Röntgen van rug laten maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:56

En wat duidt bij jou op "verzorging van niveau lager"?

Mijn merrie heeft ook eerst altijd gestaan op een grote all-in pension.
Staat tegenwoordig bij een boer.
Hier staat ze niet in een onwijs grote nieuwe stal, tot aan de knieën in het stro, onwijs duur en goed hooi.
Maar toch staat mijn paard hier "paard" te zijn en ik heb haar nog nooit zo gelukkig gezien. Gaat elke dag van s morgens tot s avonds op 6hec land naar buiten in een kudde van 9. Zelfs in de Zomer staan ze hier 24/7 buiten.
Lekker vies elke dag van de modder. So what? Ze staat hier lekker paard te zijn zoals het hoort. En niet opgesloten in de hoop dat de eigenaar eens komt of tijd heeft.

Nogmaals TS, het paard maakt het heus niet uit of hij in een gouden stal staat, of in een op eigen manier gebouwde stal bij bij een boer wat de meeste afschrikt bij paardeneigenaren.

Ik hoef niet elke dag naar mijn paard te gaan aangezien ze goed verzorgt wordt (in de zin dat ze elke dag haar paardwaardig gedrag kan uiten en elke dag op de weide komt).
Dan ben ik natuurlijk niet meer met haar aan het rijden ivm afkeur.

Echt waar TS, sociaal contact en voldoende weidegang in kuddes, dat hoort bij een natuurlijk paardengedrag. Zeker weten dat elk paard hier van op kan knappen kwa gedrag!

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:13

De bokkers die hier doordrammen volgens jou TS zijn toevallig ook de mensen die onvermoeibaar longeerfilmpjes kijken en de moeite doen er tijd aan te besteden en met je mee te denken, ook al passen de bevindingen niet allemaal in jouw straatje.

Ik vind dit oprecht een van de meest fijne discussietopics van de bokkers uit. Reacties worden goed overdacht en onderbouwd, zaken worden vanuit verschillende invalshoeken bekeken en alles wordt netjes verwoord.

Het is voor Limo jammer dat jij jouw belangen nog altijd voor die van hem stelt en ik hoop dat je hier anders over leert denken. Die inzichten zullen je een rijker mens maken met een gelukkiger paard en dat is jullie gegund.

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:17

Mossel schreef:
Ik vind het echt een enorm zwak excuus dat je je paard niet geeft wat hij nodig heeft om dat je dan +15 km verder moet reizen... mijn paard staat ook 10km bij mij vandaan en heb ook een periode gehad dat ik meer dan 15km moest reizen.


Ik zou er ook geen 15 km voor gaan fietsen, word al moe als ik eraan denk. Niet te vergeten hoeveel tijd je dan nog extra kwijt bent. Ik begrijp TS in dat punt volledig.
Echter; zorg dan wel voor een alternatief. Zorg dat het dier dagelijks buiten gezet wordt, tref regelingen met stalgenoten waarbij jullie elkaars dieren buiten zetten. Dat soort dingen. Paard gaat voor en je moet dan wel bereid zijn oplossingen te zoeken.

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:22

Ik ga ook niet iedere dag naar mijn paard het is 35 min met de auto.Maar hij wordt goed verzorgd, als je goed zoekt is er echt wel iets te vinden.Het welzijn van paard staat voor op.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:28

NAV je laatste filmpje ben ik even in m’n archief gedoken....


Ben ik de enige die overeenkomsten ziet?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:30

LadyMadonna schreef:
NAV je laatste filmpje ben ik even in m’n archief gedoken....
[ Video ]

Ben ik de enige die overeenkomsten ziet?

Deze vind ik eigenlijk heel anders, lijkt niet te willen lopen.
Zo deed mijn PRE ook toen ze echt flinke buikpijn had, ook niet onder treden en liever niet draven.

Limo heeft wel pit en wil wel lopen maar doet het zonder zijn lijf te gebruiken.

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:31

Je kan ook overeenkomsten willen zien en bewust zoeken.
Ik vind de haf er veel beroerder aan toe dan Limo op het laatste filmpje.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:33

Nee totaal geen overeenkomst.
Die haf loopt echt verschrikkelijk kreupel.
Wat die heeft weet ik niet maar als je zou zeggen op 4 voeten bevangen geloof ik het.

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:33

Goof schreef:
Mossel schreef:
Ik vind het echt een enorm zwak excuus dat je je paard niet geeft wat hij nodig heeft om dat je dan +15 km verder moet reizen... mijn paard staat ook 10km bij mij vandaan en heb ook een periode gehad dat ik meer dan 15km moest reizen.


Ik zou er ook geen 15 km voor gaan fietsen, word al moe als ik eraan denk. Niet te vergeten hoeveel tijd je dan nog extra kwijt bent. Ik begrijp TS in dat punt volledig.
Echter; zorg dan wel voor een alternatief. Zorg dat het dier dagelijks buiten gezet wordt, tref regelingen met stalgenoten waarbij jullie elkaars dieren buiten zetten. Dat soort dingen. Paard gaat voor en je moet dan wel bereid zijn oplossingen te zoeken.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet fiets (zou wel kunnen) maar ze roept al vanaf 2014 dat ze bezig is met haar rijbewijs en dat geeft ze nog steeds als excuus, en in een ander topic is ook al voorgesteld een brommertje aan te schaffen. Maar het is natuurlijk makkelijker iets als excuus te gebruiken dan daadwerkelijk ergens iets mee te doen

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:42

Het is ook nogal makkelijk om te roepen dat een ander altijd alles als excuus gebruikt.
Ik heb geen idee hoe lang ts al bezig is maar als ze geen rijbewijs heeft heeft ze geen rijbewijs. Simpel.
Ik weet ook niet hoe breed ts het heeft en of ze de mogelijkheid heeft een brommer aan te schaffen naast haar rijlessen.

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:46

Dan moet ze niet continu roepen dat ze met haar rijbewijs bezig is en dat ze tot die tijd niet meer tijd in pony kan steken omdat ze met haar werktijden zit

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:54

TS wat zei de kliniek over de kreupelheid links voor? De foto's waren goed, echo's zijn niet gemaakt. Raden zij nog aan om die kreupelheid verder te onderzoeken of om te kijken middels een buigproef of die er nog is? :)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:56

Goof schreef:
Het is ook nogal makkelijk om te roepen dat een ander altijd alles als excuus gebruikt.
Ik heb geen idee hoe lang ts al bezig is maar als ze geen rijbewijs heeft heeft ze geen rijbewijs. Simpel.
Ik weet ook niet hoe breed ts het heeft en of ze de mogelijkheid heeft een brommer aan te schaffen naast haar rijlessen.

Ben ik het mee eens, je hebt dat niet altijd voor het kiezen.
Maar het blijft wel zo dat er 101 smoezen zijn om je paard op deze manier te stallen en er verder niemand een nadeel van heeft behalve het paard zelf.

Dit is niet ideaal, bij je kennissen op de wei was niet ideaal. Maar je gaat mij niet wijs maken dat er echt ALLEEN maar verschrikkelijke stallen in die hele omgeving zitten daar :o

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 18:01

bruintje123 schreef:
Nee totaal geen overeenkomst.
Die haf loopt echt verschrikkelijk kreupel.
Wat die heeft weet ik niet maar als je zou zeggen op 4 voeten bevangen geloof ik het.

Das een lang verhaal, maar bevangen was het niet ;)

Ik dacht het krabbelen te herkennen, vandaar

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 18:15

Mossel schreef:
Dan moet ze niet continu roepen dat ze met haar rijbewijs bezig is en dat ze tot die tijd niet meer tijd in pony kan steken omdat ze met haar werktijden zit

Ben er mee bezig. Heb 10 lessen gehad (10 lessen + examenbegeleiding & examenprijs = bijna 800€) Heb maandag examen gehad máár 1 grove fout gemaakt. Kan gebeuren. Helaas is dit alweer de 7e keer dat de stress me teveel wordt. En bij ons in België kennen ze faalangst examens niet. :\
Gelukkig kan ik herkansen zonder eerst opnieuw lessen te moeten nemen. Heb alleen nog geen datum doorgekregen van de rijschool.

Máár over al die jaren ben ik wel al 3.500-4.000€ kwijt aan proberen voor het rijbewijs.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 18:17

Wat betreft bij mijn kennissen staan is er ook genoeg te vinden in mijn eerdere topics. (Lees niet voldoende voer/hooi krijgen, geslagen worden)
Enige voordeel: 24/24 buiten máár nadeel: weinig in de hand komen want kennis gaat niet met limo trainen natuurlijk.

