Opgeblazen buik, Lucerne-mix Digest?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris_123
Berichten: 77
Geregistreerd: 02-11-18

Opgeblazen buik, Lucerne-mix Digest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 20:15

Hoi!

Mijn merrie heeft regelmatig last van een opgeblazen buik. Als ze dit heeft zakt het vaak wel af door even te lopen of als ze gaat rollen. Ze heeft verder gewone/goede mest en is gezond.
Ik geef op advies van de dierenarts tegenwoordig Eqi-Gastiv. Dit is een suplement wat helpt haar darmflora te verbeteren/ondersteunen. Ik gebruik dit sinds ze op de kliniek heeft gestaan met gaskoliek en een darmverdraaiing.
Nu zag ik dat Hartog ook een nieuw soort voer heeft wat hier ook aan bijdraagd, Lucerne-mix Digest.
Heeft iemand hier ervaring met dit voer en de werking? Als ik dit ga geven dan zou het beloning na het rijden zijn.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Opgeblazen buik, Lucerne-mix Digest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 21:46

Het is meer een lucerne-achtig voer dan dat er brok oid in zit. Het plaatje van de samenstelling van het voer komt niet overeen met de werkelijkheid.
Ik heb hier al met hartog over gemaild, maar je wordt met kluitje in het riet gestuurd.
Ik betwist overigens niet de werking van het voer. Om daar een representatief oordell over te kunnen geven, voer ik het nog te kort.

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Opgeblazen buik, Lucerne-mix Digest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 21:51

Ik heb er hier ook een met regelmatig opgeblazen buik maar verder gezond.
Wat bij hem erg snel en goed hielp was eco style darm balans.
Nu was het op en voer ik 'm biergist (andere pony kreeg dit al) en dit duurde ietsje langer maar tot zo ver geen opgeblazen buik meer gehad.


De Lucerne digest hier ook geprobeerd maar haalde niks uit. Er is wel een topic over. Je moet er nog best wel wat van geven wil het blijkbaar effect hebben.

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: Opgeblazen buik, Lucerne-mix Digest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:27


Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Opgeblazen buik, Lucerne-mix Digest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 00:01

Ik zou zeker proberen en een kans geven!