HELP! Pony verwaarloosd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

HELP! Pony verwaarloosd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 19:57

Hallo allemaal

Ik hou het even kort!

Toen wij onze pony gingen halen moesten we een pony erbij even oppikken en afzetten op onze vorige stalling. Zag er gezond uit maar de vrouw kon niet goed overweg met de pony vandaar dat hij wegging. Nu 2 maanden laten is de pony zo ziek en verzwakt en mager dat de vorige eigenaar hem terug wil om hem weer op te lappen en naar een opvang te brengen.

Ik geef haar groot gelijk.
Maar nu wilt ze dat natuurlijk niet doen. Die pony als dit zo doorgaat gaat echt dood.

Wat kunnen we doen.

Paspoort heeft ze ook maar denk niet dat ze hem al op dr naam heb gezet.

( ze heeft me ook geapt hiervoor met een heel ander verhaal en ik heb daarop gereageerd) nu blijkt dat helemaal niet waar te zijn en heeft ze mijn pony ook niks te eten gegeven en blijkt hij ontsnapt te zijn geweest en daar heeft ze niks over gezegt. En daar heeft die vorige eigenaar gelukkig dus filmpjes van. Ze speelt een raar spelletje die vrouw van die stal. En haar ponys zien er allemaal super uit ?

Spoiler:
Kiekeboe


GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:05

RosaLisa schreef:
Toen wij onze pony gingen halen moesten we een pony erbij even oppikken en afzetten op onze vorige stalling. Zag er gezond uit maar de vrouw kon niet goed overweg met de pony vandaar dat hij wegging. Nu 2 maanden laten is de pony zo ziek en verzwakt en mager dat de vorige eigenaar hem terug wil om hem weer op te lappen en naar een opvang te brengen.

Ik geef haar groot gelijk.
Maar nu wilt ze dat natuurlijk niet doen. Die pony als dit zo doorgaat gaat echt dood.

Wat kunnen we doen.

Paspoort heeft ze ook maar denk niet dat ze hem al op dr naam heb gezet.

( ze heeft me ook geapt hiervoor met een heel ander verhaal en ik heb daarop gereageerd) nu blijkt dat helemaal niet waar te zijn en heeft ze mijn pony ook niks te eten gegeven en blijkt hij ontsnapt te zijn geweest en daar heeft ze niks over gezegt. En daar heeft die vorige eigenaar gelukkig dus filmpjes van. Ze speelt een raar spelletje die vrouw van die stal. En haar ponys zien er allemaal super uit ?

Kun je de situatie (en dan in het bijzonder de dikgedrukte stukken van je post) niet wat verduidelijken? Het is een beetje (erg) warrig zo.

koeien op de weg...

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Re: HELP! Pony verwaarloosd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 21:17

Eigenaar van de wei heb het paspoort van de pony.
Ex eigenaar heeft filmpjes waar ze mijn pony zag en die ontsnapt was van de wei en dat heeft die eigenaar van de stal nooit tegen mij gezegt. Dus mijn vertrouwen van wat ik weet is dus nu weg bij de eigenaar van die stal/wei

Spoiler:
Kiekeboe

Tazzey
Berichten: 9498
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: HELP! Pony verwaarloosd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:21

Ik zou dit lekker door volwassenen laten uitvechten. Dat komt vast wel goed.

vikawiek

Berichten: 1476
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:24

Tazzey schreef:
Ik zou dit lekker door volwassenen laten uitvechten. Dat komt vast wel goed.

ts is 25 :')

Cartoonist found dead, details are sketchy

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 21:26

vikawiek schreef:
Tazzey schreef:
Ik zou dit lekker door volwassenen laten uitvechten. Dat komt vast wel goed.

ts is 25 :')


Maar bedankt voor het compliment *\o/*

Spoiler:
Kiekeboe

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:29

vikawiek schreef:
Tazzey schreef:
Ik zou dit lekker door volwassenen laten uitvechten. Dat komt vast wel goed.

ts is 25 :')

:')

144 red een dier

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: HELP! Pony verwaarloosd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:30

Ik snap echt helemaal niks van de situatie. :')

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

Tazzey
Berichten: 9498
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:34

vikawiek schreef:
Tazzey schreef:
Ik zou dit lekker door volwassenen laten uitvechten. Dat komt vast wel goed.

ts is 25 :')


Goh dat verwacht je niet. Ik zou aan de hand van de post denken dat het om een tiener meisje ging. Alsnog gewoon niet mee bemoeien. Een ziek dier wordt snel aangezien voor een verwaarloosd dier. Eigenaren worden vaak doodziek van de bemoeienissen van mensen die het wellicht goed bedoelen.

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 21:36

alice0cullen schreef:
Ik snap echt helemaal niks van de situatie. :')



Pony overgenomen door diegene van die wei. Verzorgt wel die van haar maar niet die ene die ze overgenomen heeft volgens de ex eigenaar en de ex eigenaar wilt hem dus terug.

Daar is nu gedoe over

Spoiler:
Kiekeboe

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: HELP! Pony verwaarloosd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:39

Verkocht is toch gewoon verkocht.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 21:55

alice0cullen schreef:
Verkocht is toch gewoon verkocht.


Dat is ook het eerste wat ik dacht.

Maar ja ex eigenaar stuurde voor en na foto's ik zit er nu maandje niet meer en tja je ziet/lijkt wel alsof hij idd magerder is. Oogt ziek! Maar die andere 3 zijn super goed en gezond. Dus ik heb geen idee.

Ik werd er beetje tussen getrokken omdat ik er dus ook heb gestaan met mijn pony xD

Spoiler:
Kiekeboe

Tazzey
Berichten: 9498
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: HELP! Pony verwaarloosd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 22:10

Waarom bemoei je je dan toch met dit verhaal? Wellicht is het beestje ziek maar is er al lang en breed een behandelplan in werking gesteld.


alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: HELP! Pony verwaarloosd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 03:09

Mijn paard is ook wat in gevallen toen ik haar kocht, was de stress van de verhuizing. Kan gebeuren, zolang ze er niet graatmager bij staat zal het wel loslopen.

Paspoort moest trouwens alang bij de nieuwe eigenaar aanwezig zijn, zonder mag die niet eens vervoert worden.

Klinkt meer alsof de vorige eigenaar spijt heeft. Maar verkocht is verkocht.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 06:22

Tazzey schreef:
Waarom bemoei je je dan toch met dit verhaal? Wellicht is het beestje ziek maar is er al lang en breed een behandelplan in werking gesteld.



... Hoe kom je erop dat ik me ermee bemoei.

Ze belden allebei mij op ? Kom je hier om me alleen aan te vallen reageer dan liever niet.

Ik stel hier enkel de vraag wat ze hiermee moeten doen. En dat mag gewoon!

Ik werd gebeld met beiden hun verhaal. De een die hem niet wegwilden geven en niet wist wat ze moet doen.
En de ander die hem terug wou niet van spijt om hem weg te doen en terug te nemen maar omdat hij er dus echt niet uit ziet.

Van de verhuizing kan het niet zijn want hij staat er al meer dan een maand.

De nieuwe eigenaar heeft het paspoort ook gewoon anders hadden we hem niet meegenomen en vervoerd.
Maar als ik de foto's zie en de filmpjes heeft hij het er ook echt niet naar zijn zin en is er zeker een verschil van begin tot nu heel mager geworden, al meer dan een maand verkouden en volgens mij is de dierenarts ook niet geweest ze heeft dezelfde dierenarts als ik en die zei ook al dat het stukje echt niet goed is voor de paardjes daar.

En ik begrijp de ex eigenaar wel want die van haar is nu zo mager en ziek aan het worden en al de eigenaar van de wei haar eigen ponys zien er super goed uit.

