Magnesium die lekker smaakt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Magnesium die lekker smaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:08

Omdat ik waarschijnlijk toch weer magnesium bij moet gaan voeren vroeg ik me af of iemand magnesium weet die lekker/neutraal smaakt? Mijn paard is nogal een zeur qua eten een aangezien hij maar een kleine hoeveelheid voer krijgt waar nog wat andere poeders doorheen zitten is het wel belangrijk dat hij het blijft eten.
Weet er iemand toevallig een smakelijkere soort magnesium? Ik heb al diverse merken geprobeerd, maar een deel begint behoorlijk vies te ruiken als je er water bij doet en dat is dan geen succes.

igor001
Berichten: 1478
Geregistreerd: 08-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:15

Ik geef magnesium van Puur en soms van sectolin (prijsafhankelijk). Mijn merrie is ook zeer kieskeurig en laat gerust haar voer staan als het niet bevalt. Daarom doe ik het door de slobber. Beide merken ruiken vrij neutraal, en door de slobber is de geur er ook al snel van af.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Magnesium die lekker smaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:18

Die van mij is ook kieskeurig en daarom doe ik het door de slobber, maar als ik dat niet heb eet hij het toch ook door de muesli met een beetje lijnzaadolie erbij. Ik geef de BIOMAG.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:25

Ik geef oxide. Niet te vreten. Laatst een tip gekregen en tot nu toe werkt dat goed. Maar goed, niet te vroeg juichen. We hebben het nog maar 3 dagen geprobeerd. :+

Nodig:
-ijsblok ding
-magnesium poeder
-kokosvet
-eventuele lekkere dingen, in mijn geval gebruik ik kurkuma.

Ik heb nu: 40 gram kokosvet,15 gram kurkuma met 50 gram magnesiumoxide. Dan zit ik ongeveer op 9 gram magnesium poeder per blokje.
Kokosvet wel even opwarmen zodat het vloeibaar is. Dan als je alles door elkaar gegooid hebt in die ijsblokje houder gooien en in de koelkast zetten. Eventueel in stukjes snijden Of raspen.
Ik ga nog wel even testen kwa hoeveelheden van alles, heb liever net wat minder vet. Maar moet wel voldoende plakken en lekker smaken natuurlijk.

Vind het niet veel duurder en paard eet het tot nu toe probleem loos op. Moest er anders een kg voer in stoppen en nog at hij het met moeite (lees liever eet hij dan niks :+). En hij is ook niet de snelste dus stond gerust een uur te wachten. Nu eet hij het rond de kwartier op. Nog steeds geen snelle eter, maar he.. Geen uur wachten.. :')

_LiliM_
Berichten: 275
Geregistreerd: 18-08-10

Re: Magnesium die lekker smaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:41

Magnesium van equi (groen achtige pot) word bij mijn paard zeer goed gegeten en blijft goed houdbaar in de pot. Deze magnesium is een citraat en er zit johannesbroodpitmeel doorheen daardoor word het smakelijker en goed opgegeten. Ik wil in iedergeval niks anders mee :)

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:43

Is het geen optie om iets meer te voeren van een geschikt product, zodat je de magnesium goed kunt verstoppen?

Zelf gebruik ik de Agrobs muesli of slobber hiervoor en dat werkt perfect voor mijn zeer kieskeurige paardje.

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Re: Magnesium die lekker smaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:51

Mijn lastige eter at die van de Paardendrogist goed. Andere merken kreeg ik er echt niet in, als die iets niet wil eten kan ik mengen met van alles, maar dan blijft het toch echt liggen. Hij trapt er misschien een paar dagen in, maar daarna wordt het netjes uitgezocht of helemaal niet gegeten.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Magnesium die lekker smaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 00:44

Je zou ook een magnesiumliksteen kunnen proberen...

Anoniem

Re: Magnesium die lekker smaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 01:50

Helaas komt mijn paard al niet aan zijn drie soorten zoutliksteen, dus een magnesiumliksteen gaat het al helemaal niet worden...

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Magnesium die lekker smaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 07:17

Horseflex heeft dacht ik vloeibare magnesium. Misschien is dat een optie?