Rare plek onder buik van merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IndyK95
Berichten: 33
Geregistreerd: 17-07-18

Rare plek onder buik van merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 15:15

Hallo allemaal,
Ik zag net dat dit onder de buik zit bij mijn pony en ik vroeg mij af of jullie een idee hebben wat dit kan zijn en of ik de dierenarts erbij moet halen hiervoor. Ze heeft er geen last van, ik mag er gewoon aan zitten.
Op de 2e foto had ik de losse haren weggehaald.

Afbeelding
Afbeelding

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Rare plek onder buik van merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:23

lijkt geirriteerd of verbrand! misschien in een plantje gelegen of op hete stenen in de zon? zou er even iets van honing zalf op smeren en kijken hoe het reageerd ziet er nu wel rusig uit

Eilinora

Berichten: 11915
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Rare plek onder buik van merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:31

Heeft mijn pony ook,die schuurt met haar buik over het zand waardoor het rauw word.

Jeuk dus

IndyK95
Berichten: 33
Geregistreerd: 17-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 15:36

Nog even ter info, waarom ik denk dat het geen jeuk is. Ze heeft het ook in lichtere mate op haar achterbenen. Daar voelen die plekken met haren hard, alsof er flink wat haarlak op zit, als ik dan er aan krab, vallen er zo plukken haar uit. Heb haar nog nooit zien schuren eraan.

Verbrand heb ik ook aan zitten denken, maar lijkt mij zo’n gekke plek en aangezien ze het ook op haar achterbenen heeft, maar voorbenen helemaal niet..

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Rare plek onder buik van merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:44

Is ze enorm hengstig geweest waarbij ze haar achterbenen onder piest?

Mijn merrie had het tussen haar achterbenen en rond haar uier toen ze echt knetter hengstig was. Plas was tussen haar benen richting uier en buik gedropen en gaan irriteren. Los haar er af, even wassen en daarna zacht zalfje er op en klaar.
Nu ik het in de gaten hou en regelmatig even de tuinslang er langs haar als ze hengstig is irriteert het niet meer en is het probleem op gelost.

IndyK95
Berichten: 33
Geregistreerd: 17-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 15:50

Dennis schreef:
Is ze enorm hengstig geweest waarbij ze haar achterbenen onder piest?

Mijn merrie had het tussen haar achterbenen en rond haar uier toen ze echt knetter hengstig was. Plas was tussen haar benen richting uier en buik gedropen en gaan irriteren. Los haar er af, even wassen en daarna zacht zalfje er op en klaar.
Nu ik het in de gaten hou en regelmatig even de tuinslang er langs haar als ze hengstig is irriteert het niet meer en is het probleem op gelost.

Dit zou wel eens goed kunnen ja! Ik ga dat eens proberen. Bedankt!

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Rare plek onder buik van merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:54

dit is volgens mij exceem…
hoeft niet altijd je jeuken maar ze heeft zich duidelijk niet lekker gevoeld daar...
manen en staart ok?

IndyK95
Berichten: 33
Geregistreerd: 17-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 15:57

connie64 schreef:
dit is volgens mij exceem…
hoeft niet altijd je jeuken maar ze heeft zich duidelijk niet lekker gevoeld daar...
manen en staart ok?


Ojee, manen en staart heeft ze gelukkig (nog) niet geschuurd, zijn nog zo lang en dik als voorheen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare plek onder buik van merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:23

Ik zou het insmeren met een zalfje met calendula of zo en dan goed in de gaten houden. Als het niet minder wordt, zou ik de DA bellen.