Ouder paard supplementen bijvoeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keavyseancy
Berichten: 37
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Almere

Ouder paard supplementen bijvoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 22:10

24 maart ga ik m'n 19 jarige ruin ophalen, en ik las dat sommige van jullie met een ouder paard bijv glucosamine bijvoeren, of andere dingen. Merk je echt verschil qua energie, stijfheid etc?

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:13

Glucosamine kan nooit kwaad met een wat ouder wordende paard.
Zou eerst eens aankijken hoe het gaat. En hoe hij zich ontwikkeld.
Zou er gewoon in 1e instantie blanco instappen en aanzien.
En vragen wat hij hiervoor al kreeg qua supplementen

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:47

Zou ik ook doen, kijk even hoe het gaat.
Als paard verder in orde is hoeft er niks anders in dan goed voer :j

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Ouder paard supplementen bijvoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:22

Glucosamine kan altijd, daarnaast gaf ik ook Devils relief van de paardendrogist. Mijn merrie had artrose, was daardoor heel stijf en een zwakke achterhand.

Anoniem

Re: Ouder paard supplementen bijvoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:05

Ik heb mijn oudje ook jarenlang glucosimine icm msm gegeven maar merkte niet echt verschil, ben sinds een half jaar gestopt en nu krijgt ze enkel zeewier iets bij en daar doet ze het prima op.
Als het niet nodig is is het zonde van je geld toch :)

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 03:52

Een paard van 19 is nog geen ouder paard.

Mijn ruin van bijna 19 krijgt wel eea door z'n voer heen. Vooral van de humus en het zout merk ik dat het hem verandert. Maar aanvankelijk kreeg hij eerst gewoon alleen een vitaminekorrel, naast natuurlijk hooi.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ouder paard supplementen bijvoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:33

En die heb je net gekocht? Dan zou ik even vragen wat hij nu heeft gekregen, hoe heeft hij gestaan en wat is er gevoerd? Kijk het eerst even aan, 19jr is niet altijd al oud.

Ik heb een 19jr die heeft wedstrijden gelopen en va zijn 15/16e niet veel meer gedaan. Die loopt prima en krijgt nog niks bij.

Ik heb er 2 van 20 en eentje krijgt nu devils relief omdat hij oude blessures heeft. Hij lijkt iets vlotter te gaan lopen.

Dan heb ik er nog eentje van 25 en die krijgt ook nog niks bij. Loopt erg vlot en goed nog.

Wel staan ze bij ons 24/7 buiten, zonder ijzers en krijgen niet veel onnodig bijgevoerd qua biks/muesli's. Zeker de merrie van 25 doet het daar erg goed op. Beter zelfs dan toen ze 20 was en net bij ons terug kwam.

Je gaat nu van de winter naar de zomer en je moet echt meer info hebben voor je zomaar iets gaat geven.