'Dikmaker' gezocht, maar....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hilli

Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:50

Handjes en kopjes zeggen zonder het na te wegen niks en handjes zijn sowieso al zo subjectief als de pest. Dus zorg voor vaste maatbekers (of dat nou kopjes, maatbekers of voerscheppen zijn). Reken daarna uit of wat je geeft ook aan de behoefte voldoet voor je paard en de arbeid die hij moet verrichten. Niet moeilijk, wel even een klusje.

Naast de toegenomen hoeveelheid arbeid, waarvoor je best ook wat langzame energie zoals bietenpulp of olie kunt toevoegen, is het daarna ook uitvinden of de extra arbeid alleen zorgt voor afname van gewicht - aangenomen dat je rantsoen passend is voor je paard. Mijn ervaring is dat pijn, niet-bij-het-paard-passende huisvesting of wormen ook een grote rol kunnen spelen, dus eigenlijk stress in de breedste zin van het woord.
Laatst bijgewerkt door Hilli op 07-09-18 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.


Hilli

Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: 'Dikmaker' gezocht, maar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:21

Zeggen die singelgaten echt wat? Heb je hem gewogen voor en na je rit? Want het zou wel eens minder kilo's kunnen schelen dan je denkt.

Ik vind hem zo op de foto's vooral wat bloot op de bovenlijn. Ribben mag je gewoon voelen, vind hem ook prima op gewicht zo.

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.


Hilli

Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:05

Als die bovenlijn met iets minder training zoveel terugvalt (en dat normaal gesproken niet doet), dan moet je je ernstig zorgen maken. Ik heb teveel paarden met veel minder training gezien met een prima bovenlijntje.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maera, Unbeatable en 5 bezoekers