Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:59

Ah wat kijkt hij blij.
Super dat hij op deze manier steun krijgt

tootje71

Berichten: 5099
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:18

Ik lees in stilte mee en mijn duimen draaien overuren ik wil jouw en je pony alle sterkte toewensen en wat fijn dat zijn vriendje erbij mag staan. Duim duim duim....

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:11

Ik volg ook en duim ook heel hard voor jullie!

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:23

_Lisaa_ schreef:
Hallo allemaal,

Toch maar besloten een topic op bokt te plaatsen, wie weet zijn er hier mensen die nog tips hebben of ervaringen willen delen.
Wij zitten namelijk toch wel een beetje met onze handen in het haar, vanwege onze lieve grote haflinger Aron van 9 jaar oud.
Even alvast voor de goede orde; Aron loopt al een hele tijd bij een goede hoefsmid hiervoor en wordt zo nodig direct behandeld door de dierenarts.
Er wordt al het mogelijke aan gedaan om zijn voeten weer goed te krijgen.

Onze lieve vriend heeft namelijk een raadsel met zijn voeten.
Het gaat hierbij om links voor en rechts achter. De andere 2 voeten zijn gewoon normaal zoals het hoort.
We kampen al een hele tijd met af en toe moeilijke voeten, soms gaat het heel goed en soms ineens weer helemaal niet.
Dit met zijn stralen is een maand of 4 geleden erger geworden en moeilijk te behandelen.
Het begon met zachte stralen en uit eindelijk flinke rotstraal. Dit is direct behandeld door de hoefsmid, weg gesneden en schoongemaakt.
Wij zelf zijn toen aan de slag gegaan met van alles en nog wat aan zalfjes, teer, behandelingen om zijn voeten bij te houden en goed te houden.
Wat is er ondertussen gedaan;
- Regelmatig teer erop
- Schoonhouden met waterstofperoxide
- Blauwsel erop
- Hoof en sole (lijkt op soort wit scheerschuim haha)
- Biotex badjes of met hoefzak
- Egyptische zalf
- Alleen schoonhouden met waterstof en geen andere behandeling helpt ook niet.

Toch blijft het terug komen, ook is er af en toe groei in wild vlees, althans het is gewoon zijn straal wat maf groeit en dat kan je er afknippen (advies van de smid) maar steeds kleine stukjes niet extreem.
Nu is dat wild vlees groei weer minder, maar heeft hij dus bij die andere 2 voeten een soort losse, raar gegroeide straal.
Zijn voorvoet is het ergste, een grote plek die je een beetje heen en weer kan bewegen, lijkt alsof het een beetje los zit en het is gevoelig als je eraan zit. Het lijkt alsof zijn straal ineens 2x zo groot geworden is.. Achtervoet ook maar de helft van hoe erg zijn voorvoet is.
Op de foto zie je wat ik bedoel. Het is een soort raadsel :?

De smid heeft er dus al meerdere malen naar gekeken, maar hij is een beetje klaar met adviezen, ze zijn op.. Het is geen rotstraal meer, dat zou allang weg moeten zijn met alle behandelingen. Maar het lijkt ook niet op straalkanker.
Hij kan er zelf niet zoveel aan doen op het moment, omdat het gaat bloeden als een gek, dus hij adviseert het met de dierenarts te bekijken.
Maar wat is het dan wel?

We hebben nu een afspraak voor woensdag ochtend bij de dierenarts, zodat zij er naar kan kijken en eventueel kan behandelen.
Toch ben ik benieuwd is er iemand dit dit herkent? Die dit eerder gezien en behandeld heeft?

Wat informatie over Aron;
Aron is een grote haflinger van 1.57 en een beetje aan de dikke kant :+
Aron staat op een streng dieet omdat hij na een blessure tijd flink aangekomen was, meneer wordt nog dik van lucht geloof ik. Maar leeft bij wijze van op water en brood zodat meneer weer terug op zijn oude gewicht komt, wat ook weer verlichting aan zijn voeten geeft. Ondertussen is hij alweer een hoop kwijt.
Hij staat in een kudde met ongeveer 35/40 andere paarden op een hit actief stal.
Dat houdt in dat ons aapje 24/7 buiten staat, de gehele dag toegang heeft tot voer en aan de hand van een chip kan eten. Mogelijkheden tot schuilen of gewoon buiten staan, verhard en zachte ondergrond.
Meneer is aardig actief en speelt veel in de kudde of met takken en dergelijke.
Rent veel rond, voornamelijk over het zachte gedeelte.

