Wat is nou een goede liksteen?

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, Apple, Pistasche, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kelly08

Re: Wat is nou een goede liksteen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 15:29

Ik heb verschillende liggen en kan ze zelf kiezen. Rode was van de winter in trek, nu de Himalaya. Paardnatuurlijk steen heb ik ook, maar die is blijkbaar vies ofzo haha. In de paddock heb ik naast het gewone water, ook water met keltisch zeezout voor elektrolyten. Ene dag is de emmer leeg en soms laat ze het staan.

Kelly08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 22:45

zorro schreef:
Kelly08 schreef:
In de paddock heb ik naast het gewone water, ook water met keltisch zeezout voor elektrolyten. Ene dag is de emmer leeg en soms laat ze het staan.

Interessant! Wat voor verhouding gebruik je? En hoe zout is het dan? Dat drinkt je paard dan gewoon op?

Ik doe ongeveer een eetlepel in 10 ltr water. Is niet super zout dan. Nu drinkt ze er al weken niet van (verschoon het wel om de dag) maar in het begin was het dagelijks op. Ik vind dit met zout/elektrolyten fijn werken, omdat ik haar op deze manier niet verplicht iets te eten terwijl ze het niet nodig heeft. En keltisch zout heeft ongeveer 80% natrium en 20% mineralen en geen zoetstoffen om het lekkerder te maken. Paarden kunnen heel goed zelf inschatten wat ze nodig hebben. Daarom geef ik liever geen zout of elektrolyten door het voer.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie