Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:26

Ik geef nu bijna een jaar daily compleet. Maar zijn dr meerderen die in de lente/zomer het ook niet geven?
Ik ben afgelopen zomer er mee gestopt omdat ie de helle dag op het land stond en daar de vitamine er uit haalde dacht ik. Ik ben benieuwd naar jullie ervaring

Anoniem

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:35

Ik geloof er niet in dat een paard alles uit een eenzijdig landje haalt...

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:37

Ik heb gister mijn voeradvies gekregen, daar stond wel veel info bij. Zal ik dat hier plaatsen?? staat ook veel bij waarom je het moet voeren icm weide etc. De rest van het bericht is voornamelijk wat voor mijn pony nodig is qua voer. Mocht daar interesse voor zijn kan ik dat er natuurlijk bij plaatsen. Het dikgedrukte komt terug op de vraag een paar berichten hierboven

Ik begrijp dat je Lina graag extra wilt ondersteunen nu ze meer aan het werk gaat en met name ook de bespiering. Op dit moment voer je een kleine hoeveelheid Speedibeet met wat sportbrokjes erdoorheen. Bij de reguliere krachtvoeders ligt de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH) vaak op ca. 2,5 tot 3 kg per dag. Veel paarden krijgen echter veel minder gevoerd dan de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid omdat ze anders overgewicht of te veel energie krijgen. Voer je je paard minder dan de ADH dan kan je paard een tekort oplopen aan bepaalde voedingsstoffen. de natuur heeft een paard een ruime diversiteit aan grassen, planten en kruiden tot zijn beschikking die hij naar behoefte eet om zichzelf te voorzien in de benodigde voedingsstoffen. Onze weides zijn echter eentonig qua beplanting en de bodems zijn veelal te arm waardoor je paard niet alle benodigde essentiële voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen, aminozuren en vetzuren uit zijn ruwvoer kan halen. Een tekort of een disbalans tussen essentiële voedingsstoffen kan op de langere termijn een grote invloed hebben op de algehele gezondheid van je paard. Met de producten van Vitalbix kun je deze essentiële voedingsstoffen in het rantsoen van je paard op een natuurlijke en verantwoorde manier aanvullen.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:46

Tot nu toe eet me paard de Vitalbix met smaak.

Zodra zijn gewond voer op is, ga ik de Vitalbix verhogen en mengen met de lucerne en de olie.

darwin

Berichten: 4158
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: op een mooi plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:04

Ik voer het nu 2 weken en ben inmiddels ook verdeler in de regio de kempen in Brabant en mijn pony's vinden het heerlijk.
Ik ben heel benieuwd hoe ze het op langere termijn gaan doen hierop.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:09

Ik ben gebruiker sinds 2 a 3 maanden en ben zeer tevreden, zo snel positief resultaat.
Net dat beetje extra wat ik nog zocht om mijn paard in optimale conditie te hebben, ik kan het iedereen aan raden

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:13

Deze week begonnen met de Vitalbix. Ook krijgt ze omeprazole met probiotica. Ben erg benieuwd wat dit met haar doet.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:52

Heeft er hier iemand ervaring met het voeren van Vitalbix Daily Complete aan een veulen/jaarling? Het betreft een mini-hengst van ongeveer negen maanden oud. Door zijn oude eigenaar (hij is sinds vandaag bij mij) heeft hij niets naast zijn hooi gekregen, maar het lijkt mij niet overbodig hem toch iets aan te bieden nu hij zo in de groei is. Ik heb ook naar Breed&Grow gekeken, maar dat is toch weer een net wat hoger suiker- en zetmeelgehalte waardoor ik twijfel of dat de beste optie is op dit moment.

Morgenochtend neem ik ook nog even contact op met mijn dierenarts, maar wat ervaringen lezen kan nooit kwaad. :)

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:30

Er is ook vitalbix breed&grow. Dat is ook speciaal voor veulens/jonge paarden (en fokmerries&dekhengsten).
dat ga ik ook voeren aan mijn jonkie

oeps lees nu pas dat je die al had gezien.
Denk dat beetje extra niet echt kwaad kan bij de jonge dieren hoor..

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:38

Fijn om te lezen dat dat kleine beetje extra niet per se kwaad kan. Ik ben net mijn merrie verloren aan de gevolgen van hoefbevangenheid dus ben echt extreem voorzichtig wat dat betreft. Hij zal uit de Breed&Grow misschien net wat meer halen voor z'n groei.

Mizora

Berichten: 18096
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:48

Onze shetten hebben de eerste 2 jaar op Horsefood veulenbrok (1 zak) en Marstall Naturell+veulenmix (veulenmix 1 zak 50:50 gevoerd met naturell, daarna alleen naturell), en daarna nog een tijd Freizeit voordat we overstapte op Marstall Faser Light (hebben ze gehad tot 3.5 jaar oud, daarna werd de samenstelling veranderd en was het niet langer handig te voeren om de grond).

Tot 3 jaar hebben ze best veel energie nodig. Met 6 maanden hebben ze een vergelijkbaar energieverbruik als wanneer ze volwassen zijn (alleen eten ze dan nog veel minder), maar met 12 maanden moeten ze 125% van de volwassen hoeveelheid krijgen aan energie (en eiwit) en dat houdt aan tot ongeveer 2.5 jaar, waarna het afzakt naar volwassen niveau, hoewel veel 3-jarigen toch nog meer verbruiken dan wanneer ze 7+ zijn. Naarmate ze ouder worden gaan ze natuurlijk wel steeds meer ruwvoer eten, dus het afbouwen kan al iets eerder, maar bijvoeren is zeker wel aan te raden, meer dan alleen met vitaminen en mineralen.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 18:47

De mijne at het de hele week super en nu nu wilt hij het niet eens eten... heb nog bijns volle zak.. iemand idee om t alsnog te laten eten? Uit de hand wilt hij t ineens ook niet meer..