Hij staat rondom op ijzers en wordt elke 5 a 6 weken bij gehouden door de smid, vaak elke 5 weken aangezien zijn ijzers slijten alsof het niks is.
Aron wordt dressuurmatig gereden en soms wat western gehobbeld, en ik zelf rij hem bij maar vanwege zwangerschap doen wij vooral aan vrijheidsdressuur.
Aron loopt gewoon zuiver, ook na de smid loopt hij verder niet kreupel oid.
Het is wel gevoelig als je er aan zit en tijdens de behandeling van de smid kan het gevoelig zijn.
Ook wordt hij regelmatig behandeld door de osteopaat.

Voorvoet; Links zit dus het verdikte gedeelte
[ [url=m/ohmLPc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voorvoet van boven, je ziet hoever het gedeelte ook door loopt naar boven..
[ [url=m/PwaSax.jpg]Afbeelding[/url] ]

Achter
[ [url=m/K1X7l2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Achter van boven;
[ [url=m/f9xJoW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb alleen jouw bericht gelezen. Ik zou zeggen ga eens naar Eric Laarakker of een andere goede holistische arts. Enkel de voeten behandelen is waarschijnlijk symptoombestrijding.
Succes!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:25

Euh Nikass, misschien eerst eens het hele topic doorlezen?

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:29

Ja dat doet iedereen altijd, ik weet het, daarom heb ik het er ook bijgezet :)*

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:32

Alleen al de berichten van TS zouden genoeg zijn geweest om te weten dat je advies niet meer van toepassing is.

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:38

Ik heb de berichten van ts gelezen en ik sta volledig achter mijn eerste post. Lijkt me namelijk nog steeds heel nuttig om naar een holistische arts te gaan.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:55

Als extra advies en ondersteuning zou het erbij gepakt kunnen worden, vind het geen gek advies, maar ik zou het paard wel in Utrecht laten want daar staat hij goed. Dus of dit te organiseren valt is maar de vraag.

Sabri

Berichten: 1394
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:03

Wat sneu voor je paardje en wat ontzettend lief dat je zelfs een van zijn vriendjes naar Utrecht hebt kunnen neerzetten. Ik denk zeker dat dit een grote steun is voor je paardje. Ik hoop ontzettend dat Utrecht of anders een holistische arts nog behandelingsmogelijkheden of anders palliatieve behandelingsmogelijkheden hebben. Zeker omdat hij er voordat er in gesneden was blijkbaar geen pijn aan de kanker in zijn benen had. Veel sterkte in ieder geval en heel fijn te lezen dat je voor zo goede zorg voor je paardje regelt!

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 00:51

Wauw, wat een droevige update.
Let's hope for the best en dat dit nog te behandelen is.
Wel echt heartbreak foto's, kijk nou hoe happy hij is om zijn maatje weer te zien.
Ik wens jullie veel kracht en sterkte toe, en ik blijf dit topic volgen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 07:00

Nikass schreef:
Ik heb de berichten van ts gelezen en ik sta volledig achter mijn eerste post. Lijkt me namelijk nog steeds heel nuttig om naar een holistische arts te gaan.


Ik denk dat de TS op dit moment niet zit te wachten op dit soort advies. Ze heeft een bepaalde behandeling gekozen, er is geen weg meer terug. Eerlijk gezegd vind ik het respectloos om nu nog zo te reageren, aan steun en begrip heeft ze op dit moment meer.

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:41

Zo zeg dat wel ...
Beestje heeft kanker blijkbaar beetje meer respect naar keuze eigenaar en behandelaars is hier wel op zijn plek .
Ts hoop heel hard voor je dat hij nog ooit pijnvrij kan leven !

_Lisaa_

Berichten: 4234
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Monster.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 14:02

Super lieve berichtjes weer allemaal, dat doet erg goed <3

Vandaag weer een positieve update, hopen dat we dit vast kunnen houden *\o/*

Aron is erg blij met zijn vriend en knapt er echt van op, ze zijn de nacht goed en gezellig doorgekomen samen. Aron eet weer goed van zijn hooi en neemt af en toe wat lekkers aan dus dat is echt een opluchting!
Voor de kleine man hebben we kunnen regelen dat hij 4x per dag mee gaat met de wandelservice, dan mag die er even lekker uit. Aangezien hij normaal natuurlijk dagelijks gewoon zijn beweging krijgt. Ook gaan ze overleggen of we de buitenbak met hem mogen gebruiken zodat die af en toe zijn beetjes kan strekken.
We mogen zelf ook wandelen met hem door de gangen van de kliniek dus dat is ook wel leuk!
Ben vooral heel erg opgelucht dat we gelijk hadden in dat het Aron goed zou doen, zijn oortjes staan weer naar voren <3

Aron is zelf vandaag nog behandeld. De arts belde vanmorgen. Zijn voorvoet ziet er voor nu redelijk goed uit. Zijn achtervoet willen ze nog wat rafels weg snijden maar het doet teveel pijn ondanks de pijnstillers dus dat hebben ze niet gedaan, Aron liet het ook niet toe, logisch..
Ze gaan van de week beginnen met het smeren van de chemozalf, hopelijk gaat dat wat uithalen vooral voor zijn achter voet.
Nu afwachten of en wanneer ze zijn voorbeen nog gaan scannen en hoe hij reageert op de chemozalf.

