Nieuw voer Pavo?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:40

Dan kom je uit op een product zoals subli dieetmix.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:42

Dat soort producten zijn er toch genoeg? Idd een Subli Dieetmix, Pavo Nature's Best ed.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:03

Er zijn genoeg redelijk goede producten, dus zou niet weten waarom mensen dan per se Pavo zouden willen? Het enige voordeel is dat Pavo vrijwel overal makkelijk te verkrijgen is en goedkoop is. En dan nog....Je kan het product leuk analyseren, maar dat wil niet zeggen dat de ingredienten van mooie kwaliteit zijn.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:05

Subli dieetmix doen ze het sowieso niet goed op. Maar heb nog nooit een voer van subli gehad waar ze het goed op deden hier... vind Subli ook niet prettig in communicatie en vrijgeven van ingrediënten en waardes.

Nature’s best zit echt te hoog in suiker.
Marstall Faser light doen ze het ook niet goed op.
Care for life zitten weer veel kruiden in en wil liever een gewoon simpel basisvoer.

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:09

Mizora schreef:
Ik verwacht eigenlijk meer een tussenmaat muesli. Van de vital geef je maar 20(pavo)-30(mijn advies)g/100kg paard, terwijl natures best al op 350-500g/100kg paard zit en c4l vanwege de kruiden niet altijd inzetbaar.

Een muesli zonder luzerne waar je zo'n 100-150g/100kg paard van moet voeren zou ideaal zijn. Toch een echte hoeveelheid kunnen geven (ivm voerrondes) zonder veel te moeten geven voor de mineralen.


Dit lijkt me wel wat inderdaad. In muesli of brok vorm is mij dan om het even. Het is nu een klein beetje vitaminebrok of minimaal 2 kilo brok/ muesli.

Ik geef nu deze pavo, een beetje subli sportbrok (opbouwen & uittesten) en lucerne. Maar gewoon een fatsoenlijke hoeveelheid van 1 soort lijkt me ook wel fijn.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:14

meiske1577 schreef:
Subli dieetmix doen ze het sowieso niet goed op. Maar heb nog nooit een voer van subli gehad waar ze het goed op deden hier... vind Subli ook niet prettig in communicatie en vrijgeven van ingrediënten en waardes.

Nature’s best zit echt te hoog in suiker.
Marstall Faser light doen ze het ook niet goed op.
Care for life zitten weer veel kruiden in en wil liever een gewoon simpel basisvoer.


Nature's best en Care4life hebben ook echt niet mijn voorkeur. Als ik jou was zou ik eerder naar een vitaminebrok kijken dan en een mooie ruwvoer mix. Of je moet aan de Agrobs kunnen komen, dat vind ik toch het mooiste voer.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:22

superpony schreef:
meiske1577 schreef:
Subli dieetmix doen ze het sowieso niet goed op. Maar heb nog nooit een voer van subli gehad waar ze het goed op deden hier... vind Subli ook niet prettig in communicatie en vrijgeven van ingrediënten en waardes.

Nature’s best zit echt te hoog in suiker.
Marstall Faser light doen ze het ook niet goed op.
Care for life zitten weer veel kruiden in en wil liever een gewoon simpel basisvoer.




Nature's best en Care4life hebben ook echt niet mijn voorkeur. Als ik jou was zou ik eerder naar een vitaminebrok kijken dan en een mooie ruwvoer mix. Of je moet aan de Agrobs kunnen komen, dat vind ik toch het mooiste voer.


Helaas is agrobs hier moeilijk leverbaar.
Ik ben nu op zoek naar iets om de vitalbix mee te mengen wat liefst lucerne vrij is.
Had mijn rijpaard op de active+ staan maar daar komt hij toch te kort op. Dus ook daar moet ik iets voor zoeken.