Spoiler:
Kiekeboe

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 06:25

Niet mee bemoeien, het is jou zaak niet en je staat er niet eens meer.
Dus als de pony verwaarloosd word of whatever en de vorige eigenaar is daarmee bezig, lekker laten doen.
Wat er in het verleden op die stalling is gebeurd kun je niets meer mee dus waarom wil je het oprakelen.
Verder vind ik het hele verhaal lastig te begrijpen en geschreven maar mijn tip is. Hou je bij je eigen zaken :)

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

cobiie

Berichten: 7298
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 06:28

Ts, hoe sneu het ook is, als de nieuwe eigenaar de pony niet terug wilt verkopen aan de oude eigenaar is er weinig aan te doen.

Je kan nog de dierenbescherming bellen als die er echt slecht uit ziet.

Waarom zou de nieuwe eigenaar enkel voor haar andere pony’s goed willen zorgen en niet voor haar nieuwe pony?
Zijn de andere pony’s dieren die van de lucht al dik worden (shets ed) en de nieuwe pony een ander type met andere behoeftes?

[o]

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 06:34

LukieBradley schreef:
Niet mee bemoeien, het is jou zaak niet en je staat er niet eens meer.
Dus als de pony verwaarloosd word of whatever en de vorige eigenaar is daarmee bezig, lekker laten doen.
Wat er in het verleden op die stalling is gebeurd kun je niets meer mee dus waarom wil je het oprakelen.
Verder vind ik het hele verhaal lastig te begrijpen en geschreven maar mijn tip is. Hou je bij je eigen zaken :)



Ja dat probeer ik ook. Dan word je 2 x gebeld met of er op je gerekent komt worden. Ik heb het neutraal gehouden en gezegt dat ik niets af weet van het fiasco en dacht dus start hier een topic want ik weet het ook niet!

Ik ga met beide heel goed gewoon om dus vond het een lastige situatie ?


Cobie:

Hi de andere 3 zijn minishets en die van de ex eigenaar een gewone shet.
Maar ik kan natuurlijk begrijpen dat als beide (mijn en haar pony) zelfde tijd zijn aangekomen en ik weg ben gegaan en in de tussen tijd die van haar zo slecht is geworden dat dat pijn doet als ex eigenaar met het idee je pony weg te doen naar een goed huisje.

De stal eigenaar is alleen staande moeder van 2 en heeft 3 minishets en 2 grotere paarden op verschillende weilanden. En werkt bij een kinderdag verblijf iets in die trand. Dus wij dachten misschien heeft ze het geld dan niet voor de dierenarts ?

* ik bemoei me verder ook niet met hun maar ik vind het persoonlijk lastig als ze dan allebei ineens je opbellen en whatsappen * zeker als je goed met ze omgaat. Vertellen allebei een heel ander verhaal en daarvan heeft 1 dan ook bewijsjes zoals filmpjes dat er ook echt geen water staat ponys zijn ontsnapt etc.

En ook mijn pony in die tijd dus niet goed verzorgt werd daar.

( andere woorden zijn wij optijd weggegaan daar )

Dus het voelt voor mij ook een beetje rot, je komt achter dingen die de vrouw van de wei je dus niet heeft vertelt zoals mijn pony ontsnapt was en uit de vuilniszakken heeft lopen eten ?

Het voelt daardoor dus al wat meer betrokken

Spoiler:
Kiekeboe

Telpeva

Berichten: 14667
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:17

Ik zou hier niet tussenin gaan zitten, en ze aanraden om te gaan communiceren. Niet met jou, maar met elkaar :)

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 10:54

Telpeva schreef:
Ik zou hier niet tussenin gaan zitten, en ze aanraden om te gaan communiceren. Niet met jou, maar met elkaar :)



Ik heb vanaf gisteren niet meer gereageerd. Ben benieuwd!

