Horsemolen voer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Horsemolen voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 20:43

Iemand bekend mee? De site doet het niet en ik kan nergens ingredientenlijsten vinden. Ik ben vooral benieuwd naar de seasons change en iets met top easy...

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Re: Horsemolen voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:55

Horsemolen is onderdeel geworden van Van Gorp, maar kan op die site zo snel niets vinden over Horsemolen voer.
https://m.facebook.com/horsemolenoffici ... 8595679280

In het verleden heb ik wel een tijdje Horsemolen gevoerd, beviel op zich goed, maar het was niet makkelijk verkrijgbaar bij mij in de buurt (voer nu al een tijd tot tevredenheid Vitalbix).

De seasons change heb ik niet gevoerd, maar volgens mij zat daar meer olie in verwerkt? Was iig wel speciaal voor deze tijd van het jaar.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Horsemolen voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 21:16

Het is op een km of 10 van stal te krijgen dus dat is het probleem niet. Ga maar gewoon eerst een zak proberen denk ik, dan zien we het wel

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Horsemolen voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 23:31

Eerst een zak seasons change gehaald, daarna over op de top easy... ze at het iig... zover zijn we al :)

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Re: Horsemolen voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 06:32

Ook niet onbelangrijk, dat ze het lekker vindt :D

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 10:55

Ja, zeker met mijn kieskeurige mormel :)
Ik had gedacht dat er wel meer bokkers Horsemolen zouden voeren :o

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:15

Ik voer het. Paarden vinden het inderdaad erg lekker. Sinds ik de top plus voer heb ik nooit meer een paard met spierpijn gehad, ook de hoeven zijn in veel betere conditie. Ben er dus heel tevreden over.

De Season Change heb ik aan een jong paard gevoerd die flink moest aankomen. Ook daar was ik heel tevreden over. Ik heb eventueel wel foto's van het paard voor en na.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Horsemolen voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 13:19

Oh daar ben ik wel benieuwd naar!! Mijn merrie heeft snel last van jeuk en een wat onrustige huid dus ik wil minimaal 2 zakken Seasons Change voeren en dan evt overstappen naar een andere variant

Thea_Ste
Berichten: 716
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Zonhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 23:27

Mijn merrie heeft een tijdje horsemolen gehad (Ben de naam kwijt wat precies) samen met de andere paarden van stal.

Was goed voer, paarden vonden het lekker, zaten goed in hun vacht. Alleen wat ik minder vond was dat het pellets waren. Ik zie liever meer structuur in het voer.

Staleigenaar is met het voer gestopt omdat onze paarden het net zo goed doen op pavo en pavo makkelijker leverbaar is en daardoor ook goedkoper

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:31

Billy schreef:
Oh daar ben ik wel benieuwd naar!! Mijn merrie heeft snel last van jeuk en een wat onrustige huid dus ik wil minimaal 2 zakken Seasons Change voeren en dan evt overstappen naar een andere variant

Hier het paard (net 2 jaar oud) nog op stalling
Afbeelding

En hier nog geen twee maanden later, naar huis gehaald, onbeperkt hooi en 1,5-2 kilo Season Change per dag.
Afbeelding

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Horsemolen voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 17:06

Die is wel heel hard opgeknapt!! Super!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 11:44

Ik ben ook erg nieuwsgierig naar het Horsemolen voer, vooral de Q-line 309 omdat ze daar zelf over schrijven dat er nauwelijks suiker of zetmeel in zit maar wel flink wat eiwitten. Dat klinkt ideaal voor paarden zoals de mijne die snel te dik zijn maar wel veel eiwit nodig hebben omdat ze anders spieren kwijtraken. Maar hoeveel en wat zit er precies in? Dat kan ik nergens vinden. Nu vul ik zijn eiwitten aan met een kilo Pavo Care4Life per dag (14% eiwit) plus nog wat eiwitsupplementen, maar misschien zijn er wel betere alternatieven te vinden.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Horsemolen voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:00

Ik ben het nou ook een maandje aan het voeren. Pasgeleden een infoavond van hun gehad was best leerzaam. Vind dat ik het nog te kort voer voor echt mn mening te geven. Maar ben blij dat het een brok is aangezien er 1 slecht reageerd op musli. En ze vinden het wel lekker

Anoniem

Re: Horsemolen voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:03

Ik heb ze via Facebook maar een berichtje gestuurd met de vraag of ze ook analyses en ingredientenlijsten van hun voer hebben, want dat vind ik toch wel belangrijk. Ik heb al eens eerder voer in mijn handen gehad dat volgens de producent geschikt was voor dikke paarden omdat het suiker- en zetmeelarm was - en daar zat gecombineerd alsnog 25% in en daar moest je zo'n 2 kilo van per dag voeren. Dat is 500gr suiker+zetmeel per dag...

