paard mest lastig tijdens rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: paard mest lastig tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 19:26

Even een update hoe het hier gaat. Ben echt super blij en tevreden met de Gastro Plus. Ik ben vanaf 7 juli 3 x daags Gastro Plus gaan geven en hij heeft in de afgelopen periode elke dag binnen een of twee rondjes stappen in de bak gemest. Dit is uitzonderlijk goed. En direct al minder vaak stilstaan.
Zelfs vorige week vrijdag toen ik om 10 over zeven 'savonds al opgestapt was (veel eerder dan normaal) omdat de DA en fysio kwam voor behandeling. Hij heeft die dag ook binnen 2 rondjes gemest en na 20 a 25 minuten zelfs nog een keer. Ze heeft direct gekeken wat ze er van vond. De mest is wel echt stevig, echt geen grasmest. Het zijn mooie grote hopen met grote ballen.
Ook tijdens het rijden gaat hij steeds beter doorlopen en veel minder vaak en minder lang stilstaan dan voorheen. Hij puft en zucht daarbij ook eigenlijk al niet meer en ik probeer hem daarin op te bouwen. De da vond het niet nodig om hem op te voelen, zeker omdat het nu zoveel beter lijkt te gaan. Doorgaan op deze manier met de extra olie en met de Gastro plus en klein beetje speedibeet. En kijken of de beweging dus goed verder uitgebouwd kan worden, langere drafsessies e.d. zodat de darmen daarmee ook gestimuleerd worden. Al met al ben ik heel erg blij en ik ga zo door.

Het zandchecken heb ik ook gedaan met mest en water in een handschoen. Ik heb geen zand gevonden. Bij onze mestcontrole op wormen dat periodiek door onze stal wordt uitgevoerd was ook alles in orde.

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!



Zinzi_jewel

Berichten: 8784
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: paard mest lastig tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:35

Super te lezen deze update...

Chasing Dreams

mamabird
Berichten: 916
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:42

Hoe gaat het nu met je paard? Ik heb ook een Gelder (lange rug ook) en zit inmiddels met m’n handen in het haar...
Is de gastro+ de oplossing gebleken?

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: paard mest lastig tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-18 20:50

Ik heb je een bericht teruggestuurd. Ja bij ons is het wel de oplossing. De zaken die ik eerder al gaf, geef ik nog steeds, dus het enige echte verschil is 3 x per dag de gastro plus ipv biks en mueslie.
Hij mest heel goed ook in zijn stal, maar ook tijdens het rijden vaak al na een rondje of na 5 minuten en vaak bij mij zelfs 2 x.

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!

Zinzi_jewel

Berichten: 8784
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: paard mest lastig tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:20

Gastro deed wonderen ook bij mijn merrie .
Binnenkort moet ik over naar merrie voer .
Vrees er nu al voor .
Denk dat ik zeker een deel Gastro ga blijven geven

Chasing Dreams


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ElinaSK, Ipsilonka, Rose94 en 62 bezoekers