Nogmaals bedankt, tis een steun om te lezen dat jullie meeleven en duimen voor Aron echt fijn <3

Samen lunchen, lieve vriendjes, hier zie je wel hoe erg aron aan het invallen is, hij is zo anders dan hoe we hem brachten en dat in 2 weken, gaat toch altijd hard helaas ;(

Afbeelding

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:29

Fijn om weer een blijere Aron te zien, ook ik duim mee voor een goede afloop!

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:41

heel veel sterkte hoor! Wel fijn dat vriendje zoveel goed doet!

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:04

Lief dat dit allemaal kan. Ik blijf voor jullie duimen.

Autumnn

Berichten: 8038
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:14

TS ik ben onwijs voor je aan het duimen! Wat onwijs lief van de kliniek, staleigenaar en van jou dat Aron zijn vriendje in zijn stal mag. Fijn dat er zulke meelevende mensen bestaan <3

kimmie261

Berichten: 19215
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:39

jeetje wat heftig zeg...maar wat lief dat dat kleine vriendje zoveel verschil maakt.

mij duimen draaien dat jullie je er doorheen kunnen knokken ...

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:23

little_birdy schreef:
Zo zeg dat wel ...
Beestje heeft kanker blijkbaar beetje meer respect naar keuze eigenaar en behandelaars is hier wel op zijn plek .
Ts hoop heel hard voor je dat hij nog ooit pijnvrij kan leven !


Voor de rust van dit topic zal ik ontstippen. Jij moet echter het woord respect niet in de mond nemen want je weet niet wat het betekent.
Mijn eigen paard heeft (straal)kanker gehad, wel in een minder vergevorderd stadium dan het paard van ts. Zij is behandeld door Eric Laarakker en inmiddels alweer jaren genezen.
Holistisch en regulier kan elkaar prima aanvullen, mits er RESPECT is voor ieders deskundigheid.

hagelslag
Berichten: 9024
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:48

@nikass fijn dat het voor jou gewerkt heeft
Maar op de manier waaroo je het nu schrijft of zoals ik het misschien lees dwing je het ts op.
En dat vind ik niet kunnen.

_Lisaa_

Berichten: 4234
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Monster.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 17:32

hagelslag schreef:
@nikass fijn dat het voor jou gewerkt heeft
Maar op de manier waaroo je het nu schrijft of zoals ik het misschien lees dwing je het ts op.
En dat vind ik niet kunnen.


Zo komt het inderdaad over maar goed het zal vast goed bedoeld zijn toch! Wij zijn niet zo van het holistische en hebben nu volledig vertrouwen in de artsen op Utrecht. Mocht dat niet meer werken of andere dingen nodig zijn nemen we dit zeker mee in de opties!

zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Hoefsmid en wij voor een raadsel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 19:18

Ik denk ook dat het op dit moment goed is om gewoon een weg te volgen, en niet meerdere behandelingen te starten.

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:22

Fijn dat ze vriendje nu bij hem is.
Volg je eigen gevoel en keuzes.

Nog even over dat holistische... Ik heb een haflinger gehad die uitbehandeld was en de DA niets meer mee kon en was ook niet van dat holistische maar omdat ik geen keus meer had zijn we toch maar Laarakker gegaan, en geloof me ze is er zo van opgeknapt! Hele andere werkwijze en ik denk er nu wel anders over.

Het is wss ook gewoon een tip van nikass.
Nogmaals volg je gevoel, en ik duim heel hard dat het allemaal goed afloopt

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:27

sanowa schreef:
Fijn dat ze vriendje nu bij hem is.
Volg je eigen gevoel en keuzes.

Nog even over dat holistische... Ik heb een haflinger gehad die uitbehandeld was en de DA niets meer mee kon en was ook niet van dat holistische maar omdat ik geen keus meer had zijn we toch maar Laarakker gegaan, en geloof me ze is er zo van opgeknapt! Hele andere werkwijze en ik denk er nu wel anders over.

Het is wss ook gewoon een tip van nikass.
Nogmaals volg je gevoel, en ik duim heel hard dat het allemaal goed afloopt


Dat weet ik nog, je bent zelfs weer aan het rijden gekomen met Sam!