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Horsemolen voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:05

Jill Huijbregts voert het aan haar paarden. Ze gaat hier binnenkort een vlog over maken, las ik.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:11

Sincere schreef:
Jill Huijbregts voert het aan haar paarden. Ze gaat hier binnenkort een vlog over maken, las ik.

Die wordt gesponsord, zal vast zeggen dat het niks is :') :')
xyzutu2 schreef:
Ik heb ze via Facebook maar een berichtje gestuurd met de vraag of ze ook analyses en ingredientenlijsten van hun voer hebben, want dat vind ik toch wel belangrijk. Ik heb al eens eerder voer in mijn handen gehad dat volgens de producent geschikt was voor dikke paarden omdat het suiker- en zetmeelarm was - en daar zat gecombineerd alsnog 25% in en daar moest je zo'n 2 kilo van per dag voeren. Dat is 500gr suiker+zetmeel per dag...


Afbeelding

Anoniem

Re: Horsemolen voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:21

Hee, dank je! +:)+
Misschien dat ik niet goed kijk, maar zie je toevallig ergens ook het suiker/zetmeelpercentage staan?

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:26

Nies_ schreef:
Sincere schreef:
Jill Huijbregts voert het aan haar paarden. Ze gaat hier binnenkort een vlog over maken, las ik.

Die wordt gesponsord, zal vast zeggen dat het niks is :') :')
xyzutu2 schreef:
Ik heb ze via Facebook maar een berichtje gestuurd met de vraag of ze ook analyses en ingredientenlijsten van hun voer hebben, want dat vind ik toch wel belangrijk. Ik heb al eens eerder voer in mijn handen gehad dat volgens de producent geschikt was voor dikke paarden omdat het suiker- en zetmeelarm was - en daar zat gecombineerd alsnog 25% in en daar moest je zo'n 2 kilo van per dag voeren. Dat is 500gr suiker+zetmeel per dag...


[ [url=m/vKWHVG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik neem toch aan dat een Grand Prix ruiter haar waardevolle Grand Prix paarden niet alleen maar iets voert omdat ze het gesponserd krijgt.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:54

xyzutu2 schreef:
Hee, dank je! +:)+
Misschien dat ik niet goed kijk, maar zie je toevallig ergens ook het suiker/zetmeelpercentage staan?

Nee of ik kijk er overheen of het staat er helaas niet op.

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Horsemolen voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:22

Er staat sowieso al gerst en melasse in de ingredientenlijst, bomvol suiker/zetmeel..

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:34

Ik voer momenteel Cavalor Pianissimo, maar ben aan het kijken voor de conditionbrok van Horsemolen!
Ingredienten zijn lastig te vinden, hoewel.... Ik ga eens even op Voervergelijk kijken!

Edit: Voer staat niet op de site helaas.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:28

Ik ben ook erg benieuwd naar het HorSeMolen voer, en dan vooral de Q-line Junior gezien ik nog op zoek ben naar een goede voeding voor mijn (gespeend) veulen tot 3 jaar. Maar ik kan op de website ook nergens de samenstelling en voeranalyse terugvinden :n

Heb ze ook maar even een PB gestuurd via Facebook. Benieuwd of ik reactie krijg :=

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Horsemolen voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:15

Ik heb inmiddels contact gehad via Facebook.

Ze vroegen naar mijn telefoonnummer zodat de voedingsexpert contact met mij kon opnemen. Aangegeven dat ik onregelmatige uren heb en puur interesse heb in de samenstelling en voeranalyse van een bepaald voer, dus dat dat wellicht best over de mail kan. Ik geef mijn telefoonnummer daarnaast niet graag door (zeker niet aan bedrijven).

Hierop kreeg ik reactie dat ze echt persé eerst persoonlijk overleg willen omdat ze maatwerk leveren, ze niet zomaar die info opsturen zonder te weten waarover het gaat. Nou ik wil gewoon voedingen vergelijken, hoef niks aangesmeerd te krijgen, dus heb netjes aangegeven dat het voor mij dan ophoudt :=

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Re: Horsemolen voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 05:48

Ik heb destijds gewoon foto's van de labels op de zakken gemaakt in de winkel, staat alles op. Winkel deed daar ook niet moeilijk over.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Horsemolen voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:04

Ja ga ik ook doen denk ik, vind het alleen zo zonde om een halfuur te rijden voor een verdeler puur om naar de labels te kijken :')

Vind het gewoon jammer dat ze niet transparant (willen) zijn over zulke dingen. Loop je toch wat klanten mee mis.