PAVO nature's best of Mijten gerstemix

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kippetje2007
Berichten: 156
Geregistreerd: 17-06-12

PAVO nature's best of Mijten gerstemix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 16:20

welke voeding zouden jullie geven aan je paard en om welke reden?

(het is bedoeld voor een paardje dat recreatief gereden wordt)

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:08

als ik tussen deze 2 zou moeten kiezen dan de natures best vanwege het redelijk lage zetmeel en suiker gehalte.
nog beter zou zijn een goede vitaminebrok zoals bijv. vitalbix. naast goed en genoeg hooi natuurlijk.
en mocht je je paard pittiger willen zou ik dan pas een muesli of iets bij voeren. vitalbix active bijv. maar in ieder geval iets dat laag in zetmeel en suikers is.

kippetje2007
Berichten: 156
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 00:38

dingogirl schreef:
als ik tussen deze 2 zou moeten kiezen dan de natures best vanwege het redelijk lage zetmeel en suiker gehalte.
nog beter zou zijn een goede vitaminebrok zoals bijv. vitalbix. naast goed en genoeg hooi natuurlijk.
en mocht je je paard pittiger willen zou ik dan pas een muesli of iets bij voeren. vitalbix active bijv. maar in ieder geval iets dat laag in zetmeel en suikers is.


dus als ik het goed begrijp is vitalbix (eventueel gemengd met vitalbix active muesli) het beste om te geven? Beter dan een product van Mijten en Pavo?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: PAVO nature's best of Mijten gerstemix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 00:41

Ik zou beiden niet geven. Het gaat niet alleen om de gehaltes, maar ook de ingredienten en de kwaliteit daarvan.

Beste is voldoende goed hooi en inderdaad een vitamine korrel zoals de vitalbix, maar er zijn er meer. Het hangt een beetje af van wat voor ruwvoer je geeft, wat voor type paard je hebt etc.

kippetje2007
Berichten: 156
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 00:43

superpony schreef:
Ik zou beiden niet geven. Het gaat niet alleen om de gehaltes, maar ook de ingredienten en de kwaliteit daarvan.

Beste is voldoende goed hooi en inderdaad een vitamine korrel zoals de vitalbix, maar er zijn er meer. Het hangt een beetje af van wat voor ruwvoer je geeft, wat voor type paard je hebt etc.



Met beiden bedoel je geen pavo en geen mijten? Welke merken beveel je dan aan voor een paard dat recreatief gereden wordt en die 2x daags hooi krijgt, op stro staat en dagelijks in de wei?
Momenteel werd er havens gegeven (bruine korrel + muesli gemengd)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: PAVO nature's best of Mijten gerstemix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 00:57

Als je per se iets wil geven zou ik inderdaad kijken naar iets van Vitalbix bijvoorbeeld. En als het een muesli zou moeten worden, denk ik vrijwel direct aan Agrobs.

kippetje2007
Berichten: 156
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 01:02

superpony schreef:
Als je per se iets wil geven zou ik inderdaad kijken naar iets van Vitalbix bijvoorbeeld. En als het een muesli zou moeten worden, denk ik vrijwel direct aan Agrobs.


Ja nu krijgt dit paard elke ochtend en elke avond een schep havens, maar aangezien ik vertrek naar een andere stalling kan ik nu zelf kiezen en heb ik toch liefst een brok die minstens even goed is :)

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:42

ik voer de vitalbix daily en voor extra energie de vitalbix active erbij. bevalt zeer goed.
ik heb van te voren vanalles geprobeerd door de jaren, maar ben zeer tevreden met de vitalbix lijn.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: PAVO nature's best of Mijten gerstemix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:53

Weet je ook wat hij precies krijgt? Als hij het daar nu goed op doet en lekker in zijn vel en lijf zit zou ik er niet te veel aan veranderen.

_Lot

Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:15

Ik voerde mijn haflinger altijd 2 handjes nature's best per dag, iedere keer dat de zak bijna op was ging ik weer twijfelen over of ik toch iets anders wilde voeren en sinds vorige week is ze over op Vitalbix met daarnaast twee keer een kwart schep Agrobs Leichtgenuss per dag :D (de Leichtgenuss geef ik zodat ze toch wat te eten heeft als de rest muesli krijgt en ze wordt erg snel dik dus ik geef liever geen muesli meer) Tot nu toe erg tevreden over, maar een week is natuurlijk wel wat kort om daarover te oordelen haha.
Er zat een zakje Agrobs Alpengrün muesli bij de Leichtgenuss, dat zag er ook erg goed uit!

kippetje2007
Berichten: 156
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 12:27

Susanne schreef:
Weet je ook wat hij precies krijgt? Als hij het daar nu goed op doet en lekker in zijn vel en lijf zit zou ik er niet te veel aan veranderen.


Geen flauw idee wat ze nu krijgen.Ze zeggen dat daar niet en het staat in een grote silo. Het zijn twee zaken die ze mengen: bruine brokken en dan nog iets met verschillende granen in. Ik zal het eens navragen maar denk niet dat ze het zullen zeggen. Ze is wel heel sloom erop en gaat de hele tijd erg traag, alleen als er ergens iets nieuw is komt er een uitbarsting van enkele seconden

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: PAVO nature's best of Mijten gerstemix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:35

Ik zou de nature's best geven. Is goed verteerbaar (geplofte granen) en maakt de paarden niet te fel.
Mijten gerstemix is ook goed, wij hebben beide, de gerstemix voor de 'gewone' paarden en de nature's best voor de oudjes (net omwille van die gemakkelijke verteerbaarheid).

kippetje2007
Berichten: 156
Geregistreerd: 17-06-12

Re: PAVO nature's best of Mijten gerstemix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 22:12

Ik ben gaan navragen wat ze krijgen en dit is:
50% draversbrok van Havens
en
50% equifit muesli competition (Ruw eiwit 10.6 Ruw vet5.2 Ruwe celstof14.0 Ruwe as8.3 VEP794 VREP81 Suikers2.9 Zetmeel25.5)