[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissYvette4u

Berichten: 2984
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:32

@ Kategida; ik betrapte mn Mini schurend aan de waterton (zo'n zwarte ronde cementbak) >;) als die vol met water is blijft ie vrij goed staan en is het een zeer geschikte 'schuurton' :oo. Ik weet niet of je ergens (water)bakken hebt staan?

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:33

Appie krabt zichzelf met zijn achterhoef op zijn hals.
Erg lenige pony :D

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:39

Ik lees hier erg goede dingen over cbd/wietolie. Waar kopen jullie dit en hoeveel moet er van gegeven worden? Is dit ook verkrijgbaar in België? Antwoord mag ook via pb! :)

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:07

Nu jullie het zeggen.. mijn paard is ook zo lenig dat hij zich kan krabben met zijn achterbeen en er is ook zo'n waterbak. :)* Dankjewel voor de ideeën! Toch maar zo snel mogelijk terug naar stal zodat zijn dekentje terug op kan. Dan heeft hij sowieso geen last van jeuk.

Zelf geen ervaring met cbd/wietolie dus daar kan ik je jammer genoeg niet mee helpen Sarah_Fons.

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:25

Ik gebruikte eerst wietolie met thc en dit werkt super, maar is lastig verkrijgbaar. Daarom ben ik overgestapt naar cbd om te kijken of dit ook werkt want dat kan je zo kopen en ook dit werkt gewoon super. Ze krijgt nu 4 druppels per dag. Ik geef de Optima cbd olie 4% en ik koop het van een kennis die het via haar bedrijfje (Animal Touch) verkoopt.

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:32

Jets schreef:
Ik gebruikte eerst wietolie met thc en dit werkt super, maar is lastig verkrijgbaar. Daarom ben ik overgestapt naar cbd om te kijken of dit ook werkt want dat kan je zo kopen en ook dit werkt gewoon super. Ze krijgt nu 4 druppels per dag. Ik geef de Optima cbd olie 4% en ik koop het van een kennis die het via haar bedrijfje (Animal Touch) verkoopt.


Interessant! Kan je paard nu ook zonder deken staan of niet?

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:44

Ik gebruik ook wietolie voor mijn paard (met THC) maar ik kan niet zomaar op internet gooien waar ik dat vandaan haal :D

Er is een facebookgroep over zomereczeem.. Daar vind je vast wel wat je zoekt.

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:12

Geen idee, dat durf ik niet te proberen haha. Het gaat zo goed en daar ben ik al tevreden mee.
Afbeelding

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:25

xApple schreef:
Ik gebruik ook wietolie voor mijn paard (met THC) maar ik kan niet zomaar op internet gooien waar ik dat vandaan haal :D

Er is een facebookgroep over zomereczeem.. Daar vind je vast wel wat je zoekt.


Werkt THC beter als CBD? Ik woon in België dus hier is THC wrs moeilijker te verkrijgen als in NL :P Ik ga eerst de CBD proberen denk ik!

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:04

Bij mijn paard werkt het even goed. Ik zou eerst cbd proberen want dat is makkelijk aan te komen en als dat werkt is het mooi. Het is natuurlijk ook per paard verschillend dus gewoon proberen.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:26

Sarah_Fons schreef:
Ik lees hier erg goede dingen over cbd/wietolie. Waar kopen jullie dit en hoeveel moet er van gegeven worden? Is dit ook verkrijgbaar in België? Antwoord mag ook via pb! :)


Hier ook supergoede resultaten met CBD olie zonder THC met 1 van de paarden. Zijn hoofd schuurde hij onder de ogen helemaal zwart en open. Nu is alles heel. Wat een verademing.
Ik gebruikte eerst de CBD olie van Jakob Hooy. Echter de Action verkoopt het ook. Ik vond op internet best goede recensies en heb daar een paar flesjes opgehaald. Voor de prijs hoef je het niet te laten. 7,95 per 10 ml. Er zit een pipet in het flesje dus simpel toe te dienen.
Ik gebruik de CBD olie van de Action nu 2 weken en het resultaat is nog steeds supergoed :)

Ik geef 2x daags 3 tot 4 druppels. Til de bovenlip op ter hoogte van waar normaliter het bit ligt. De ruin begint dan wat te spelen met zijn tong en meestal lukt het me dan om de druppels zelfs net iets onder de tong te krijgen. Dat schijnt de beste plek te zijn om toe te dienen.
En anders gewoon de onderlip wat naar voren trekken en de druppels toedienen tussen lip en tandvlees.

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:05

Thx voor de info iedereen! Is het belangrijk dat de druppels 2x daags gegeven worden? Of kan je ook 1x 8 druppels geven?

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:37

Ik geef 1 keer per dag 4 druppels. Doe het op een metazoa snoepje rechtstreeks in de mond, want die van mij doet met rechtstreeks vanuit het flesje in de mond nogal wiebelen en ik vind het lastig om dan te zien hoeveel druppels erin gaan.