Liefste zou ik een mooie (graanvrije) basismix hebben waar ze alledrie op kunnen en dan mijn rijpaard een mix erbij om aan te vullen wat hij tekort komt.
Als het een beetje leuk betaalbaar is zou dat ook fijn zijn :o
Zit nu te kijken naar Equifirst en voermeesters maar wordt nog niet laaiend enthousiast.
Voermeesters adviseert om de shet en paard op rust niet van voer te veranderen en mijn rijpaard op 3,5 kilo sportbrok. Daar kan ik niet echt iets mee.

Equifirst adviseert de healthy fiber mix aangevuld met linamix voor mijn rijpaard. Daar moet ik me nog even in verdiepen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:26

Ja, echt het grootste nadeel van Agrobs. Toen wij Equifyt in ons assortiment hadden, konden we ook Agrobs leveren, dus als je een Equifyt verkooppunt kan vinden....

Er zijn veel mensen die Agrobs zouden willen voeren. Misschien samen bestellen??

Dat voermeesters vind ik echt waardeloos. Je kan voor die prijzen ook nooit kwalitatief goed voer leveren.

Waar kan je wel aan komen qua merken? Welke omgeving zit je ongeveer?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:28

Misschien is een voer van Pure Feed iets dan?

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:29

Ik vul gewoon aan met grasbrok van Hartog om tot een hoeveelheid te komen waar die even mee bezig is (en dus niet veel sneller klaar is als z'n senior maatje die een halve emmer geweekte bietenpulp staat weg te werken).
Op dit moment krijgt die nl niet zo heel veel voer, de vital en een paar handjes muesli, maar met de grasbrok erbij toch een complete maaltijd voor het plaatje en op die manier ook makkelijk om meerdere voerbeurten te vullen en het werkt bij hem ook tegen het snel weg schrokken van alleen een vitaminebrokje.

Naar mate hij weer meer in training komt, neemt de hoeveelheid muesli toe en wordt grasbrok wat minder, of soms weggelaten en vervangen door geweekte pulp en extra elektrolyten na een pittige training waarbij hij veel gezweet heeft.
En naarmate hij meer muesli krijgt, neemt de hoeveelheid vital die hij krijgt ook af. Helemaal weglaten doe ik bijna nooit, aangezien ik met mijn haflinger vol in training (endurance) meestal nog niet aan de aanbevolen dagelijkse dosering van de muesli zit.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:43

Ik kan komen aan:
Vitalbix
Marstall
Pavo
Subli
Voermeesters
Mijten
Equifirst
Horsefood
Hartog
Cavalor
Havens

Dit wordt op stal geleverd, omgeving Rotterdam.
Ik vul nu inderdaad 1 voerbeurt van de paarden op met wiesencobs. Shetje lust dat helaas niet.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:54

Voermeesters is toch subli maar dan ander naampje.

Hier ook geen subli fan. Ind ze geven weinig info kwa suikers/zetmeel zelf op de zak niet te vinden.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:16

Maar waarom zou brok een voerbeurt moeten vervangen, hier krijgen ze de pavo vital en idd het is 2 happen maar ze leven hier van hooi en andere planten niet van de brok.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:20

Hier roer ik het door de bietenpulp of het compact gras.
Diva heeft er een handje van om alles wat meer is dan een paar brokjes en geperst is vast te laten steken in haar keel dus dat riskeer ik gewoon niet meer.
Geef ze wel beide een vol bekertje, meer dan de richtlijn maar ze doen het er goed op ondanks dat ze normaal niet goed tegen losse lucerne kunnen.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:34

Voor 3,95 kun je bij René Wielens 30 kg Agrobs laten opsturen, dus waarom moeilijk aan te komen?

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:39

Mijn pony krijgt momenteel pavo "ease en excel" of zo iets. Is vrij laag in suiker en zetmeel.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:22

Wijslander schreef:
Voor 3,95 kun je bij René Wielens 30 kg Agrobs laten opsturen, dus waarom moeilijk aan te komen?


