[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 06:39

Ah, merci, die site was ik nog aan het zoeken. Zat de hele tijd te denken dat er nog een grote site was maar kwam er niet op :+ Decathlon ga ik trouwens ook nog op kijken maar die site deed het niet.

Nog suggesties altijd welkom. Bij voorkeur zebra, met oren en waar ze goed door zien. Zonder of met afneembaar neusdeel en niet te duur (rond de 20 euro). Maar ben niet veeleisend hoor :Y) :))

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 07:28


Anoniem

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 07:34

Hmm, weet het niet. Kan die neusflap eraf? En volgens mij zien ze er geen steek door :+

Agradi heb ik trouwens niet lang op gekeken want vond het niet overzichtelijk en te druk en dat ging niet zo midden in de nacht, hahaha.

Marloezz
Berichten: 407
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:00

Ik heb ook die van Kramer. Vind ze erg fijn.
Hebben jullie alle cetirizine opgekocht bij Die Grenze? _O- Ik dacht eens lekker te gaan bestellen. Maar er is alleen dure Prevalin te krijgen.
Geert staat nu voortdurend te snotteren in de wei en wrijft zijn neus steeds stuk langs zijn voorbenen.
Echt heel zielig. En dat in combi met een flinke bult dankzij een teek...

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:11

Marloezz schreef:
Ik heb ook die van Kramer. Vind ze erg fijn.
Hebben jullie alle cetirizine opgekocht bij Die Grenze? _O- Ik dacht eens lekker te gaan bestellen. Maar er is alleen dure Prevalin te krijgen.
Geert staat nu voortdurend te snotteren in de wei en wrijft zijn neus steeds stuk langs zijn voorbenen.
Echt heel zielig. En dat in combi met een flinke bult dankzij een teek...

ja bij Die Grenze gehaald
eerst 8 pakjes en week later nog eens 20 pakjes, zag idd dat ze niet meer leverbaar zijn hopelijk komen ze weer
ik heb niet genoeg voor deze zomer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 20:45

Denk dat Die Grenze eens moet gaan kijken voor bulkverpakkingen :Y)


Vanmiddag bij de pony's geweest en ik moet zeggen dat ze er tegen alle verwachtingen in super bij stonden. Het was hier 29.5°C, zon, wind uit het oosten (= slechte richting) en het was echt benauwd. Maar ik denk dat ik er meer last van had dan de pony's :') Zelfs [***] had totaal geen grote neusgaten, alleen een beetje toen hij in beweging kwam, maar dan ook gewoon droog en geen vochtige neus. Zo gek wat een verschil 1 pilletje kan brengen.

[***] had ik sinds donderdag op 7 pillen staan om te kijken of dat nog verbetering zou geven. En ik moet het nog gaan geloven ook .. Wilde gewoon even met hem gaan grazen aan de weides, is een stukje op straat en dan naar rechts een stukje het veld in. Hij liep aan mijn rechterkant maar weigerde gewoon om het veld in te draaien, hij liep resoluut rechtdoor en had er behoorlijk de pas in. Dus maar even een klein rondje gewandeld :+ En hij heeft onderweg niks geschud, terwijl hij normaal met deze wind zeker last zou hebben. Enkel op het einde toen hij met zijn snuit in het gras had gezeten had hij ineens precies een jeukaanval (eerder op een andere plek gegraasd en daarna geen problemen), denk misschien ergens tegen een plantje gestoten ofzo? Was na een aantal keer goed krabben aan z'n been precies weer over.

Moet wel dringend voor een masker gaan zorgen, had nu uiteraard niks van bescherming om (want we gingen niet wandelen :') ) maar ze zijn wel ineens wakker zeg, die dazen .. een hele zwerm viel ons aan op een bepaald stuk :=

Anoniem

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:54

We have a mask ..

Afbeelding

Geen zebra maar wel degelijk en ik denk (hoop) comfortabel. Zit nu alleen te twijfelen halster erover of eronder...

Idifix

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 06:46

Tis een mooie :) van waar komt hij nu ?

Waarom wil je halster er bij aan doen ?

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 06:50

Ik heb de halsters er vaak onder met wandelen bijvoorbeeld. Alleen als Guus zn neusnetje eraan heeft moet het halster er overheen anders past het niet.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 06:59

Bij het mennen heb ik een xl masker over het hoofdstel en oogkleppen heen.
Onder het zadel een kleinere kap over hoofdstel heen.
Ze hebben bij mij geen halster om op de wei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:05

Idifix schreef:
Tis een mooie :) van waar komt hij nu ?

Waarom wil je halster er bij aan doen ?


Dank je :) Gewoon van bij de ruiterwinkel hier, moest er zijn voor iets anders (wat ze niet hadden dus moet nog eens terug :+ ) en toen dacht ik daarvan een zebra-masker mee te nemen maar die hadden ze niet, wel deze, en die vond ik eigenlijk ook mooi & leek mij goed. Fijn idee dat het tot helemaal achter de kaak aansluit, en het is elastisch aan de randen dus je kan het echt goed aantrekken zonder dat het stoort (kan er niks onderin). En is ook UV-werend, is misschien ook wel fijn. Verder is het even testen wat pony ervan vindt in beweging.

