Waarmee help ik mijn merrie (hengstigheid)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Koper

Berichten: 30093
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:18

Er zijn al een paar topics over inderdaad.

Hier mijn ervaring. Mijn merrie werd in de eerste jaren dat ik haar had nogal nadrukkelijk hengstig. Gillen naar mijn ruin, van zich af zeiken enz. Toen ik 'r monnikspeper ging geven was het over, tot grote opluchting van ons allemaal. Ik had echt het idee dat ze er last van had (buikpijn), en mijn ruin is helemaal niet van de merries, die was heel blij dat ze zich normaal bleef gedragen. Ze kreeg het elke dag, en ik mengde het door iets heen wat sterk ruikt en smaakt.

Ze krijgt het nu niet meer. Vorig jaar had ze weinig last van de hengstigheid en dit jaar is ze maar 2 of 3 keer heel lichtjes hengstig geweest. Ik merkte het alleen doordat ik het rook (hengstige merrie stinkt zo). Ze is nu 28 dus ik denk dat 't volgend jaar nog wel minder zal zijn.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Koper

Berichten: 30093
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:52

Je kunt 't altijd proberen. Je merkt gauw genoeg of het iets uithaalt. En voor een paar euro heb je al een potje te pakken waar je een tijd mee vooruit kunt.

Overigens was mijn merrie niet extreem, maar wel gewoon flink hengstig. Ze is fokmerrie geweest en naar mijn ruin (en andere ruinen) deed ze tijdens de hengstigheid nogal opdringerig. Naar mij toe was ze gewoon normaal.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Koper

Berichten: 30093
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 01:02

Wat zaten daar nog meer voor kruiden door dan? Heb je ook pure monnikspeper geprobeerd?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hieperdi, phie en 4 bezoekers