TanteFlavie

Berichten: 779
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:05

henny_w schreef:
Sarah_Fons schreef:
Ik lees hier erg goede dingen over cbd/wietolie. Waar kopen jullie dit en hoeveel moet er van gegeven worden? Is dit ook verkrijgbaar in België? Antwoord mag ook via pb! :)


Echter de Action verkoopt het ook. Ik vond op internet best goede recensies en heb daar een paar flesjes opgehaald. Voor de prijs hoef je het niet te laten. 7,95 per 10 ml. Er zit een pipet in het flesje dus simpel toe te dienen.
Ik gebruik de CBD olie van de Action nu 2 weken en het resultaat is nog steeds supergoed :)



Is dat de Action in NL of ook in België? Hier zie ik het nl niet in de rekken staan.

Een vriendin van me heeft haar arabiertjes STEEDS onder de dekens gehad wegens extreem zomereczeem. Dit jaar geen dekens nodig gehad en zelfs Belgisch Kampioenschap voor Arabiertjes meegedaan en ik dacht derde geworden. Paardjes schuren niet meer.
Zij gebruikt de olie van Atorka Ruitersport, CBD-olie.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:05

TanteFlavie schreef:
henny_w schreef:


Echter de Action verkoopt het ook. Ik vond op internet best goede recensies en heb daar een paar flesjes opgehaald. Voor de prijs hoef je het niet te laten. 7,95 per 10 ml. Er zit een pipet in het flesje dus simpel toe te dienen.
Ik gebruik de CBD olie van de Action nu 2 weken en het resultaat is nog steeds supergoed :)



Is dat de Action in NL of ook in België? Hier zie ik het nl niet in de rekken staan.

Een vriendin van me heeft haar arabiertjes STEEDS onder de dekens gehad wegens extreem zomereczeem. Dit jaar geen dekens nodig gehad en zelfs Belgisch Kampioenschap voor Arabiertjes meegedaan en ik dacht derde geworden. Paardjes schuren niet meer.
Zij gebruikt de olie van Atorka Ruitersport, CBD-olie.


Ik haal het bij de Action in Nederland.

Sjafrane
Berichten: 804
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:45

Mijn pony schuurt eigenlijk nooit en vannacht het even raak. Of ze nu eczeem heeft ik heb geen idee. Maar om der hals te beschermen wil ik eigenlijk even een halsstuk om doen. Welke is fijn. :D

Afbeelding

Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:07

Oei wat een nare plek sjafrane. Ervaring met losse halsstukken heb ik niet

Momenteel Rambo sweet itch hoody deken in actie bij de paardendrogist ;)

Sjafrane
Berichten: 804
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:27

Toevallig heb ik die. Als vliegendeken. Dus die zit er nu op. Maar met alleen een hals zou ik het ook reden tot dat het weer genezen is

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:12

henny_w schreef:
Sarah_Fons schreef:
Ik lees hier erg goede dingen over cbd/wietolie. Waar kopen jullie dit en hoeveel moet er van gegeven worden? Is dit ook verkrijgbaar in België? Antwoord mag ook via pb! :)


Hier ook supergoede resultaten met CBD olie zonder THC met 1 van de paarden. Zijn hoofd schuurde hij onder de ogen helemaal zwart en open. Nu is alles heel. Wat een verademing.
Ik gebruikte eerst de CBD olie van Jakob Hooy. Echter de Action verkoopt het ook. Ik vond op internet best goede recensies en heb daar een paar flesjes opgehaald. Voor de prijs hoef je het niet te laten. 7,95 per 10 ml. Er zit een pipet in het flesje dus simpel toe te dienen.
Ik gebruik de CBD olie van de Action nu 2 weken en het resultaat is nog steeds supergoed :)

Ik geef 2x daags 3 tot 4 druppels. Til de bovenlip op ter hoogte van waar normaliter het bit ligt. De ruin begint dan wat te spelen met zijn tong en meestal lukt het me dan om de druppels zelfs net iets onder de tong te krijgen. Dat schijnt de beste plek te zijn om toe te dienen.
En anders gewoon de onderlip wat naar voren trekken en de druppels toedienen tussen lip en tandvlees.

Vandaag bij de action staan zoeken maar niet gevonden :') in welke hoek of tussen welke andere spullen moet deze staan?

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:31

bamsy schreef:
Vandaag bij de action staan zoeken maar niet gevonden :') in welke hoek of tussen welke andere spullen moet deze staan?


Bij de Action hier in de buurt staat het tussen de huidverzorgingsprodukten.
Maar wellicht ligt hij bij de Action waar jij geweest bent niet meer in de schaoppen?

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:21

Bamsy, anders gewoon personeel wat er werkt vragen, die weten het wel of het er is of niet :j

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:25

Ik heb nu CBD olie van Lucovitaal, 2,8% 5mg per 4 druppels.

Ik moet er nog mee beginnen, ik neem aan dat 4 druppels per dag goed is om mee te beginnen?

Ps. Ik geef ook puur detox.. zou dat wel samen gaan dan?

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:42

Ik geef de CBD over het eten in bakjes nu 4 weken en schuren lijkt nog steeds afwezig te zijn. Maar nu moet ik zeggen dat ze sinds juni op een paddock staat en dus ook geen gras meer krijgt wat bij haar ook een enorme trigger was..
Maar voor nu erg blij met de CBD van de action.

Anoniem

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 18:32

Wat ik mij afvraag, zijn er ook ervaringen met CBD wat geen effect heeft op ZE ? Of werkt het tot nu toe bij iedereen?

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:17

Ik weet niet zo goed dus of t echt werkt bij de mijne. Maar dat merk ik volgend jaar wel.. dan zal ik het ook zeker delen weer.