Is het nou een ruin of hengst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 20:55

Veraaaaah schreef:
Voor hetzelfde geld heb je dus 3 merrie’s staan, koop je een leuk ‘ruintje’ en zit je vervolgens met 3 extra shetjes... vind het ontzettend raar dat de verkopers daar niet eerlijk over zijn geweest. Je mag er toch vanuit gaan dat mensen tot op zekere hoogte (geslacht) wel eerlijk zijn!

Die luizen zijn een ander verhaal, die kan hij eventueel ook door de verhuizing hebben opgelopen.

Klopt, gelukkig geen potentiële moeders hier. Eerder in het topic vertelde ik dat na 5 dagen na aankoop. Ik de luizen ontdekte en hij er echt onder zat! Overal heel veel..
Vandaar dat ik denk dat ze hij ze al had, omdat het naar mijn idee nooit zó snel in 5 dagen kan gaan. En op de eerste dag wat poetsen, dachten we dat hij last had van schilfers. Bleken dus ook eitjes te zijn.

"Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow"


Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:55

Alleen bij chemische castratie blijven de testikels intact. Sterilisatie wordt namelijk eigenlijk nooit gedaan bij hengsten. Dus je kan er gewoon vanuit gaan dat dit een hengst is.
Als hij braaf is en niet met merries wordt geweid dan is er geen probleem natuurlijk.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 20:58

Dat is de bokt censuur wat jij ziet :P[/quote]
Ooh! :') Sorry _/-\o_

Suzanne F. schreef:
Alleen bij chemische castratie blijven de testikels intact. Sterilisatie wordt namelijk eigenlijk nooit gedaan bij hengsten. Dus je kan er gewoon vanuit gaan dat dit een hengst is.
Als hij braaf is en niet met merries wordt geweid dan is er geen probleem natuurlijk.

Oke bedankt! Thuis is hij erg braaf, als we van de oprit af zijn iets minder. Maar ik denk dat we dat met goed grondwerken, wat hij nu nog nauwelijks kent, een heel eind verder komen.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 04-03-18 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd die direct na elkaar geplaatst zijn.

"Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow"

Shirley

Berichten: 26849
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:04

Je hebt een hoop extra's voor je geld gekregen!
En ballen, en luizen :))

Nee, zonder dollen...zou er ook niet blij mee zijn, maar je had natuurlijk ook zelf even kunnen voelen en niet zomaar aannemen dat je een ruintje kreeg :(:)
Voor een ruin was het een nette prijs geweest, voor een hengst vind ik het veel te veel, maar als het verder een leuke pony is?

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 21:14

Shirley schreef:
Je hebt een hoop extra's voor je geld gekregen!
En ballen, en luizen :))

Nee, zonder dollen...zou er ook niet blij mee zijn, maar je had natuurlijk ook zelf even kunnen voelen en niet zomaar aannemen dat je een ruintje kreeg :(:)
Voor een ruin was het een nette prijs geweest, voor een hengst vind ik het veel te veel, maar als het verder een leuke pony is?

Het is meestal een echte schat, kent alleen weinig. En heeft soms wat boevenstreken, maar die zijn er vast uit te krijgen, daar doe ik mijn best voor. Met wandelen is hij (te) enthousiast, dat wil ik oefenen. Buiten bij wandelen bij andere paarden/pony's doet hij wel eens wild, wat al beter gaat, dus dat is mooi. Dus ik heb zeker geen saaie pony, waar niets mee te doen is gekocht. Nog genoeg te doen. Verder is hij echt goed bomproof en lief tegen kinderen. Ik denk dat na een tijd trainen ik er een hele goede pony aan overhoud, waar ik veel mee kan.

"Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow"

Shirley

Berichten: 26849
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Is het nou een ruin of hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:18

Dat is het belangrijkste!
Dat je toch blij met hem bent!
Je zou nog contact kunnen opnemen met de verkoper of hij misschien wil bijdragen aan de castratiekosten, maar vrees dat je weinig kans maakt...

