Hypobalance en Glucobalance, werkt het of is het dure onzin?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wildgrounds
Berichten: 96
Geregistreerd: 16-10-16

Hypobalance en Glucobalance, werkt het of is het dure onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-18 19:11

Mijn paard heeft IR en krijgt glucobalance, ook krijgt hij af en toe hypobalance op aanraden van de natuurarts.

Maar nu stuitte ik op een site waar wordt gezegd dat het dure onzin is. En dat bracht mij aan het twijfelen of ik wel goed bezig ben.

Wat zijn jullie ervaringen?

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Hypobalance en Glucobalance, werkt het of is het dure onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 19:20

Bij de mijne werkt het al jaren goed.
Ik ben er tevreden over.

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Re: Hypobalance en Glucobalance, werkt het of is het dure onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 19:44

Nadat paardlief in april hoefbevangen is geraakt, heb ik van de zomer glucobalance bijgegeven. Nadat de eerste pot op was even niet gegeven, om te kijken of er verschil te merken is. Merkte heel goed op dat hij plots veel meer last van het gras had. Toen weer bij gaan geven en was toen ook gelijk weer zoals de eerste pot, dus hier heeft het echt voor gezorgd dat hij dit jaar nog wat uurtjes op de wei heeft mogen spenderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:07

Hier werkt het super! Mijn cushing pony doet het er goed op, met GB kan ze al gauw twee uurtjes de wei op, waar ze zonder eigenlijk niet op de wei kon. Andere paard, IR-patiënt doet het er ook goed op. Die had een keiharde manenkam en 'vetbulten', nu ze GB krijgt heeft ze het niet meer.

Het is wel belachelijk duur. Ik koop het sowieso altijd in de aanbieding. Horsefitshop/Epplejeck heeft met enige regelmaat 2+1 gratis aanbiedingen, dan bestel ik in één keer drie potten, dat gaat qua houdbaarheid ook met gemak :) Ik heb er overigens ook naar gekeken om het zelf te maken/mengen, hoorde van diverse mensen dat dat ook prima gaat. Je kunt namelijk bijvoorbeeld bij pit&pit allerlei losse kruiden en supplementen bestellen. Ik 'durf' dat alleen nog niet, omdat dit juist zo goed werkt en ik niet weet of ik de doseringen dan juist heb. :)

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:23

xJitskee schreef:
Hier werkt het super! Mijn cushing pony doet het er goed op, met GB kan ze al gauw twee uurtjes de wei op, waar ze zonder eigenlijk niet op de wei kon. Andere paard, IR-patiënt doet het er ook goed op. Die had een keiharde manenkam en 'vetbulten', nu ze GB krijgt heeft ze het niet meer.

Het is wel belachelijk duur. Ik koop het sowieso altijd in de aanbieding. Horsefitshop/Epplejeck heeft met enige regelmaat 2+1 gratis aanbiedingen, dan bestel ik in één keer drie potten, dat gaat qua houdbaarheid ook met gemak :) Ik heb er overigens ook naar gekeken om het zelf te maken/mengen, hoorde van diverse mensen dat dat ook prima gaat. Je kunt namelijk bijvoorbeeld bij pit&pit allerlei losse kruiden en supplementen bestellen. Ik 'durf' dat alleen nog niet, omdat dit juist zo goed werkt en ik niet weet of ik de doseringen dan juist heb. :)


Maar ben je dan echt goedkoper uit als je het allemaal zelf los gaat kopen. Uiteraard zul je het moeten afwegen en waar laat je weer de 'restjes' Is dat voldoende voor nog een rondje of moet je dan van 1 kruidje weer extra bestellen?

Ik geef het ook nadat mijn paard binnen 2 weken ondanks kale wei en strook begrazing veranderde in een heuze dikbil koe en zich enorm slecht voelde. Bloedtesten kwam niks uit. (weg 300 euro da kosten)
Ik was ook erg sceptisch...best dure pot en jet was de zoveelst zomer dat ik liep te kloten en eigenlijk had ik al iets van afscheid genomen.

Maar wonderbaar knapte hij er wel degelijk van op. Al die vetbulten verdwenen en ik kreeg weer een bespierd en bruikbaar paard terug.