Wat hier bijzonder irritant is dat als je niet thuis bent bij aflevering sturen ze het naar zo'n depot. Waar je vervolgens je auto niet kwijt kunt en je met die zware zakken loopt te sjouwen. Echt een no go voor mij met reuma. Ze mogen het niet voor de deur laten staan.
Heel jammer dus.......

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:23

IngridM schreef:
Wijslander schreef:
Voor 3,95 kun je bij René Wielens 30 kg Agrobs laten opsturen, dus waarom moeilijk aan te komen?


Wat hier bijzonder irritant is dat als je niet thuis bent bij aflevering sturen ze het naar zo'n depot. Waar je vervolgens je auto niet kwijt kunt en je met die zware zakken loopt te sjouwen. Echt een no go voor mij met reuma. Ze mogen het niet voor de deur laten staan.
Heel jammer dus.......


Ik ben nog nooit thuis geweest bij levering en geef DPD neerzettoestemming via het linkje dat ik van tevoren ontvang en het is geregeld..?
Laatst bijgewerkt door Wijslander op 10-10-18 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:23

No_No schreef:
Mijn pony krijgt momenteel pavo "ease en excel" of zo iets. Is vrij laag in suiker en zetmeel.


Samen 14%. Ik heb liever onder de 10.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:25

Wijslander dat is bij mij niet zo helaas. Geen idee. Ben nu blij met de hartog digest dus nu ook geen item meer. Maar was voor mij wel de reden om mee te stoppen toen.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:27

IngridM schreef:
Wijslander dat is bij mij niet zo helaas. Geen idee. Ben nu blij met de hartog digest dus nu ook geen item meer. Maar was voor mij wel de reden om mee te stoppen toen.


Dat is wel vreemd, zeker als het ook DPD was die bij jou leverde? Ik vind het juist helemaal ideaal zo. Maar fijn dat het nu geen issue meer is.

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 00:00

meiske1577 schreef:
Subli dieetmix doen ze het sowieso niet goed op. Maar heb nog nooit een voer van subli gehad waar ze het goed op deden hier... vind Subli ook niet prettig in communicatie en vrijgeven van ingrediënten en waardes.

Nature’s best zit echt te hoog in suiker.
Marstall Faser light doen ze het ook niet goed op.
Care for life zitten weer veel kruiden in en wil liever een gewoon simpel basisvoer.

Nature's best te hoog in Suiker? Kan 2% niet bepaald 'echt te hoog' noemen.

Maar je zou eens kunnen kijken naar cavalor fiber force. :j
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 11-10-18 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 00:02

Het zal wel om het zetmeel+suiker-gehalte gaan, dat is bij elkaar 18%. Niet bijzonder hoog en ook nog eens geen drukmakers, maar wel te hoog voor een IR-paard of een PSSM1-paard (voor PSSM2 is het geen enkel probleem, die mogen gewoon suiker).

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Nieuw voer Pavo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 00:04

Ah ja Mizora duidelijk. :j

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 00:18

Wijslander schreef:
Voor 3,95 kun je bij René Wielens 30 kg Agrobs laten opsturen, dus waarom moeilijk aan te komen?


HOe meer kg's, hoe meer bezorgkosten. Dus leuk als je eens per maand of langer die 30kg besteld, maar als je meer nodig hebt, meer paarden hebt, kan het wel oplopen. Als ik mn auto start ben ik het ook kwijt, maar daar kan ik in principe wel 20 zakken in kwijt bijvoorbeeld. Arobs is ook niet het goedkoopste voer en dan haken mensen ook al af. In principe een realistischer prijs dan Pavo, Subli en dergelijke als je echte kwaliteit zoekt, maar lees maar op Bokt dat mensen dat niet voor voer over hebben.

Het is gewoon ontzettend jammer dat Agrobs zo moeilijk te verkrijgen is, want er is ontzettend veel vraag naar. Heel veel mensen gaan voor 2nd best daarom.