[VOLG] Atactisch paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Wiske2
Berichten: 796
Geregistreerd: 08-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:32

Is het niet simpel te testen.?
Geef het paard een pijnstiller en kijk wat er gebeurd, desnoods verdoof je 1 been of voet.
Bij pijn zul je grote verschillen zien in het loop patroon.
Bij een neurologisch probleem zul je minder verschil zien.( mijn mening is dat een beknelling ook pijn doet maar als de aansturing vanuit de hersenen niet goed gaat blijft dit niet goed, met of zonder pijn)
Atactie is m.i. Neurologisch en bij bevangenheid heeft de pijn veel invloed op het looppatroon.
Van hieruit kun je verder met een goede diagnose.
Dit onderzoek kost wel geld en dat kan ook meespelen in waarom iemand wel of niet verder kijkt.


BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:42

Wiske2 schreef:
Is het niet simpel te testen.?
Geef het paard een pijnstiller en kijk wat er gebeurd, desnoods verdoof je 1 been of voet.
Bij pijn zul je grote verschillen zien in het loop patroon.
Bij een neurologisch probleem zul je minder verschil zien.( mijn mening is dat een beknelling ook pijn doet maar als de aansturing vanuit de hersenen niet goed gaat blijft dit niet goed, met of zonder pijn)
Atactie is m.i. Neurologisch en bij bevangenheid heeft de pijn veel invloed op het looppatroon.
Van hieruit kun je verder met een goede diagnose.
Dit onderzoek kost wel geld en dat kan ook meespelen in waarom iemand wel of niet verder kijkt.

Al vele pagina's eerder geopperd , echter, een ts die wel leest maar verder gewoon alles beter weet, daar valt niet tegen te praten. Iemand die zich zo gedraagt ten opzichte van dieren op een forum waar ook veel jonge mensen zitten die er wat van op kunnen steken , die zou gewoon verbannen moeten worden, ik vind het een grof schandaal.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:59

bigone schreef:
Iemand die zich zo gedraagt ten opzichte van dieren op een forum waar ook veel jonge mensen zitten die er wat van op kunnen steken , die zou gewoon verbannen moeten worden, ik vind het een grof schandaal.


Geheel mee eens. Onbegrijpelijk dat dit kan in Nederland en op Bokt. Is er nu geen veearts, hoefsmid of omstander die het zich persoonlijk genoeg aantrekt om alarm te slaan? Om te kotsen.

En TS zelf is intussen druk bezig anderen te adviseren... Schoolvoorbeeld van "de beste stuurlui staan aan wal".

BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Atactisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:08

Och, aangezien ze al die bullshit van ons niet wil lezen heeft ze het topic ontstipt. En helaas, ook een aantal pittige reacties van mij in pb werden opgevat als pesten/achtervolgen en niet met rust laten. Nu ja, ik laat haar met rust en hoop voor de pony dat we er allemaal naast zitten, doen we dat niet en is het dier inderdaad bevangen ipv atactisch dan is ze zo meteen een pony armer. Misschien dat dat dan doordringt.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

knollentuin
Berichten: 10385
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Atactisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:11

Ik erger me er verschrikkelijk aan en heb ik de topics waar ze vriendelijk advies geeft de neiging om haar op Dr eigen topic te wijzen, ik vrees alleen dat ik dan een Hulk op m'n nek heb :D
Ze is nu advies aan t inwinnen over Winterdekens, je zou toch posten; wacht even de herfst af of je pony er dan nog is...

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

Anoniem

Re: Atactisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:19

Dat er überhaupt geen mod ingrijpt....
Maarja dit kan en mag allemaal kennelijk.
Schandalig, sommige mensen zouden geen dieren mogen houden.

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Atactisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:01

Helemaal eens met jullie! Ik vind het meestal te makkelijk om iemand online af te fikken maar ik heb het hier en in andere topics waar ze wel reageert, al een paar keer bijna willen doen. Maar ik neem aan dat ze achter de schermen d'r portie nog wel krijgt of zal krijgen via 144.

