Huidontstekingen, wie herkent dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 06:52

Wat een ontzettend naar en verdrietig nieuws, je hebt zoveel gedaan voor haar.
Heel erg veel sterkte...

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 07:44

Vreselijk... heel veel sterkte.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:26

|( Tessebes wat erg......gecondoleerd!

Rebelletje
Berichten: 41
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Kop van Drenthe

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 11:05

Tessebes, wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte met het verlies, wat een gemis...

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 11:20

Oh nee Tessebes wat verschrikkelijk... Wat een nachtmerrie en rot dat het niet meer mocht baten... enorm veel sterkte....

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:47

Heel veel sterkte Tessebes!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:22

Bedankt voor jullie medeleven.
Ik heb overigens nog de middelen voor de behandeling van knottenbelt thuis, mocht iemand interesse hebben. Tevens nog een aantal nieuwe paddock boots maat pony/cob (ruim verstelbaar) en gebruikte equilibrium chaps, meer richting maat pony.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 11:12

O ja, en nieuwe cashel crusador legguards (maat cob) en een nieuwe stable boot van Equimed AG (maat cob/full).

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 22:04

Nogmaals sterkte Tessebes!
Beschermers zijn te klein voor die van mij. Die doet het voorlopig nog met de sokken. Mijn moeder heet ze wat weten op te Lappen.

Ik gebruik wel weer even cortavance ivm mini kortstjes. Fingers crossed.

Afbeelding

Afbeelding

Minimaal dat je het amper ziet maar ik zot er bovenop.
Been is met nat zijn duidelijker rozer dan het goede been. Maar er zit, mede doordat beschermers gok ik, ook minder haar op. De andere hebben nog veel wintersokharen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:50

Xaars huid was met een beetje wrijving gelijk weer vurig, maar je moet het toch beschermen tegen UV. Verder oogt de haargroei best goed, vind ik.

Nog even een kleine tip, geen bangmakerij. Check regelmatig de onderkant van de buik van je paard op oedeem. Het lijkt op vet, maar je kunt er kuiltjes in drukken. Bij een wat dikker of ouder paard is wat oedeem niets alarmerends, maar als het echt opvallend veel wordt, trek dan aan de bel bij je DA.

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 19:57

Bedankt voor de tip. Oedeem heb ik nog niet echt opgemerkt.

We zijn op vakantie geweest en daar was het iets rozer geworden leek het (staat net niet op de foto, is net boven de foto }:0 ). Helaas hadden we Veel teken en zit het been (vooral onderin, al die zwarte putjes) onder de pus wondjes van de teken.... super *piep* en hoop heel hard dat dit geen gevolgen heeft. Ook hoger op het been heb ik er enkele uitgehaald. Heb een voorbeen geschoren om de wonden beter te verzorgen maar dat durf ik met deze niet.


Afbeelding

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:42

ik ga mijn paard een behandeling geven via Pluisje88

ze heeft de haren en alle suppl en voer doorgemeten *\o/*

alles is besteld en ben heel benieuwd of mijn paard straks verbeterd :D

hij word iig eens een keer schoongemaakt van binnen!! alle afvalstoffen van de vele AB injecties en Pretnisolon kuren

mijn DA vertelde me al dat zijn lever `vol`zit en dat de allergie en mok vaker zouden terug komen....

ik ben vol goede moed!!

mijn knappert.....

Afbeelding

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:42

Een tijdje geleden heb ik hier het aanbod gedaan om jullie paarden door te meten in de hoop dat ik jullie kon helpen in jullie strijd om de vasculitis het hoofd te bieden. De meting die ik jullie heb aangeboden zat qua waarde rond de 150,- dus ik had verwacht dat er meer mensen zouden zijn die interesse zouden hebben. Dit bleek ook zo, 6 mensen hebben zich bij mij aangemeld. Van die 6 mensen heeft alleen Mirgino haar aanmelding daadwerkelijk doorgezet. Erg jammer want ik hoopte een soort van "gemene deler" te vinden die jullie allemaal kon helpen.

Inmiddels heb ik het paard van Mirgino doorgemeten en haar een uitgebreid rapport gestuurd van de meting. Op basis daarvan heb ik haar een advies gegeven en ik ben super blij dat ze mijn advies gaat opvolgen en de door mij voorgestelde kuur gaat uitproberen. Ik hoop zo dat ik haar en haar paard op deze manier op weg kan helpen!

