Wat voeren jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Happy_Hippie

Berichten: 865
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Wat voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 13:43

Hoihoi,

Mijn pony is flink aan het dunner worden en krijg hem niet dikker..
Hij staat al 3maanden op rust (hele dag en nacht binnen en buiten mogenlijk).
Hij is wel erg hoesterig en benauwd al een langere tijd a.s dinsdag gaan we naar de kliniek in Belgiƫ om hem helemaal inwendig te laten onderzoeken.

Maar hij word niet echt dikker hij is ontwormt en krijg heel de dag door hooi sochtens 1schep muslie en savods 1schep bix en in de middag krijgt hij speedy beet een halve schep dit is ongeveer iets meer dan een halve emmer waneer het is uit geweekt. Op aanraden van de DA hebben we speedy beet genomen. Maar na ongeveer dik 2weken is die nog niks voller oid geworden.

Hebben jullie nog suggesties?

Mvg

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Wat voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:55

2 weken is te weinig om een nieuwe voersoort op te beoordelen. Zeker bij dikker willen laten worden, moet je gaan denken in maanden.

Verder zou ik het onderzoek afwachten. Als ie ziek is, los je het niet op met voeren.

ilse46

Berichten: 280
Geregistreerd: 26-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:03

Ik ben nu ook met een pony bezig weer op gewicht te krijgen,maar dit gaat beetje bij beetje.
ik heb luzerne gekocht waar gedoseerd eiwitten in zitten,en merk al een meer levendiger pony.

ilse46

Berichten: 280
Geregistreerd: 26-12-12

Re: Wat voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:04

Als je zelf griep hebt of een longontsteking,dan val je ook af..diertje moet eerst opknappen .