Bach bloesem van de Drogist: hoeveel druppels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Bach bloesem van de Drogist: hoeveel druppels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 23:08

Hoeveel druppels bach bloesem van de DA geef je aan een paard om uit te proberen of dit werkt mbt concentratie onder het rijden.... dat hij niet zo op de omgeving let.
Bakkabouters, lopende mensen, paarden op de zadelplek.
Hij ziet en hoort echt alles!!
Laatst bijgewerkt door Hillebill op 09-08-18 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Bach bloesem van de DA: hoeveel druppels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:10

Wat voor vage dierenarts heb je dat ie zich inlaat met bach bloesems...??

https://www.kwakzalverij.nl/encyclopedi ... mtherapie/

het gaat niet werken

Citaat:
De Bach-preparaten worden als volgt bereid. De bloemen dienen in volle bloei op een zonnige wolkenloze dag 's ochtends voor negen uur geplukt te worden. Ze worden vervolgens in een schaal bronwater in de volle zon gelegd tot ze verwelken, en de geneeskracht dus in het water trekt. De bloemen worden dan verwijderd en het bronwater wordt in een verhouding van 1 op 480 met cognac vermengd.


jaja uitgraven met een zilveren lepel bij volle maan en meer van dat soort onzin...

Een goeie schriktraining doet wonderen :)*

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 23:12

Arabesk schreef:
Wat voor vage dierenarts heb je dat ie zich inlaat met bach bloesems...??

https://www.kwakzalverij.nl/encyclopedi ... mtherapie/

het gaat niet werken

Citaat:
De Bach-preparaten worden als volgt bereid. De bloemen dienen in volle bloei op een zonnige wolkenloze dag 's ochtends voor negen uur geplukt te worden. Ze worden vervolgens in een schaal bronwater in de volle zon gelegd tot ze verwelken, en de geneeskracht dus in het water trekt. De bloemen worden dan verwijderd en het bronwater wordt in een verhouding van 1 op 480 met cognac vermengd.


jaja uitgraven met een zilveren lepel bij volle maan en meer van dat soort onzin...

Een goeie schriktraining doet wonderen :)*

DA is DA Drogist!
Onderwerp werd te lang.

Ik had Wat gelezen over Bach bloesem maar kon de verhouding niet vinden.....

Careri18
Berichten: 156
Geregistreerd: 18-07-18

Re: Bach bloesem van de DA: hoeveel druppels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:13

Ik dacht ook Da= dierenarts en dacht hetzelfde als hierboven en kreeg eigenlijk de slappe lach.

Die zooi helpt niet, africhten en opleiding dat paard, das het enige wat werkt.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: Bach bloesem van de DA: hoeveel druppels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 23:17

Oké... t was maar een vraag

Africhting gaat goed als hij niet steeds afgeleid wordt.

Vandaar dat ik aan het zoeken ben naar iets waardoor hij net dat stukje bij de les blijft.

Voor mensen is dat er toch ook.. rustgevend.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:21

Ik denk niet dat bachbloesem gaat helpen met dit probleem. Ik neem het vlak voor het parcours, en ik doe het bv in het water als een dier iets stressvols meegemaakt heeft. Wel zou je het zelf kunnen nemen om wat meer zen te zijn met rijden. Een schrikachtig paard is een paard wat niet met zijn aandacht bij de ruiter is en/of nog niet genoeg respect heeft voor de hulpen als iets zijn aandacht trekt. En dat is een kwestie van oefenen en kilometers maken, niet van middeltjes. Maargoed als je het wil proberen, 5 à 10 druppels op een stukje brood is zelfs voor een paard genoeg.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 09-08-18 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

xJurdyWonanx

Berichten: 4049
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:22

Magnesium hielp bij mijn haflinger goed. Hij was vooral veel te alert op dingen en reageerde op ieder geluidje.
Wellicht het proberen waard?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:22

Voor mensen werkt het ook niet, valeriaan wel, of een goeie borrel :+

Careri18
Berichten: 156
Geregistreerd: 18-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:23

Hillebill schreef:
Oké... t was maar een vraag

Africhting gaat goed als hij niet steeds afgeleid wordt.

Vandaar dat ik aan het zoeken ben naar iets waardoor hij net dat stukje bij de les blijft.