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 16:52

Wat super goed en ik hoop dat het wat gaat doen!! Ik vind het nog steeds een super aanbod en super initiatief dat je dit wilt doen. Helaas is het er bij mij steeds niet van gekomen. De spullen (folie, zakjes) liggen al even in mijn auto en al een document opgesteld maar schiet er steeds bij in.... momenteel speelt er helaas weer meer. Been gaat goed nog steeds maar ze heeft momenteel weer andere rare dingen (uier, verhoging, hoest) en tel daarbij de 1001 tekenbeten bij op... vraag mij af of gezien al die extra dingen of ze überhaupt nog interessant is voor het vasculitis onderzoek of juist volledig naast de boot valt omdat er zoveel andere dingen spelen...

Ik hoop dat het voor mirgino wel gaat helpen. Ik duim!!

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:56

Ik duim met je mee!

Voor puur vasculitis is dat inderdaad de vraag maar ook met de rest zou het wel kunnen dat ik iets te bieden heb. Mocht je daar hulp bij willen dan stuur maar een mailtje :)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 17:50

Sorry van deze kant ook nog niks opgestuurd...
Zal het nog gaan doen, even druk met van alles...

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 07:25

Voor mij maalt het verder niet echt uit. Het scheelt me al gauw 5 uur per meting dus het scheelt wel in tijd ;) ik ben nu mijn praktijk aan het opstarten dus heb er nu nig tijd voor. Ik weet niet hoe lang dat nog zo blijft maar dat gaan we zien ;)

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:55

Sorry, ik ga het zeker nog doen. Had alles al ingevuld alleen nog niet afgemaakt. terechte opmerking hoor pluisje.

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 14:29

Hallo ik val hier even binnen, ik ben op zoek naar zonwerende sokken of beschermers voor m'n paard, welke gebruiken jullie en welke bevallen niet of juist wel?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 15:30

Welke maat zoek je?

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 15:39

Zeker l het is een paard van 173

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 17:21

Ik heb de Whinny's soks nu elke dag aan omdat ikn de beschermers nu te warm vind. Winter / kouder weer heb ik Outdoor boots van Lemieux, en Equiwraps uit Engeland. Voor soms tussendoor gebruik ik cashels maar die zijn net te kort. En de rambo maar daar ben ik minst tevreden over.

Met alle beschermers loopt haar been direct vol vocht. Met de sokken blijven ze mooi dun. Nadeel is wel dat ze iets afzakken en mijn paard er snel gaten in heft. Maar komt ook omdat ik ze nu vaak om laat en niet elke ochtend aan en avond uit doe.

Kleine update; rustig, wel wat roze. Ee korsten van de beten zijn niet zo nat meer maar duurt nog wel eeuwen voor ze weg zijn. Daarbij is ook een bacterie in haar bloed aangetroffen dus ze staat even op rust en hoop dat ze alles zelf kan oplossen. Maar dat immuunsysteem van haar blijft maar Veel voor zijn kiezen te krijgen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:58

Ik denk, dat als de huid nog niet te erg geïrriteerd is, je de cashel crusader leg guards kunt proberen. Te bestellen bij UHG shop. Heeft vaak wat langere levertijd.

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:40

De huid is niet geïrriteerd, het gaat me echt om beschermen tegen de zon, en de whinnys had ik ook naar gekeken maar zijn lastig te bestellen denk ik?
De de rambos leken me ook niet de beste , wel de makkelijkste verkrijgbaar

fitzy
Berichten: 37
Geregistreerd: 15-11-08

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:18

De Whinny’s zijn goed te bestellen via de link op de website Soxforhorses. Je wordt doorverwezen naar VLC Europe in Frankrijk. Dat is een zeer behulpzame dame, Veronique, die goed Engels kan. Je kunt al haar vragen bij je kwijt en ook bij Raymond Peterson van Sox for Horses zelf via de website. Ik had nogal wat vragen en ze antwoorden heel uitgebreid en zijn zeer klantgericht.
Ik heb ook alle kousen die hierboven zijn genoemd, maar de Whinnys zijn de enige die voldoen qua bescherming, zachtheid en pasvorm.