We zijn nu 3 jaar verder en elke zomer heb ik het gegeven.
Godzijdank heb ik nu eindelijk een plek waar ik zijn voer ook goed kan aanpassen (gewoon ordinair hooi). En sinds 3 dagen staat mijn paard zelfs 24/7 op de wei! Zo blij voor hem.
En met zo'n schepje dure soepgroente heb ik dat er graag voor over. Die 5 tientjes in het jaar kunnen er dan ook wel van af.

Ik weet wie het heeft geschreven...dus die kan lekker de pot op :P ;) :+

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Hypobalance en Glucobalance, werkt het of is het dure onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:25

Ik zie hier absoluut positief verschil met Glucobalance. Voor mij zeker geen dure onzin!

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:51

Mijn paard heeft vorig jaar met een eczeemdeken gestaan, maar tegen het einde van het zomerseizoen vermoedde ik dat ze voornamelijk gevoelig reageert op suikers in het gras.

Dit voorjaar heb ik een pot glucobalance gekregen van de paardendrogist met een winactie op Facebook. We hebben dit jaar geprobeerd zonder eczeemdeken. Met hoge fructaangehaltes of omweiden naar vet gras gaven we glucobalance bij. Dit ging fantastisch! Een keer waren we te laat vanwege een weekendje weg en toen had ze direct haar hele buik open liggen van de jeuk. De rest van het seizoen weer bijgevoerd op de piekmomenten en we zijn de zomer bijzonder goed doorgekomen! Volgend jaar kopen we dus zeker weer een pot :)

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Hypobalance en Glucobalance, werkt het of is het dure onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 21:30

Ik heb glucobalance gevoerd aan mijn shet met ir toen ze bevangen was. Ik zag weinig verschil voor de prijs die je betaalt als ik eerlijk ben. Uiteindelijk kwam het neer op een goed dieet en voldoende beweging. Ik ben er na 3 potten mee gestopt. Nu krijgt ze alleen nog prascend voor de cushing.

Anoniem

Re: Hypobalance en Glucobalance, werkt het of is het dure onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 21:43

@cowgirl: je bent wel een stuk goedkoper uit, wat ik van een bekende hoorde is dat zij voor die €60 die een pot kost zelf veel meer kan maken. Ik meende er op bokt ook een topic (of meerdere posts in een ander topic?) over te hebben gelezen. De marges op dit soort voedingssupplementen zijn niet misselijk := Het is dat ik het niet aandurf, want hoe kom je aan dezelfde hoeveelheden als er in GB zitten... Ik houd het voorlopig wel bij slim inkopen :))

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Hypobalance en Glucobalance, werkt het of is het dure onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 21:46

Hier ook oo stal grote verschillen gezien! Heel aantal paardjes kan nu lekker de wei op, die hiervoor van 1 hapje gras gelijk 100 kilo aankwamen en dikke nekken kregen. Ook bij mijn eczeempony?? (Niet zeker day ze het heeft) vermindert de jeuk aanzienlijk door het voeren van GB

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Hypobalance en Glucobalance, werkt het of is het dure onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:04

Zeker geen dure onzin!
Hier ook een tevreden gebruiker.

Sceptici heb je overal.
Luister naar je gevoel en laat je niet teveel van de wijs brengen.

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 00:02

xJitskee schreef:
@cowgirl: je bent wel een stuk goedkoper uit, wat ik van een bekende hoorde is dat zij voor die €60 die een pot kost zelf veel meer kan maken. Ik meende er op bokt ook een topic (of meerdere posts in een ander topic?) over te hebben gelezen. De marges op dit soort voedingssupplementen zijn niet misselijk := Het is dat ik het niet aandurf, want hoe kom je aan dezelfde hoeveelheden als er in GB zitten... Ik houd het voorlopig wel bij slim inkopen :))


Ik betaal altijd max 50 euro. Idd shoppen loont.

En als je echt alles gaat uitrekenen dan denk ik dat je met je werkuren op hetzelfde bedrag uitkomt.

SweetVanille
Berichten: 1770
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Hypobalance en Glucobalance, werkt het of is het dure onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 00:34

Ook hier goede ervaring met Phytonics Glucoblance :)

Voor 50 euro ga ik het niet zelf bij elkaar zoeken/kopen/maken, wat een werk..

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 08:32

SweetVanille schreef:
Ook hier goede ervaring met Phytonics Glucoblance :)

Voor 50 euro ga ik het niet zelf bij elkaar zoeken/kopen/maken, wat een werk..


