Hooischaarste => betaalbare alternatieven voor hooi?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hooischaarste => betaalbare alternatieven voor hooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 16:01

Wij geven altijd al een beetje stro bij. Onze hooiboer heeft nog steeds genoeg hooi en stro tegen de normale prijzen, dus het is afwachten.

Ik voer normaal echt nooit verpakt, maar twijfel om enkele rollen te laten neerzetten als reserve en die dan in kleine beetjes mee te mengen al.

Onze paarden staan 24/7 buiten en hebben onbeperkt hooi. Ze staan op ene priveplek zonder service, dus alles wat als vervanger gegeven moet en kan worden, zou je in meerdere porties moeten aanbieden, zodat ze niet te lang zonder komen.

Als er wel tekorten komen, kun je niet meer zo moeilijk doen over de kwaliteit en gaat mijn voorkeur toch uit naar genoeg ruwvoer, boven een aantal uren zonder staan.

Wij hebben wel al wiesencobs, compact gras en bietenpulp, wat we nu al wat opbouwen. Ik ga niet wachten tot het hooi op is of de kwaliteit erg verandert.
Als we zuiniger met het hooi moeten doen, doe ik het in de netten met 2x2 maas en voer wat meer bij.


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 00:05

Koper schreef:
Wat ik nou echt nog steeds niet begrijp is het volgende. Als het waar is dat in Polen zo veel hooi over is, waarom is er dan nog geen slimme Poolse boer op het idee gekomen om het hier te brengen? Of naar Zweden :Y)


Van horen zeggen; zitten daar veel meer giftige plantjes in en is de kwaliteit in zijn totaal belabberd. Geen idee hoe ze daar omgaan met bemesten en bestrijdingsmiddelen, maar we zijn in Nederland toch voorzichtig geworden.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hooischaarste => betaalbare alternatieven voor hooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 17:18

Als iemand de tijd en zin heeft om daar op zoek te gaan, kun je vast wel wat goeds vinden en dan afspraken maken. Maar nu uit nood zomaar wat halen of laten komen, is een risico.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hooischaarste => betaalbare alternatieven voor hooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:28

Maar waarom kan je hier niet van in porties voeren dan? Je kan toch een weegding halen bij action en 12kg in netten afwegen?

Je moet bij die hele grote balen uitkijken dat het binnenin wel goed droog is, daarom hebben ze niet onze voorkeur.

Geen ervaring met Horse Master hooi, maar ik zou eens rondkijken naar hooi. Onze hooiboer houdt vast voor vaste klanten, dus als nieuwe klant kan het lastig worden, maar er is echt nog wel hooi te koop als je even gaat zoeken.
Wij voeren echt nooit verpakt, maar in nood gaat het voor niks, dus zouden we het op tijd erbij nemen en gaan mengen.
Ook hebben we altijd stro en nu iets meer om te mengen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dennis, Vecar, Verara en 4 bezoekers