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 21:24

Shirley schreef:
Dat is het belangrijkste!
Dat je toch blij met hem bent!
Je zou nog contact kunnen opnemen met de verkoper of hij misschien wil bijdragen aan de castratiekosten, maar vrees dat je weinig kans maakt...

Klopt, ook over nagedacht. Is maar net hoe eerlijk de verkoopster is. Ik dacht ook aan een deel van het geld terugvragen, niet geschoten is altijd mis, zeg maar. Bewijs van de ad heb ik nog wel. Een screenshot die ik toen heb genomen. Maar of dat lukt?.. ik weet het niet, kleine kans denk ik. Is maar net hoe eerlijk ze is en of ze ermee akkoord gaat. Ik neem in ieder geval nog contact op.

"Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow"

Shirley

Berichten: 26849
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Is het nou een ruin of hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:29

Nee heb je, ja kun je krijgen ;)

Succes!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 21:30

Shirley schreef:
Nee heb je, ja kun je krijgen ;)

Succes!

Precies! Dankjewel!

"Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow"

pien_2010

Berichten: 42812
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:34

Ach €275,- is toch ook niet zoveel geld voor een fijn paardje. Ik zou het laten gaan en lekker aan de slag gaan met je hengstje. Ik vind het zonde van je tijd en zonde van deze negatieve energie.

Sabri

Berichten: 1385
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:38

Ik zal het ook lekker laten voor wat het is. Anders inderdaad krijg je negatieve energie/frustraties en ach, als hij verder lief is, heb je een leuk hengstje en je hebt toch geen merries direct in zijn wei.

te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 21:42

Sabri schreef:
Ik zal het ook lekker laten voor wat het is. Anders inderdaad krijg je negatieve energie/frustraties en ach, als hij verder lief is, heb je een leuk hengstje en je hebt toch geen merries direct in zijn wei.

Klopt ook helemaal. Dankjewel! :)

"Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow"

marley93

Berichten: 6018
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Is het nou een ruin of hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:41

Ik ben nu stiekem wel benieuwd naar een foto van zijn voorkant. :o

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.


te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 22:44

marley93 schreef:
Ik ben nu stiekem wel benieuwd naar een foto van zijn voorkant. :o

Ik zal morgen even eentje maken ;)

"Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow"

marley93

Berichten: 6018
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Is het nou een ruin of hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 06:53

Jeej leuk! :)

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-18 12:42

Iets later maar alsnog:

Afbeelding

Een foto met het beetje sneeuw wat gevallen is vandaag. Voor de oplettende, zijn hoeven moeten inderdaad nodig bekapt, de afspraak is gemaakt :)
Tis geen prachtfoto, een echte fotosessie moet nog eens komen :+

"Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow"

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:47

Staat hij daar nou in een konijnenren? :o

te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-18 12:50

goeroe schreef:
Staat hij daar nou in een konijnenren? :o


Haha nee :') dat is het stukje beton wat hij heeft zeg maar, krijgt hij zijn eten, water etc. Erachter, waar ik sta, zit zijn weiland etc.
Via het beton kun je terug naar het hok en de geiten/kippen.
Hij kan vrij heen en weer tussen zijn 'konijnenren' en zijn weiland.

"Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow"

Shirley

Berichten: 26849
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:52

Wat een leukerdje <3

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:13

te_kla1 schreef:
Polly schreef:
Heb je die luizen bij het bezichtigen niet gezien?

Heel banketstaaf om er zo achter te moeten komen maar je weet nu wel waar de aankoop keuring goed voor is

Ik geloof dat autocorrectie bezig is geweest in je tweede zin :P
De luizen heb ik niet gezien bij de aankoop, vrijwel heel de shet is wit dus dat was moeilijk te zien. Ik heb ze ook gevonden op het kleine stukje bruin wat hij heeft.
Klopt volgende keer toch maar even laten keuren.



banketstaaf is "bokttaal"voor banketstaaf/ banketstaaf. Bokt maakt daar zelf andere woorden van
jammer dat je dacht dat het een ruin was, maar zoiets is zelf "goed"te zien en controleren. Staat hij alleen?

SweetVanille
Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Is het nou een ruin of hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:18

Denk wel dat 2 hengsten kunnen gaan vechten en een hengst en een merrie...Nouja dat spreekt voor zich. Dus check bij het vriendje wel goed dat het een ruintje is :+

te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-18 13:21

Lynn_Nikita: omdat ik niet kan antwoorden, vanwege twee quotes in het bericht, maar even zo:
Nee hij heeft een vriendje en geiten +kippen. Klopt inderdaad, alleen had ik er niet meteen aan gedacht dat mensen daar ook al over zouden liegen, als de vorige eigenaar het wel wist in ieder geval. Want zij had hem nog maar een halfjaar. Van de censuur van bokt had ik inderdaad al gehoord, stukje terug in het topic, dus ik weet nu dat het geen autocorrectie is :o Moet je net even achter komen

Shirley schreef:
Wat een leukerdje <3

Dankjewel!

SweetVanille schreef:
Denk wel dat 2 hengsten kunnen gaan vechten en een hengst en een merrie...Nouja dat spreekt voor zich. Dus check bij het vriendje wel goed dat het een ruintje is :+

Gelukkig die wel inderdaad! Daar was ik wel even blij om, dat dat een ruintje was en niet een hengst/merrie
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 04-03-18 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd die direct na elkaar geplaatst zijn.

"Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow"

Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Re: Is het nou een ruin of hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:14

Hadden wij ook ontzettend leuk ruintje gekocht bleek achteraf een klophengst te zijn meteen weg laten halen ivm problemen omdat een bal dan in de buikholte zit kan veel infecties veroorzaken :x ook van de merrie die erbij stond voor de zeker heid laten controleren.... you never know _O-

some of my best friends, never say a word to me...

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Is het nou een ruin of hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:22

duidelijk hengst en heb je er inderdaad teveel voor betaald. helaas kun je hier weinig mee, ik voel altijd bij aankoop ( ik handel) of ik geen intacte hengst voor me heb of een klophengst of gewoon een ruin.

zo ging ik van de week bij een merrie kijken, heb toch even aan de verkoopster gevraagd waar zei dan het tweede gat achter heeft gezien. ( ik zag er maar een en was dus echt een ruin hoor )

je zou hem nog kunnen laten ruinen maar hij is 12? dan is risico groter en zou ik het op kliniek laten doen. anders was het qua prijs niet eens zo gek duur als het op de weide kan. bel eens een DA op wat kosten van castratie zijn als meevalt zou ik dit toch overwegen. gedragsmatig maar ook praktisch gezien

te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-18 14:28

StalNollie schreef:
duidelijk hengst en heb je er inderdaad teveel voor betaald. helaas kun je hier weinig mee, ik voel altijd bij aankoop ( ik handel) of ik geen intacte hengst voor me heb of een klophengst of gewoon een ruin.

zo ging ik van de week bij een merrie kijken, heb toch even aan de verkoopster gevraagd waar zei dan het tweede gat achter heeft gezien. ( ik zag er maar een en was dus echt een ruin hoor )

je zou hem nog kunnen laten ruinen maar hij is 12? dan is risico groter en zou ik het op kliniek laten doen. anders was het qua prijs niet eens zo gek duur als het op de weide kan. bel eens een DA op wat kosten van castratie zijn als meevalt zou ik dit toch overwegen. gedragsmatig maar ook praktisch gezien


Goede les voor een volgende keer inderdaad, eerst zelf er even onderhangen. Hij wordt in mei 12, ik twijfel ook of ik hem wil laten castreren. Hij heeft tot nu toe geen erge hengstenstreken laten zien, behalve wat happerig, maar dat is al minder door consequent te blijven. Maar met wandelen is hij wel wat te enthousiast en sterk, dit zou misschien een reden zijn, maar zeker weet ik het in ieder geval nog niet.

"Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers