Louis Venhorst hooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:26

Ik wel eens heel erg mooi hooi uit Tjechie gehad. De balkan landen hebben al enige tijd erg veel regen. Dus weet niet of daar hooi van daan kan komen.

El cid, waar zit die boer? Arm hooi is voor mijn paard geen probleem.

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:33

Hollandscheveld, net onder Hoogeveen.

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:35

ElCid schreef:
Gisteren kreeg ik aan appje van Venhorst dat de webshop na 10 augustus 20.00 u gesloten zal zijn omdat de voorraad dus op is..........er wordt onderhandeld met landen als Nrd. Duitsland, Polen, etc. om nog hooi in te kopen.

Ook als het nu gaat regenen zal het enige tijd duren voor het gras weer hoog genoeg is/ is bijgekomen van de droogte om te maaien en daarbij groeit gras va. augustus minder hard. Daarbij neemt kurkdroge grond slecht water op dus nog een snee hooi is zeer twijfelachtig. We spraken gisteren een boer hier vlakbij die er niet in geloofde dat er nog een volgende snee zou kunnen komen. Gelukkig hebben wij daar gisteren nog 150 grote balen van 12 ha. kunnen halen, prima hooi voor 3,25 per baal.......Daarbij hebben we nog een kleine 300 baaltjes van eigen land en nog 4 grote balen van Venhorst liggen.
Wij hadden ook nog gehoopt op een 2e snee van eigen land maar de kans wordt steeds kleiner. Niet alleen door de huidige situatie maar ook omdat de nachten koeler worden en vochtiger en de kans op goed droog hooi dus steeds kleine wordt.
De bovengenoemde boer had nog wel 59 baaltjes van vorig jaar liggen..........voor de liefhebber mogen die voor een klein prijsje weg maar het is geen topkwaliteit.
Ook in Frankrijk is het droog maar op zich is Frans hooi prima, afhankelijk van waar het vandaan komt.

Wij hebben die app ook gehad.
Ik vind het lastig, de een zegt dit en de ander zegt dat....
het klinkt ergens wel logisch dat er schaarste komt aan vooral goede kwaliteit hooi met de droogte overal. En zeker nu de zomer de laatste maand in gaat en veel mensen weer gaan in slaan voor komend seizoen.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:52

Venhorst is idd gestopt met de verkoop van hooi wegens geen voorraad meer.....

Stayhuman
Berichten: 1
Geregistreerd: 16-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 17:54

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die weleens Jacobs kruiskruid in het LVF-hooi zijn tegengekomen.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:24

Geen jacobskruid maar wel een ander onherkenbare plantje.Afbeelding

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:55

je kan de foto opsturen/appen naar Angelique, dan vertelt zij je wat voor plantje het is. Heb ik ook een keer gedaan.

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 19:22

Lijkt op Herfsttijloos, https://www.horses.nl/welzijn/herfsttij ... ardenhooi/ , https://www.gddiergezondheid.nl/diergez ... fsttijloos even goed bekijken/ controleren en contact opnemen met Venhorst.
Is een soort krokus die in de herfst bloeit aan de randen van weides die dicht bij bos/ bomensingels groeien.

Het "plukje" aan de bovenkant van de peul herken ik niet als Herfsttijloos, maar je kan het maar beter zeker weten.
Wij hebben het jaren geleden in ons hooi gehad ( niet van Venhorst) en dat hebben we snel weer op laten halen. Een paard had een zwelling op de koker, de ander een allergische astma-aanval.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:11

Morrie schreef:
je kan de foto opsturen/appen naar Angelique, dan vertelt zij je wat voor plantje het is. Heb ik ook een keer gedaan.


Had ik gedaan, maar zij wisten ook niet Wat het was.

Bregosi
Berichten: 26
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 22:08

damian23 schreef:
Morrie schreef:
je kan de foto opsturen/appen naar Angelique, dan vertelt zij je wat voor plantje het is. Heb ik ook een keer gedaan.


Had ik gedaan, maar zij wisten ook niet Wat het was.


Ik gok op berenklauw. Wij hebben het ooit laten onderzoeken en dat zag er hetzelfde uit.

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:07

Stayhuman schreef:
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die weleens Jacobs kruiskruid in het LVF-hooi zijn tegengekomen.

Ben ik (nog) niet tegen gekomen. Heb al aardig wat grote balen door mijn handen gehad.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:54

Nee nog nooit. Maar als het verpulvert vind je het ook niet terug.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:57

Dit is herfststijlloos, heb ik ook 1 keer in een baal gehad van venhorst met gelukkig nog het zwarte zaad erin...als er geen zaad meer in de bloem zit, dan baaltje beter heel erg goed uitschudden buiten op de grond.

Hollyleaves
Berichten: 1944
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:24

Even een schopje omhoog voor dit topic, kon niks recenters vinden. De prijzen bij Venhorst zijn weer te doen dus ik wilde voor de deadline morgen een bestelling naar Groningen plaatsen. Zijn er toevallig meer mensen uit de regio die daar bestellen?

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:29

Bestelt iemand nog hooi via Venhorst? En hoe zijn de ervaringen met de grote balen? Zowel het kruidenhooi als het weidehooi?

Puchje

Berichten: 5322
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:34

Het kruidenhooi is fantastisch. Weidehooi heb ik geen ervaring mee.
Ook de service is super, er wordt altijd met je mee gedacht voor een passende oplossing.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:43

Puchje schreef:
Het kruidenhooi is fantastisch. Weidehooi heb ik geen ervaring mee.
Ook de service is super, er wordt altijd met je mee gedacht voor een passende oplossing.


Bestel jij de kleine pakjes in bundel of ook de grote pakken?

Fijn dat je zo tevreden bent! *\o/*

Puchje

Berichten: 5322
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:49

Ik bestel altijd de grote pakken. Ik heb niet perse de bundels nodig, en de grote pakken zijn iets goedkoper. De bundels heb ik wel een keer los gehad, omdat ik nét te weinig hooi had. Het viel me op dat de baaltjes super strak geperst zijn en dus veel zwaarder dan 'normale' kleine baaltjes hooi.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:51

Puchje schreef:
Ik bestel altijd de grote pakken. Ik heb niet perse de bundels nodig, en de grote pakken zijn iets goedkoper. De bundels heb ik wel een keer los gehad, omdat ik nét te weinig hooi had. Het viel me op dat de baaltjes super strak geperst zijn en dus veel zwaarder dan 'normale' kleine baaltjes hooi.


Goed om te weten! Ik heb het jaren geleden eens van hen gehad. Was zeer tevreden. Maar op den duur waren ze er doorheen en heb ik ergens anders gekocht.
Vroeg me af of de kwaliteit nog steeds zo goed is, maar ja dus!

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:59

Bij ons op stal sinds najaar ook enige keren balen laten komen. Wisselende kwaliteit kruidenhooi en weidehooi. Veel stof en zelfs een baal met veel stenen en gruis. Zijn wel omgeruild door hun overigens.

Ik vind persoonlijk het kruidenhooi wat overgewaardeerd en had betere kwaliteit verwacht. Weidehooi was ook best geel/bruin. Mijn paard was erg kieskeurig en vond het ook niks. Stalgenoten zijn er tevreden mee.
Ik heb uiteindelijk bij boertje paar dorpen verderop goed hooi gevonden in kleine pakjes wat erg goed gegeten werd.
Helaas nu geen paard meer.

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:06

Ik heb twee keer bij ze besteld. Eerste keer was prima, tweede keer twijfelde ik of het überhaupt kruidenhooi was wat ik had gekregen, veel grover, stoffig en zooi erin (takjes maar ook papieren flyer en leeg pakje sigaretten). Paarden reageerden er toen ook niet goed op. Natuurlijk kan er altijd wel een iets mee zijn, maar hiervoor vond ik het toch echt te duur, deze prijs voor deze kwaliteit. Helaas is er ondanks contact toen ook verder niks mee gedaan. Toen daarna weer de prijs voor de tweede keer steeg in korte tijd, ben ik afgehaakt.

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:34

Hier ook de grote balen kruiden en weidehooi van Venhorst maar vind ze ook erg wisselend van kwaliteit. Had er pas 1 met enorm veel takken zuring en stekels.
Nu 1 met enorm veel gruis.
De pest is je dat aan de buitenkant niet kan zien

Puchje

Berichten: 5322
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 02:19

Dat herken ik helemaal niet. Vreemd.
Ik weet wel dat ze met verschillende leveranciers werken en dat je echt feedback moet geven omdat ze dan kunnen lokaliseren waar her vandaan komt. Als dit vaker voorkomt bij die leverancier, kunnen ze er wat mee doen.

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 07:11

Hier ook niet tevreden, stoffig en pony's vonden het niet lekker. Veel te duur dus voor de kwaliteit!

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 09:29

Ook ik herken het niet, voer het nu bijna 2 jaar en erg tevreden. Heb de laatste bestelling ook een bundel weidehooi besteld maar mijn pony’s eten liever kruidenhooi. Vind het gemak, dat het wordt thuisbezorgd ook erg fijn.

edit: ik heb het wel over de bundels kleine pakjes, misschien zit daar verschil in.