Aveve paardenvoeder - onjuiste informatie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Aveve paardenvoeder - onjuiste informatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 15:05

Naar aanleiding van een bericht wat ik op Facebook vond.
Hierin beweerde iemand, dat de hoeveelheden suikers bij Aveve vaak niet kloppen, en in de realteit meer zijn dan op de zak vermeld staat. Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Wat denken jullie?

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Aveve paardenvoeder - onjuiste informatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 15:13

Ik vind het een behoorlijk boute uitspraak en als ik naar de ingrediënten kijk gecombineerd met de hoeveelheid zetmeel en suiker (bij de meeste soorten zo rond de 35%) lijkt het me ook niet erg logisch.

In mijn ogen kan je er gewoon vanuit gaan dat wat op de zak staat in principe gewoon werkelijk zo is. Het is niet bepaald een klein schimmig fabriekje.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Aveve paardenvoeder - onjuiste informatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 15:31

Het is geen super kwalitatief voer, maar wat op de zak staat zal wel zo ongeveer kloppen.

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Aveve paardenvoeder - onjuiste informatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:38

Dat zou valsheid in geschrifte zijn, ze gaan het echt niet riskeren om daarover te liegen. Met wat pech heb je iemand die het naar een lab stuurt en klacht indient.

Ik heb al veel merken paardenvoer uit kunnen testen maar ben het positiefste over de Aveve Sportmix Zero, laag in suikers. Bij een doorsnee simpel basisbrokje ontploft mijn paard door de vele suikers, op de SMZ ging ze top terwijl ze mooi op gewicht bleef want ze valt gemakkelijk af. Ik baal er enorm van dat het in NL niet te verkrijgen is.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Aveve paardenvoeder - onjuiste informatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 19:45

@xLes: het ging inderdaad om de aveve sport mix zero, haha! Maar als je een heel suikervrije brok wilt hebben moet je dus niet daarvoor kiezen. (Iets van 10,5 % suiker denk ik). Wel is die inderdaad al minder rijk aan suiker dan een standaard brok.

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:28

4% suiker. 10,5% suiker en zetmeel (wat gewoon een andere vorm van suiker is). Basismuesli/brok zit rond de 30, sport vaak rond de 40. De SMZ is een van de weinige voeders waar zo weinig suikers inzitten of je moet een vitaminenbrokje a la Vitalbix voeren.

Ik heb erg lang moeten zoeken hier naar iets dat onder de 15 komt :(. Niet normaal hoeveel suiker ze overal instoppen... Nu Hippostar High Fiber Pellets gekocht, benieuwd wat dat geeft!

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Aveve paardenvoeder - onjuiste informatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 21:48

Inderdaad. Ik vond de Fibermash van Cavalor interessant! (3% suiker en geen zetmeel als ik het juist heb)

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Aveve paardenvoeder - onjuiste informatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:47

Je bedoelt de fiberforce denk ik? Die zit aan 8% in totaal, lager kan je alleen met een puur vitaminebrokje denk ik. Mooi product.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Aveve paardenvoeder - onjuiste informatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 20:41

Haha inderdaad! En ja daarom, is een van de laagste percentages die ik kon vinden!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Aveve paardenvoeder - onjuiste informatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 21:15

Had die reactie ook gelezen ja. Maar als je ziet hoe streng de regelgeving en controle is omtrent (vee)voeding en verpakkingen, lijkt het me heel sterk dat ze over de samenstelling gaan 'liegen'. Vraag me trouwens ook af waar die reactie op is gebaseerd, of de poster effectief een staal naar een labo heeft gestuurd voor onderzoek.

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Re: Aveve paardenvoeder - onjuiste informatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:24

De mevrouw van de facebookstatus dacht vanwege de naam Sport Mix Zero dat er ook echt Zero suiker in zat en was zeer verontwaardigd dat dit alsnog 10 procent nog wat was :)

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:44

Caaatje schreef:
De mevrouw van de facebookstatus dacht vanwege de naam Sport Mix Zero dat er ook echt Zero suiker in zat en was zeer verontwaardigd dat dit alsnog 10 procent nog wat was :)


Oei, teveel cola zero gedronken :?

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-18 19:20

Lukasje schreef:
Caaatje schreef:
De mevrouw van de facebookstatus dacht vanwege de naam Sport Mix Zero dat er ook echt Zero suiker in zat en was zeer verontwaardigd dat dit alsnog 10 procent nog wat was :)


Oei, teveel cola zero gedronken :?

:')