Voor mensen is dat er toch ook.. rustgevend.


Voor mensen werkt het ook niet, als hij steeds afgeleid is, dan doe je iets in je training niet goed, dan ben je niet genoeg leider. Zoek goede instructie ( goed niet leuke instructie)

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:24

@Arabesk: Voor mensen vínd jij dat het niet werkt. Wij hebben er een mishandelde hond mee recht kunnen krijgen en dieren kennen geen placebo effect.

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:24

Als je er zelf hard genoeg in geloofd werkt het prima :D .

Careri18
Berichten: 156
Geregistreerd: 18-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:27

Lara_Silver schreef:
@Arabesk: Voor mensen vínd jij dat het niet werkt. Wij hebben er een mishandelde hond mee recht kunnen krijgen en dieren kennen geen placebo effect.

Dat kun je alleen zeker weten als je exact dezelfde hond, exact dezelfde periode, exact dezelfde wijze van werken zonder dat spul had gegeven.

Anders kan het gewoon stom toeval zijn.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:36

Careri18 schreef:
Lara_Silver schreef:
@Arabesk: Voor mensen vínd jij dat het niet werkt. Wij hebben er een mishandelde hond mee recht kunnen krijgen en dieren kennen geen placebo effect.

Dat kun je alleen zeker weten als je exact dezelfde hond, exact dezelfde periode, exact dezelfde wijze van werken zonder dat spul had gegeven.

Anders kan het gewoon stom toeval zijn.


Kan, hoeft niet. Hij scheet na één week bachbloesem niet meer op de grond als hij mijn vader zag, en de tweede week kon hij hem aanraken. En dat terwijl we een maand van alles geprobeerd hadden. En mijn vader geloofde er ook geen bal van, eerst. Maargoed ik hoef gelukkig niemand te overtuigen, ik neem zelf en stop in mijn dieren wat ik wil, en ieder ander heeft die vrijheid ook. En als ik de tonnen goede ervaringen van andere mensen lees, moet het dan wel een Massa-Bach-Placebo-effect zijn. :D

Careri18
Berichten: 156
Geregistreerd: 18-07-18

Re: Bach bloesem van de Drogist: hoeveel druppels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:38

Misschien had hij net die extra weken nog nodig.........hoeft helemaal niets met die bach bloesem te maken te hebben.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:41

Careri18 schreef:
Lara_Silver schreef:
@Arabesk: Voor mensen vínd jij dat het niet werkt. Wij hebben er een mishandelde hond mee recht kunnen krijgen en dieren kennen geen placebo effect.

Dat kun je alleen zeker weten als je exact dezelfde hond, exact dezelfde periode, exact dezelfde wijze van werken zonder dat spul had gegeven.

Anders kan het gewoon stom toeval zijn.


één hond? Minstens 5, en nog eens 5 zonder het middel.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:47

Careri18 schreef:
Misschien had hij net die extra weken nog nodig.........hoeft helemaal niets met die bach bloesem te maken te hebben.


Zoals ik al zei, kan, maar hoeft niet. Magisch toeval of een placebo effect op de mens dat effect had op de hond, of gewoon Bach bloesem die werkt. Zolang het beter gaat met het dier stel ik me niet al te veel vragen. :)

Anyways, ik denk niet dat een hele discussie hier op zijn plaats is. Wat ik wel belangrijk vind is dat iedere eigenaar die alternatieve geneesmiddelen gebruikt moet realiseren dat het geen dierenarts gaat vervangen. En in het geval van dit paard geen opleiding en desensibilisering gaat vervangen.

Careri18
Berichten: 156
Geregistreerd: 18-07-18

Re: Bach bloesem van de Drogist: hoeveel druppels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:49

Je beweert dat het werkt.............

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:57

Ja, maar zoals al voorheen geschreven in mijn eerste post, denk ik niet dat het in deze situatie gaat helpen. Training wel.

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Re: Bach bloesem van de Drogist: hoeveel druppels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 00:08

Dosering bach bloesems is 4x4 druppels per dag in principe.

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Re: Bach bloesem van de Drogist: hoeveel druppels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 02:52

Dat spul werkt hooguit als een placebo.