Ik meng t al met z’n krachtvoer

Anoniem

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:10

Beetje lekkers erdoor?
Appel, wortel... wel maf..

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:17

slobbertje van trekken evt met wat zemelen of luzerne als drager van de slobber

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:19

Ik heb hier de hoeveelheid toch iets verlaagt. Kon niks meer met haar, zag overal spoken. Heb haar nu op de dosis voor lichte arbeid en daar doet ze het super op.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:44

Ik hoop dat het aan ligt dat t komt omdat hij eerst een smakelijk medicijn krijgt (hij liep niet goed) en dar daardoor de Vitalbix minder smaakt..

Morgen laatste dag. Ga ik het eens andersom proberen

Ik had al lijnzaad olie besteld dus miss met dat erdoor dat hij t weer lekker vind. Ik ga het in ieder geval niet gelijk opgeven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:51

Even een up-date van hoe het nu intussen (4 maanden verder) met mijn merrie gaat en het overstappen naar de DC en Active.

Ik voer nu de Daily Complete, Active+ gemengd met een handvol luzerne. Op de Daily Complete redde mijn merrie het niet qua energie, vandaar dan ook de toevoeging van de Active.
Zoals ik al eerder melde miste ik net dat stukje extra en ben dan ook, toen de lijnzaad olie op was, overgestapt op het bijgeven van de Omegamix van Subli. Gezien dat ik hier in het verleden erg goede ervaringen mee had leek mij dit een logische stap. Dit heeft erg goed geholpen en geeft net dat stukje erbij wat ik miste.
Ook gaf ik 4 maanden terug aan dat mijn merrie er wat kalmer van werd. Nu was ik er eerlijk gezegd vanuit gegaan dat het waarschijnlijk tijdelijk zou zijn, maar niks blijkt minder waar. Ze is nog steeds merkbaar kalmer en met het koude weer van nu bewijst dat ook duidelijk. Normaliter was ze met vorst echt behoorlijk fris en springerig. Nu is ze wel wakker, maar opvallend kalmer dan voorheen.
Al met al vind ik het een geslaagde overstap qua voer en zal ik het ook zeker blijven voeren! :j

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:01

Hier met nieuwe paard over op de DC. Jpgef eerst geprobeerd, maar lust hij niet. De DC vindt ie heerlijk, hopelijk blijf ie de dc eten!

Hij krijgt gastro biks, maar (nog) niet genoeg om alle vitamines uit te halen, daarom krijgt hij dc bij.

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:00

Herfstwind schreef:
Fijn om te lezen dat dat kleine beetje extra niet per se kwaad kan. Ik ben net mijn merrie verloren aan de gevolgen van hoefbevangenheid dus ben echt extreem voorzichtig wat dat betreft. Hij zal uit de Breed&Grow misschien net wat meer halen voor z'n groei.

Maar je veulen is een heel ander paard toch? Het is ontzettend triest van je merrie maar het lijkt me voor jezelf goed om dit soort spoken van je af te zetten. Heb je de Breed & Grow al vergeleken met andere veulenbrokken?

Anoniem

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:52

Ik voer t ook nog naar tevredenheid.
Wel wat zoekende voor t voer erbij... ga nu fetura proberen. En de laatste schepjes pulp er ook nog bij, dan is die zak ook op.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 08:42

trysteffy schreef:
Ik geef nu bijna een jaar daily compleet. Maar zijn dr meerderen die in de lente/zomer het ook niet geven?
Ik ben afgelopen zomer er mee gestopt omdat ie de helle dag op het land stond en daar de vitamine er uit haalde dacht ik. Ik ben benieuwd naar jullie ervaring


Ik stop ook als het gras begint te groeien, en voer alleen weer als bijv het gras langere tijd dor is door droogte ofzo.
Van de zomer moeten ze het doen op het gras wat groeit.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:33

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de huidverzorgingslijn van Feral?
De skincalmin shampoo en lotion?

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:58

De lotion en de shampoo zijn super fijn. Ook de vliegenspray is super.
In het hoogseizoen was ik de manen ermee en smeer op eczeemplekjes de lotion en dat hersteld super.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:28

Mijn paard heeft snel jeuk aan zijn staart, ook nu in de kou met dekens op. Verder geen jeuk, niet bij de manen oid. Alleen bovenkant staart.
Ik smeer nu sectolin maar zoek iets wat misschien nog meer de jeuk weghaalt..

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Ervaringen met Vitalbix Daily Complete

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:52

Ik voer nu al een tijdje naar tevredenheid de Daily Complete en sinds kort ook de Lucerne+ en Lijnzaadolie. Paard doet het er super op maar mag tijdens het rijden en longeren wat meer “go” hebben. Nu weet ik dat hij flegmatiek is dus ik verwacht geen volbloed temperament maar ik vroeg mij af of ik een beetje meer pit zou kunnen halen uit de Active+.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik wil me ook niet direct helemaal blind staren op Vitalbix want ik voer dus al 3 producten uit de lijn maar het bevalt zo goed dat ik denk..waarom niet?