brok voor hete paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koekie73

Berichten: 2659
Geregistreerd: 30-10-16

brok voor hete paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 20:37

Onze pony is best een hittepetit, maar met een heel kleine beetje basisbrok op zich te doen.
Nou vraag ik me af of er ook brok bestaat waarin minder energie zit, voor hete/frisse paarden? En zo ja, met welke hebben jullie goede ervaring?

Zinzi_jewel

Berichten: 8801
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: brok voor hete paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:06

Er is zoveel te koop
Maar een beetje basis brok is toch prima
Geen brok zou ook kunnen en dan een vit/min mengeling geven .

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: brok voor hete paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:22

Geen bix, maar een vitaminebrokje als marstall force en een graanvrij en zetmeel arme muesli als agrobs alpengrun zou ik een hittepetit geven. Waarschijnlijk al energie zat van zichzelf. Dus dan is een vitaminebrokje zat, eventueel een muesli of grasbrok als fentura voor de eiwitten.

Koekie73

Berichten: 2659
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 21:34

Inderdaad al veel energie van zichzelf ;-) en we zijn sinds een aantal weken van stalling en dus van voer gewisseld. Sindsdien blijft ze wat platte mest houden. Ze staat overdag op de wei en 's nachts op stal met onbeperkt ruwvoer. Stal voert lekker veel (en dat is op zich hartstikke fijn want op de vorige stal kreeg ze veel te weinig) dus we zijn alweer terug op 2x 1/4e basisbrok maar ze haar mest blijft veelal dun. Ik haal haar nu even van de brok af maar een vitaminebrokje is idd ook een optie.

VanHuisUit

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:40

Ponybrok van Subli. Hoge vitaminering, geen haver. Werkte bij mijn pittige paarden / pony's altijd erg goed. En niet duur :7

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:53

Koekie73 schreef:
Inderdaad al veel energie van zichzelf ;-) en we zijn sinds een aantal weken van stalling en dus van voer gewisseld. Sindsdien blijft ze wat platte mest houden. Ze staat overdag op de wei en 's nachts op stal met onbeperkt ruwvoer. Stal voert lekker veel (en dat is op zich hartstikke fijn want op de vorige stal kreeg ze veel te weinig) dus we zijn alweer terug op 2x 1/4e basisbrok maar ze haar mest blijft veelal dun. Ik haal haar nu even van de brok af maar een vitaminebrokje is idd ook een optie.


Goed idee, dan krijgt ze iig alles binnen dat nodig is :-) mocht ze het slecht eten dan kun je er altijd nog een muesli of wat Luzerne bij voeren voor 'de lekker' .

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: brok voor hete paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:56

Ik zou eens kijken naar een vitaminebrok
Die van mij krijgt vitalbix
Nu word ze niet heet maar wel direct dik van alle energie die in een basis brok zitten

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:57

Is cavalor fiber force dan niet handig om bij te geven voor de maag/spijsvertering? Ik las dat ze dunne mest heeft en daar kan die fiber force misschien bij helpen. Ik geef het ook aan mijn paard, zij wordt ook snel wild van het verkeerde voer maar met de fiber force is ze nog nooit zo zen geweest. Dus mss een combi van vitaminebrok en FF?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: brok voor hete paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:58

Mijne krijgt pianissimo van cavalor speciaal voor vrij hete paarden! Mijne krijgt het ivm spier ontspanning maar werkt wel goed!

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:41

k_m schreef:
Mijne krijgt pianissimo van cavalor speciaal voor vrij hete paarden! Mijne krijgt het ivm spier ontspanning maar werkt wel goed!



Dat hielp hier ook best goed! Alleen werd mijn paard mager en moest dan erg veel van dat voeren.

Je zou ook wat magnesium bij kunnen geven

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:10

Heleennn schreef:
Is cavalor fiber force dan niet handig om bij te geven voor de maag/spijsvertering? Ik las dat ze dunne mest heeft en daar kan die fiber force misschien bij helpen. Ik geef het ook aan mijn paard, zij wordt ook snel wild van het verkeerde voer maar met de fiber force is ze nog nooit zo zen geweest. Dus mss een combi van vitaminebrok en FF?



Dit inderdaad
Ik voer naast de vitamine brok dus ook de fiber