Spoiler:
Kiekeboe

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23407
Geregistreerd: 09-04-01

Re: HELP! Pony verwaarloosd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:31

Niet meer reageren is niet zo handig, je kan toch gewoon zeggen dat je er niet tussen wil zitten en dat ze met elkaar moeten praten ipv via jou?

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 12:05

Polly schreef:
Niet meer reageren is niet zo handig, je kan toch gewoon zeggen dat je er niet tussen wil zitten en dat ze met elkaar moeten praten ipv via jou?


Ze hebben niks meer getypt vanochtend en gisteravond enkel nog wat gebeld.

Ik wist niet wat ik moest zeggen en niks zeggen kon ik op een of andere manier ook niet. Dus uit onmacht heb ik hun verhaal aangehoord en ja dan kwamen er vragen dus heb er nuchter op geantwoord en gezegt dat ik er weg ben en dus niet weet wat er in de tussen tijd gebeurd is. En beide partijen hebben een punt. Maar ja dat beessie ziet er wel idd slecht uit. Ik voel me dan zo rot tegen over de ex eigenaar maar ja heel het verhaal met hun en hoe dat gekomen is weet ik ook niet van de nieuwe eigenaar zegt natuurlijk wat ander
Met elkaar praten lukte natuurlijk dan niet of ze kwamen er niet uit de een wou geld ervoor de ander wilt dat niet geven om haar eigen redenen, toen gingen ze mij vragen stellen de een waarom ik weg was en de ander dus over dat de de ex eigenaar de pony terug wil.

*zucht*

Spoiler:
Kiekeboe

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23407
Geregistreerd: 09-04-01

Re: HELP! Pony verwaarloosd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:07

Met luisteren is niks mis maar je kan gewoon geen advies geven en er al helemaal niks aan doen. Probeer ook neutraal te blijven in je mening, oke beest ziet er niet goed uit maar je weet niet waardoor dus hou dat ook voor ogen.
Als ze het willen oplossen zullen ze met elkaar om tafel moeten, je bent geen mediator en zo te lezen wil je dat ook helemaal niet en als je beide kent moet je dat ook niet willen, gewoon niet mee bemoeien want dat gaat je geheid een van je vriendschappen kosten en dat kan je IMO ook gewoon benoemen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: HELP! Pony verwaarloosd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:18

Sommige paarden vallen in van de verhuis stress, dat kan zeker langer dan een maand aanhouden, en is niet op 2 dagen weer bijgevoerd/bijgetrokken.

Pony kan ziek zijn... er kan vanalles zijn waar de wei-eigenaresse niet schuldig aan is.

Kan best dat ze het wel is, maar kan net zo goed van niet.

Tenzij je de daadwerkelijke reden waarom weet, is het gissen.

Dit is een situatie waar je met de beste intenties in stapt, maar waar meestal veel gesodemieter uit komt, en jíj de gebeten hond wordt.

Probeer jezelf hieruit te houden, als je je toch dusdanig verplicht voelt, blijf neutraal zoals je nu al probeert

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: HELP! Pony verwaarloosd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:25

Tja, een maand verhuisd, daar kunnen ze best stress van krijgen en van vermageren. Dat is niet direct weer bijgetrokken.

Ik zou zeggen of je bemoeid je er niet mee, geeft aan dat ze het met elkaar moeten uitzoeken en niet over jouw rug.
Of je kiest een kant en maakt je daar hard voor.

Zolang je in het midden blijft en je er in mengt, kom jij er straks als de gebeten hond vanaf en kan je het voor niemand goed doen.

Vind wel dat je zo op papier qua communicatie erg onduidelijk bent.
Weet niet hoe dit in het echt is, maar anders goed nadenken voor je wat typt, want onduidelijkheid is niet handig in dit soort situaties.

Life is short....SMILE while you still have teeth!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, Geertema, IASCrawler, janderegelaa, Kabayo, Laura1982, Laura_1986, Lipydo, Lui_, Melanie_D en 94 bezoekers