Bespiering zet niet aan: magnesium?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:36

Eiwitten ophogen is een eerste stap :j
Luzerne zou in dit geval prima zijn. Magnesium kan overigens wel helpen in de spierontspanning en daardoor ook het herstel. Dus ook zeker interessant om bij te geven.

Wat voer je aan ruwvoer? Wat, hoe vaak en hoeveel?

Wat trainen betreft, afwisseling met rust is inderdaad belangrijk. Maar volledig hoeft ook niet om en om met training. Maak een goed trainingsschema.
Toen ik veel in de bak reed had ik + en - dagen naast vrije dagen.
Oftewel een voorbeeld:
Dag 1: intensieve training onder het zadel
Dag 2: max 20 minuten loswerken, stapritje buiten of wat los longeren (niet bijgezet)
Dag 3: intensieve training of lange buitenrit
Dag 4: vrij (en dan ook echt niks doen)
Dag 5: intensieve training onder het zadel of aan de longe (bijgezet met pessoa of dubbele lijnen)
Dag 6: buitenritje of onbelast wat spelen
Dag 7: vrij (echt vrij of bijvoorbeeld een wandeling aan de hand)

Dus eigenlijk maar 3 echt intensieve dagen, 2 lichte training en 2 dagen vrij. Dit werkte voor mijn haflinger het beste. Genoeg trainingsmomenten, maar ook genoeg hersteltijd. En hij loopt daarbij wel 24/7 buiten.
Voor de rugspieren is goed correct vwnw, over de rug, buikspieren goed gebruiken dan wel essentieel overigens in die 3 dagen intensief trainen. Ik merk bijvoorbeeld nu ik veel buiten rij, de rugspieren ook wat minder worden. Niet slecht, maar wel anders. Want buiten rijd ik vooral km's en conditietraining en te weinig vwnw en over de rug. Mijn fout hoor, maar ik vind het lekkerder om met een lang teugeltje door het bos te kachelen :+

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!



Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Bespiering zet niet aan: magnesium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:46

Ik vind 'm ook goed in model hoor. Niks te zwaar of te licht.
Ruwvoer zit ook wel goed dus.
Dan zou ik het inderdaad in het eiwit zoeken, met name voor opbouw en herstel van spieren.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers