


Ik mis nog steeds de pensionhouder en eigenaar in dit rijtje.


Roacamor ik heb helaas genoeg meegemaakt maar nee nog nooit dat de DA bezet.
Wel dat de behandeld DA niet uit bed wilde komen.

Sanet

Berichten: 7936
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Ongewenste DA rekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:22

Ik vind het vooral heel geestig dat jullie al 13 pagina`s lang aan het kissebissen zijn: wellus-nietus-wellus-nietus
Terwijl de TS allang afgehaakt is :D

_Lorette_

Berichten: 12080
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ongewenste DA rekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:25

Dat is omdat dit bij zoveel paardenhouders kan gebeuren, dat het een interessante discussie is, ook buiten het specifieke geval van de TS om. Dus haar aanwezigheid in dit topic is dan niet meer zo nodig.

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:47

TS is nog niet afgehaakt denk ik? Ze is sinds haar laatste bericht alleen niet online geweest :=

Ik lees al een tijdje mee en vind het een lastige, maar ook interessante discussie.

romane2015

Berichten: 2
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Ariège Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:50

Wat een vervelende situatie zeg!
Zonder toestemming van de eigenaar, een d.a laten komen! Nou wie bepaalt betaald zou ik zeggen, ik vind het zoiezo vreemd dat een d.a behandeld als er geen overleg is geweest met de eigenaar of vertegenwoordiger van, in dit geval de stalhouder.
Nu is het natuurlijk wel zo dat als een paard vast heeft gelegen, en er een oppervlakkig schaafwondje zichtbaar is, er intern ook schade gemaakt kan zijn, pezen spieren zenuwen noem maar op.Maar dit had nooit zonder jou medeweten of toestemming gedaan mogen worden.Dat zou inpliceren dat iedereen maar van alles kan bestellen, behandelen en noem maar op en de rekening voor jou is? In jou geval zou ik contact opnemen met een jurist ( ik weet niet of je een aansprakelijkheid verzekering hebt voor je paard) neem eens contact met ze op en leg de kwestie aan hun voor) Dan weet je of jij wettelijk aansprakelijk bent.

In ieder geval succes met deze vervelende en kostbare kwestie

Mondy

Berichten: 11824
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 12:22

moonfish13 schreef:
Mondy schreef:
Goh zou jij kunnen genieten van je mok choco op die manier ?
Zolang t dier nog vast ligt ga je ...mag ik hopen... niet weg.
Al bel je de brandweer.... en ja zul je net zien dat ie zelf overeind komt net op t moment dat ze t erg op komen rijden. Jammer dan.
Maar niemand te pakken krijgen en dan maar gaan is imo een dikke no go.

Laten we eerst eens wachten tot ts t verhaal wat verduidelijkt voor we een wat als discussie nog groter maken...

Ben je nou echt zo kippig dat je niet inziet dat dat bericht sarcastisch bedoeld is? :=


Probeer eerst eens de juiste uitdrukking te gebruiken ;)

En er zijn er zat die wel op die manier denken. Dus nee ik ga er niet zomaar vanuit dat het "sarcastisch" bedoeld is.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 14:37

BMHP schreef:
Ik heb TS onsympatiek genoemd, voornamelijk om haar voorstelling van de zaak en het voornemen om de rekening door te schuiven.

Op bovenstaande wil ik graag toevoegen dat iemand een noodsituatie met een paard constateerd. De situatie zodanig beoordeeld dat het paard hulp nodig heeft. En gezien er niemand voorhanden is het initiatief neemt.
De staleigenaar en eigenaar van het paard (TS) zijn blijkbaar niet snel voor handen of per telefoon niet bereikbaar en vervolgens beslist zij om een DA te raadplagen. Dat lijkt mij een normale gang van zaken hoewel DA rekeningen hier ook niet echt gewenst zijn.

De DA besluit dat het de omschreven situatie een bezoek rechtvaardigd en ook dat het gewenst is om het paard met AB te behandelen. Dit uit voorzorg om erger te voorkomen.

TS is niet in staat zich te verplaatsen in de situatie en wil zo min mogelijk kosten betalen. Dus de stalgenoot heeft verkeerd gehandeld en de DA had niet mogen behandelen.
Tegen haar mening staat vast dat de DA wel een behandeling en een visitie gerechtvaardigd vond, waardoor de stalgenoot in mijn ogen dus weldegelijk goed en verantwoordelijk heeft gehandeld.

Ook heeft de stalgenoot waarschijnlijk een uur in stress gezeten, gewacht op de DA, geholpen, verder gezocht naar de telefoon nummers. Haar dank, deze onsympatieke houding van TS die het liefst de rekening ook nog bij haar neerlegt. Iemand die uit eer en geweten onbaatzuchtig heeft gehandeld.
Sorry ik kan daar geen goed woord voor TS over hebben.