Oliiviia

Berichten: 1312
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Putte (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:12

Ik had op z'n minst geTEMd voor een titelwijziging omdat deze enorm misleidend is, maar helaas wordt deze niet veranderd

viewtopic.php?f=217&t=1588307
Whoever said money can't buy happiness never owned a horse

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 19:47

J*zus :7

Dat filmpje kan echt niet.
Ik hoop dat iemand weet waar ts woont en de juiste instanties waarschuwt. Zo paarden houden zou niet moeten kunnen/mogen.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 20:12

Normaal reageer ik niet zo snel op iets maar dit gaat wel erg ver. Dit dier heeft erg veel pijn.
De pony is overduidelijk bevangen daar hoef je geen expert voor te zijn. Wat ik dan alleen niet snap waarom je als eigenaar dat gewoon niet in wil zien en actie onderneemt. Hoe langer je daar mee wacht hoe minder de kans op herstel en kans op hoefbeenkanteling. Is het je kop in het zand steken omdat je bang bent voor de gevolgen of is ze echt overtuigd van haar eigen gelijk.

Het zou tonen van karakter als ze hier zelf toch een update zou geven over haar pony. In plaats van weg te lopen en wel overal reacties te geven in andere topics want die hebben hun geloofwaardigheid totaal verloren nu. Ik hoop dat de mensen die ze raad geeft dit topic ook ontdekt hebben.

zosja24

Berichten: 829
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 23:39

Die shetlander lijkt een zenuw beknelling te hebben naar mijn oog en dat is ook wel een grote variant ataxie .
Wat je kunt doen is uitverdoven maar of dat helpt ;(
Maar sommige mensen moeten wat verder denken dan hun eigen liefhebberij ik vind ataxie gevaarlijk voor zowel paard als ruiter omdat het een steeds slechter worden de blessure wordt ....

https://m.facebook.com/Smidt-Sport-En-Fokkerij-178828819495076/
Onze facebook pagina volg ons
Goede paarden bestaan uit eerlijke lijnen

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Atactisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 00:46

Ataxie kan ook gewoon stabiel blijven, het verloopt niet altijd progressief. Mijn wobblerpaard is eigenlijk de laatste 10 jaar stabiel gebleven.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Re: Atactisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 01:17

Klopt ik heb zelf een Wobbler van 20 jaar oud.


smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Atactisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 01:36

Je hebt mensen met paarden en paardenmensen maar als ik dit topic doorlees vraag ik mij af of je bij 1 van beide wel hoort. Kan dit niet begrijpen!!

Als het de bedoeling was dat andere bepalen hoe jij hoort te leven......dan was je geboren met een afstandbediening.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 06:32

Zosja24, misschien is het goed om in elk geval de berichten van TS te lezen. Dit gaat niet om een shet en rijden doet Koper op dit paard al even niet meer.

Aan alle anderen: hoe verleidelijk ook, kijk uit dat dit geen topic wordt waarin het geven van goede adviezen en onderbouwde kritiek overgaat in een heksenjacht op de TS. Van de analyse van TS haar postgedrag wordt het paard waar het hier om gaat ook echt niet beter ;) en de kans is heel groot dat TS dan definitief de hakken in het zand zet.

Koper: feedback vragen is feedback krijgen. Dat betekent ook dat er andere dingen gezegd kunnen worden dan je wilde horen. Dat kan vervelend zijn, zeker als het in geschreven woorden op een forum staat en je de intonatie die je tijdens een persoonlijk gesprek wel hebt, mist. Echter, men wil je alleen maar helpen, dus maak daar gebruik van in plaats van er tegen te vechten. Ook dat leidt tot een constructiever topic :)

MarjanB

Berichten: 16410
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Atactisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 08:42

Ik snap er echt niks van.. TS zegt dat de pony niet bevangen is omdat degene die normaal gevoelig is niet bevangen staat. Nou TS ik kan je zeggen bij ons op stal is dr 1 ingeslapen met enorm gekantelde hoefbenen die normaal nooit gevoelig was, terwijl anderen bij wie ze juist opletten niks hadden. Het is dus kul dat dat de reden is dat ie niet bevangen is. Kijk eens naar zn hals, moddervet en ik durf te wedden keihard. Hoeven zijn lang aan de teen en zullen over niet al te lange termijn omkrullen.