Nou dit inderdaad. :')
Valt mij trouwens mee hoe lang ik met een pot doe. Ik heb er denk ik 4 per jaar nodig. Ben veel meer geld kwijt aan andere supplementen zoals gucosamine/chondroitine.

Voor de gebruikers: lassen jullie wel eens een “stop week/maand” in?

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Hypobalance en Glucobalance, werkt het of is het dure onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 08:42

Jk geef alleen als ze naar voller gras gaan of als ik merk dat ze last hebben van de suikers

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 08:50

Hier ook goede ervaringen met pony. Zonder GB had ze in de zomer echt zo'n dikke nek. Last van de suikers. NU al 2 jaar met GB en merk echt verschil. Dus voor mij geen duurkoop. En ik gebruik met pony net iets meer dan 1 pot per zomer. Dus zelf gaan knutselen door zelf te mengen ga ik niet doen

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: Hypobalance en Glucobalance, werkt het of is het dure onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 08:53

Mijn pony staat nu 3 maanden erop . Wanneer lassen jullie een stop periode in?

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 08:55

Ik begin er in maart mee en stop in oktober als ze van het gras af komen.

Ik hou ik het in de winter wel in de gaten en merk ik dat hij het nodig heeft dan start ik met een onderhouds dosis.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Hypobalance en Glucobalance, werkt het of is het dure onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 09:12

Hier ook een paard wat zonder de gucobalance niet buiten kon zonder exceemdekens.Nu loopt ze 24/7 buiten zonder dekens.Ik gebruik 3 potten per jaar en stop de winterperiode waar neer het gras minder is.Ik koop ze meestal bij de agradi als ze 49 euro kosten.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 09:21

Patricia_86 schreef:
Mijn pony staat nu 3 maanden erop . Wanneer lassen jullie een stop periode in?



Die van mij krijgt in mei een opbouw van 2 weken tegelijk als we met gras gaan beginnen. Vaak staan we rond Koningsdag op t land. En dan krijgt ze gewoon de hele grasperiode door. Zodra we van het land zijn (dat was dit keer bijna november) bouw ik het in 2 weken af. Stopperiode vind ik tricky.. ze krijgt dat spul niet voor niks. Al staat er dat je dat wel hoort te doen.

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Hypobalance en Glucobalance, werkt het of is het dure onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 09:50

Ik geef alleen de periode dat hij op het gras staat. Dit jaar dus wat langer als de voorgaande jaren.

Wildgrounds
Berichten: 96
Geregistreerd: 16-10-16

Re: Hypobalance en Glucobalance, werkt het of is het dure onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-18 10:02

Goed om te horen, maar hoe weet je dat het werkt? Komt het niet door verandering van dieet/voeding vh paard dat het paard het beter doet?

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Hypobalance en Glucobalance, werkt het of is het dure onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:49

Mijn merrie had een chronische trilling in haar ooglid en was te dik. Ik ben haar toen Glucobalance gaan geven zonder iets anders te veranderen en de trilling ging weg. Na een tijdje ben ik gestopt en kwam de trilling weer terug. Weer gaan geven: trilling weer weg. Voor mij is het dus duidelijk dat het werkte. Overigens bleek mijn merrie later PSSM1 te hebben waar ze spiertrillingen van kreeg, dus kennelijk kan het ook daarvoor goed werken.

Twiggy2008
Berichten: 21241
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Hypobalance en Glucobalance, werkt het of is het dure onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:54

Mijn ruin heeft al jaren IR. Helaas hielp GB totaal niet. Hij kan echt amper gras verdragen. Dus hij is vrijwel helemaal van het gras af, krijgt 5x per dag goed hooi en doet het stukken beter nu. Godzijdank heb ik een mooie eigen plek met een fijne paddock met een mooie verharde track naar de schuilstal. De wei laten we maar voor wat het is en GB koop ik echt niet meer.

Anoniem

Re: Hypobalance en Glucobalance, werkt het of is het dure onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:04

Ik geef van februari t/m oktober, of langer indien nodig. Hier is het wel echt de GB die helpt, verder is er niets veranderd in het management of voerschema. Zodra ik in het seizoen met de GB stop dan is mijn mini binnen de kortste keren HB en heeft mijn IR/eczemer veel meer jeuk en krijgt ze een keiharde manenkam en wordt ze mega dik.