Zelfs al heeft TS achteraf juridisch gelijk, en heeft de stalgenoot te voorbarig gehandeld omdat ze met de situatie geen raad wist. Zij heeft de zorg van het paard opzich genomen omdat dat nodig was. De behandeling van de DA geeft aan dat de stalgenoot juist heeft gehandeld, misschien wat voorzichtiger dan dat TS had gedaan, maar daarin verschillen wij allemaal.

Dat je als TS de onbeschaamdheid hebt om deze behulpzame mensen ff aan de schandpaal te nagelen is uitermate onsympatiek. Zelfs als achteraf blijkt dat alles heel erg meevalt.

Het niet willen betalen van de rekening van de DA is van dezelfde orde.

Ja het is zuur om een rekening te krijgen, maar het is zuurder om ongewilt je tijd aan een paard van een ander te moeten besteden en vervolgens ook nog eens de rekening gepresenteerd te krijgen.
TS heeft totaal geen gevoel voor de situatie waarin haar stalgenoot is gebracht, Het willen presenteren van deze rekening ook al zouden daar juridisch mischien handvaten voor zijn is zeer onsympatiek.

persoonlijk vind ik dat de stalgenoot een pluim verdient ipv deze ongewenste oliebol.


Helemaal mee eens!!!

agee

Berichten: 767
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 15:41

baudyh schreef:
BMHP schreef:
Ik heb TS onsympatiek genoemd, voornamelijk om haar voorstelling van de zaak en het voornemen om de rekening door te schuiven.

Op bovenstaande wil ik graag toevoegen dat iemand een noodsituatie met een paard constateerd. De situatie zodanig beoordeeld dat het paard hulp nodig heeft. En gezien er niemand voorhanden is het initiatief neemt.
De staleigenaar en eigenaar van het paard (TS) zijn blijkbaar niet snel voor handen of per telefoon niet bereikbaar en vervolgens beslist zij om een DA te raadplagen. Dat lijkt mij een normale gang van zaken hoewel DA rekeningen hier ook niet echt gewenst zijn.

De DA besluit dat het de omschreven situatie een bezoek rechtvaardigd en ook dat het gewenst is om het paard met AB te behandelen. Dit uit voorzorg om erger te voorkomen.

TS is niet in staat zich te verplaatsen in de situatie en wil zo min mogelijk kosten betalen. Dus de stalgenoot heeft verkeerd gehandeld en de DA had niet mogen behandelen.
Tegen haar mening staat vast dat de DA wel een behandeling en een visitie gerechtvaardigd vond, waardoor de stalgenoot in mijn ogen dus weldegelijk goed en verantwoordelijk heeft gehandeld.

Ook heeft de stalgenoot waarschijnlijk een uur in stress gezeten, gewacht op de DA, geholpen, verder gezocht naar de telefoon nummers. Haar dank, deze onsympatieke houding van TS die het liefst de rekening ook nog bij haar neerlegt. Iemand die uit eer en geweten onbaatzuchtig heeft gehandeld.
Sorry ik kan daar geen goed woord voor TS over hebben.

Zelfs al heeft TS achteraf juridisch gelijk, en heeft de stalgenoot te voorbarig gehandeld omdat ze met de situatie geen raad wist. Zij heeft de zorg van het paard opzich genomen omdat dat nodig was. De behandeling van de DA geeft aan dat de stalgenoot juist heeft gehandeld, misschien wat voorzichtiger dan dat TS had gedaan, maar daarin verschillen wij allemaal.

Dat je als TS de onbeschaamdheid hebt om deze behulpzame mensen ff aan de schandpaal te nagelen is uitermate onsympatiek. Zelfs als achteraf blijkt dat alles heel erg meevalt.

Het niet willen betalen van de rekening van de DA is van dezelfde orde.

Ja het is zuur om een rekening te krijgen, maar het is zuurder om ongewilt je tijd aan een paard van een ander te moeten besteden en vervolgens ook nog eens de rekening gepresenteerd te krijgen.
TS heeft totaal geen gevoel voor de situatie waarin haar stalgenoot is gebracht, Het willen presenteren van deze rekening ook al zouden daar juridisch mischien handvaten voor zijn is zeer onsympatiek.

persoonlijk vind ik dat de stalgenoot een pluim verdient ipv deze ongewenste oliebol.


Helemaal mee eens!!!