Ik begrijp dat je het topic ontstipt hebt maar ik hoop toch dat je het leest en niet zo eigenwijs blijft doen en foto's van de hoeven laat maken. (en het argument dat ie niet geladen kan worden is ook kul aangezien ze ook thuis komen met mobiele röntgen)

Life is a balance of holding on, and letting things go…

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 09:03

zosja24 schreef:
Die shetlander lijkt een zenuw beknelling te hebben naar mijn oog en dat is ook wel een grote variant ataxie .
Wat je kunt doen is uitverdoven maar of dat helpt ;(
Maar sommige mensen moeten wat verder denken dan hun eigen liefhebberij ik vind ataxie gevaarlijk voor zowel paard als ruiter omdat het een steeds slechter worden de blessure wordt ....


Ataxie is niet persé gevaarlijk. Vreemd,toen je op mijn haflinger met Ataxie reed was Ataxie niet gevaarlijk? als je dat gevaarlijk vond reed je niet op een Atactisch paard lijkt me.

Je zou eerst eens het hele topic moeten lezen, het gaat niet eens om een shetlander.
Je doet een uitspraak,Ataxie is gevaarlijk,terwijl je geen eens waar dit over gaat.

FB Groep Second Chance.

Hevonen

Berichten: 5605
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Atactisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 09:24

Ik weet dat het al meer is gezegd, maar voor mij lijkt het echt sprekend op hoefbevangenheid. Wij hebben meer dan twintig jaar pony's gehad die dat hadden en het ziet er overbekend uit.

Ik begrijp dat jij denkt dat het iets anders is en hoop voor jou, maar vooral voor de pony, dat dat klopt, want anders lijdt je pony heel veel pijn en loop je het risico op een hoefbeenkanteling terwijl dat niet nodig was.

Sterkte!

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

zosja24

Berichten: 829
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:17

gohya schreef:
zosja24 schreef:
Die shetlander lijkt een zenuw beknelling te hebben naar mijn oog en dat is ook wel een grote variant ataxie .
Wat je kunt doen is uitverdoven maar of dat helpt ;(
Maar sommige mensen moeten wat verder denken dan hun eigen liefhebberij ik vind ataxie gevaarlijk voor zowel paard als ruiter omdat het een steeds slechter worden de blessure wordt ....


Ataxie is niet persé gevaarlijk. Vreemd,toen je op mijn haflinger met Ataxie reed was Ataxie niet gevaarlijk? als je dat gevaarlijk vond reed je niet op een Atactisch paard lijkt me.

Je zou eerst eens het hele topic moeten lezen, het gaat niet eens om een shetlander.
Je doet een uitspraak,Ataxie is gevaarlijk,terwijl je geen eens waar dit over gaat.

Ik heb toen niet geweten dat hij ataxie had. Maar jij bent op dit moment toch aanvallend . Jij beschuldigd mensen die van niks weten

https://m.facebook.com/Smidt-Sport-En-Fokkerij-178828819495076/
Onze facebook pagina volg ons
Goede paarden bestaan uit eerlijke lijnen

Anoniem

Re: Atactisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:43

Je kunt uitstekend op paarden met ataxtie rijden. Het ligt aan de gradatie en hoeft niet voor belemmering te zorgen.

Maar het paard waar het over gaat in dit topic is hoefbevangen en wordt niet behandelend, dát is pas kwalijk. En daar zou het over moeten gaan.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:16

Vindt het oprecht jammer dat TS niet meer reageert had graag nog een reactie gezien van haar kant en hoe het nu met het paard gaat. Gaat niet meer gebeuren denk.

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:29

Ach wat sneu allemaal. Veel sterkte.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Atactisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 13:50

Jammer vooral dat niet duidelijk is of er nou 'iets' in gang is gezet of niet. Omdat daar eerder in het topic wel melding van gemaakt werd.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

oji

Berichten: 4237
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:51

Ik weet niet hoe da bij 144 werkt maar bij 112 krijg je als melder geen terugkoppeling over de afhandeling ivm de privacywet.

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Atactisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:47

Bij 144 wel, vrij uitgebreid zelfs.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 bezoekers