Omdat wandelen zonder halster mij nog net iets teveel uitdaging is 8-)
Het is voor onderweg tijdens onze wandeltochten bedoelt ;) Zit te denken als ik het eronder doe dat het misschien niet meer zo goed aansluit, misschien dat erover toch beter is .. zal proberen worden...

Marloezz
Berichten: 407
Geregistreerd: 15-01-14

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:35

Ik gebruik hem over het hoofdstel heen. Werkt goed

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 20:44

Ziet er goed uit. Ik doe altijd halster er over. Maar dat is op de wei

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 22:39


Marloezz
Berichten: 407
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:17

Goed stuk ellepel!
Vooral dat wrijven met de neus langs het voorbeen is zo herkenbaar..
Wat ik zo lastig vind is bepalen wanneer je het toelaat en wanneer niet tijdens het rijden. Ik probeer het altijd wat uit te stellen of aan te draven als hij wil gaan wrijven. Maar alsnog staan we zeker 1x in de 10 min stil om even te wrijven. Helemaal tegenhouden is toch zielig vind ik..

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:13

Interessant artikel!

Ik laar Guus altijd wrijven, maar hij doet het maar heel weinig. Ik ben dan altijd blij als hij de rust vindt om even te stoppen en re wrijven, daarna lijkt het schudden altijd even iets minder.

Marloezz
Berichten: 407
Geregistreerd: 15-01-14

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:56

Mmm, als ik Geert zijn gang laat gaan staan we echt om de 100 meter stil...

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 15:01

Oh dat is echt balen. Wij denk ik 2/3x in een bosrit van 2 uur.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 15:59

ik rij mijn paard nu gewoon niet..
hij heeft ook last van jeuk aan mond en neus, en niet laten wrijven vind ik niet kunnen..als jij jeuk hebt krab je ook en dat verlicht waarom mag jouw paard dat niet????

de mijne heeft sinds 1 week lekker vrij, elke dag haal ik hem even naar stal om zijn pillen enz te geven en dan masker schoon te maken en dan weer de wei op
ik kijk wel wanneer we weer wat gaan doen eerst de pollen maar over laten zijn

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 06:37

Wat voor neus netje zouden ze daar gebruiken op de foto in het artikel? Lijkt mij ook wel wat om te proberen

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 08:12

opisop_shop schreef:
Wat voor neus netje zouden ze daar gebruiken op de foto in het artikel? Lijkt mij ook wel wat om te proberen


Lijkt me gewoon een panty eigenlijk, heb dat nog al gehoord dat mensen een stuk panty afknippen en zo bevestigdn

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 09:54

Oh echt, ik twijfelde al.

Wisse had Volgens mij ontzettend last vanmorgen. Stond er echt suf/ lethargisch bij in de gang tijdens het poetsen. Even kort aan de longe gehad want hij wou zijn been niet optillen, dus ik wou kijken of hij wel goed liep. Maar gauw weer mee gestopt, had duidelijk last vd pollen. Extra pilletje gegeven. Door het artikel was ik denk ik ook wat extra alert op de symptomen.
Wisse was vorig jaar 11 toen het begon en een ruin. Schijnt daarbij dus vaker voor te komen? Is het dan door hormonen? ( gaat artikel nog een keer lezen)

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:14

Met Janouk gaat het de laate dagen weer goed. Vanochtend mee naar het Haarlemmmermeerse Bos met Meneer Antin en een vriendin rondje Bos gedaan. En alleen op plaatsen met veel muggen was ze aan het schudden maar fat is normale reactie. Verder niet geknikt of gewiebeld. Blij,

Afbeelding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 13:48

https://harryhall.com/protechmasta-poll-guard

Iemand ervaring met de poll guard? Lees op fb wel goede verhalen hier over.. Mijne heeft ondertussen PENS gehad, staat altijd met haar hoofdnet op, en heeft soms goede dagen, vaker slechte. Als ze in de weide staat kan ze grazen enz zonder problemen, vanaf je haar uit de weide haalt begint het vaak. Soms ook niet, heb haar paar keer perfect kunnen longeren, nu afgelopen week niet meer. Voer ook magnesium bij nu, dacht toen dat dat echt goed hielp omdat ik ze na een week echt goed kon longeren enz, maar dat is nu ook weer weg..

Overweeg nu die poll guard of ceterizine.. Twijfel een beetje wat ik eerst moet proberen.

Marloezz
Berichten: 407
Geregistreerd: 15-01-14

Re: [INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 14:38

Ik heb ook over die pollguard gelezen en was heel toevallig net aan het zoeken waar ik hem zou kunnen kopen. Volgens mij zeker het proberen waard!