Inderdaad!
Het zou fatsoenlijk zijn als TS gewoon de rekening betaalt en een bedankje richting stalgenoot stuurt.
Een gesprek met stalhouder en ander pensionklanten over hoe te handelen in dit soort situaties is wellicht zinvol om herhaling te voorkomen.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 15:43

Romane2015 we horen het maar van 1 kant, dus kunnen we niet oordelen of wel of niet behandelen zonder toestemming van de ts.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 16:14

Doe eens even niet zo bijdehand Mondy. :r
De uitdrukking is geen uitdrukking, gewoon een zin en je snapt hem best en wat mij betreft zet je jezelf enkel verder voor schut.
We zitten op .nl, niet op .be dus misschien moet je iets flexibeler lezen.
Want het woord choco, is hier nog altijd chocolademelk, daar zeg ik ook niets van.
Echt je snapt toch wel dat geen mens een paard maar vast laat zitten en dan vrolijk naar huis gaat? :roll:

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 16:20

Persoonlijk zeg ik tegen mijn stalgenoten ook altijd dat ik liever een keer voor niks betaal dan een keer te laat.

Ik heb helaas ooit een pensionpaard moeten laten inslapen zonder de eigenaar aan de lijn te krijgen,die was aan het werk en niet bereikbaar,paard was letterlijk op sterven na dood lag in de gietende regen niet meer in de benen te krijgen en 38 jaar oud.Eigenaar wist wel dat het niet goed ging met het paard.Ik heb de behandelende DA gebeld en die heeft hem in samenspraak met mij in laten slapen. Een poedersuiker situatie maar kan gebeuren,andere optie was niet handelen en er op staan te zien tot ze stierf,dat was in mijn ogen geen optie.
Eigenaar was trouwens zeer verdrietig om het verlies van het paard,maar dankbaar dat we de beslissing hebben genomen.

Koliek vind ik ook altijd een moeilijke,waarneer is het heel dringend en waarneer valt het mee,vooral als je een paard niet kent.Ik probeer altijd de eigenaar te bereiken maar sommige kunnen of mogen hun gsm niet gebruiken op het werk.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 17:43

Onali schreef:
Waar haal jij al deze info vandaan BMHP?

Niet uit de berichten van TS in ieder geval.


En nu moet niet ineens iedereen gaan doen alsof we brave jaknikkers zijn als het op de DA neerkomt.
We hebben allemaal een mening als het ons eigen paard betreft en bij noodzaak bellen we de DA op, maar dat wil niet zeggen dat we het altijd eens zijn met die persoon.
En of hij/ zij er wel voor gestudeerd heeft, ik bepaal nog altijd welke DA ik wil hebben. Ik ken er meerdere waar ik het gewoon niet mee eens ben met hun handelswijze.


Als jij niet bereikbaar bent voor iemand die een probleem met jouw paard constateerd heb jij geen keuze. Ik hoop voor jouw dat jij nooit in een vergelijkbare situatie komt.

Fijn dat je mijn verhaal in twijfel wil trekken, geef dan duidelijk aan waar jij het niet mee eens bent.

Ik heb duidelijk aangegeven dat wij allemaal anders denken over DA,s wat en hoe, maar jij gaat geheel voorbij aan het probleem van de stalgenoot.

Fijn dat jij wel de inside informatie hebt en wil verkondigen dat niet iedere DA bij jouw paard mag komen. lijkt mij OT of krijg jij van je DA ook ongewenste rekeningen?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 17:45

BMHP schreef:
Onali schreef:
Waar haal jij al deze info vandaan BMHP?

Niet uit de berichten van TS in ieder geval.


En nu moet niet ineens iedereen gaan doen alsof we brave jaknikkers zijn als het op de DA neerkomt.
We hebben allemaal een mening als het ons eigen paard betreft en bij noodzaak bellen we de DA op, maar dat wil niet zeggen dat we het altijd eens zijn met die persoon.
En of hij/ zij er wel voor gestudeerd heeft, ik bepaal nog altijd welke DA ik wil hebben. Ik ken er meerdere waar ik het gewoon niet mee eens ben met hun handelswijze.


Als jij niet bereikbaar bent voor iemand die een probleem met jouw paard constateerd heb jij geen keuze. Ik hoop voor jouw dat jij nooit in een vergelijkbare situatie komt.

Fijn dat je mijn verhaal in twijfel wil trekken, geef dan duidelijk aan waar jij het niet mee eens bent.

Ik heb duidelijk aangegeven dat wij allemaal anders denken over DA,s wat en hoe, maar jij gaat geheel voorbij aan het probleem van de stalgenoot.

Fijn dat jij wel de inside informatie hebt en wil verkondigen dat niet iedere DA bij jouw paard mag komen. lijkt mij OT of krijg jij van je DA ook ongewenste rekeningen?


Wat ben jij vreselijk vijandig naar iedereen. Waarom?