Zoals ook eerder vermeld is er een stal dichterbij maar die heeft geen plaats momenteel. Sta wel op de wachtlijst.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:02

Jennyxx schreef:
TS wat zei de kliniek over de kreupelheid links voor? De foto's waren goed, echo's zijn niet gemaakt. Raden zij nog aan om die kreupelheid verder te onderzoeken of om te kijken middels een buigproef of die er nog is? :)


Daar waren ze ook mee bezig maar de TS wil niet meer terug omdat het volgens TS voor de pony te stressvol is Maar omdat zij het ook over de kosten had en dat die opliepen denk ik dat daar ook een flinke reden zit (of niet TS?)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 19:15

Babootje schreef:
Jennyxx schreef:
TS wat zei de kliniek over de kreupelheid links voor? De foto's waren goed, echo's zijn niet gemaakt. Raden zij nog aan om die kreupelheid verder te onderzoeken of om te kijken middels een buigproef of die er nog is? :)


Daar waren ze ook mee bezig maar de TS wil niet meer terug omdat het volgens TS voor de pony te stressvol is Maar omdat zij het ook over de kosten had en dat die opliepen denk ik dat daar ook een flinke reden zit (of niet TS?)

De kosten niet zo zeer (kan op factuur en op termijnbetaling én ik heb begin volgende week ook een flink bedrag van belastinggeld dat ik terugtrek). Toch eerder de stress en daardoor niet te onderzoeken op de kliniek. Vandaar keuze voor afts aan huis. Maar moet ene vinden die wel wil komen. Heb ook ene gevonden een vrouw en mailtje gestuurd met alle informatie.
Maar ik blijf verder zoeken hoe meer ik er kan vinden hoe meer kans dat er een wil komen.

Tevens had kliniek over de kreupelheid geen woord meer gezegd. Toen ging het hen echt om de rug.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:33

Art_Ificious schreef:
Tevens had kliniek over de kreupelheid geen woord meer gezegd. Toen ging het hen echt om de rug.


Bizar dat je zelf niet meer weet wat je zegt. Op de kliniek was bij met de buigproef links voor kreupel, dat zijn je eigen woorden. Ik verzin ze niet.
Uiteraard hebben ze ook naar zn rug gekeken gezien de zeer arme bespiering.
Schiet mij maar lek..... %) 8)7

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 19:36

Heb juist deze arts nog een mail gestuurd
http://www.equistrata.be



Babootje ja maar omdat ze die remodellage zagen in de rug wilden ze zich daar op concentreren. Toen ik terugbelde werd over de voorbenen ook geen woord gevraagd. Ook niet toen ik melde dat hij ook gewoon loopt zoals voorheen. Wel met iets meer ontspanning zoekend.

Hier even de mail die ik naar enkele vrouwelijke artsen gestuurd heb:

Citaat:
Beste
Ik ben met mijn driejarige ruin op Equitom geweest voor klinische keuring en foto's van de rug.
Bij klinische keuring liep hij LV kreupel. Maar doordat hij erg veel stress had en zeer gespannen was konden ze daags nadien zijn benen niet meer nakijken. En is een tweede buigproef niet gelukt.

Mijn ervaring is dat hij op zijn vertrouwde omgeving kalmer is en zich door vrouwelijke artsen beter laat onderzoeken.

Mijn vraag is dan ook of u een kreupelheidsonderzoek wil uitvoeren? Ik wil zekerheid over de benen.
Beide voorbenen zijn ook op RX gezet maar daar was niks op aan te merken. Misschien dat er wél iets in de pezen zichtbaar is? Vandaar dat ik graag een nieuw onderzoek wil maar in zijn vertrouwde omgeving.

Osteopaat en masseuze kunnen gewoon aan de benen komen en deze optillen dus verwacht ik bij u ook geen problemen.

Mvg Marijke

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:58

TS, wat vind jij belangrijk voor jouw paard? Dan doel ik op beweging, voeding en op sociaal vlak.

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:06

Bas van der pant al gecontacteerd? Komt ook aan huis voor fotos/echo

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 20:09

nieky1993 schreef:
Bas van der pant al gecontacteerd? Komt ook aan huis voor fotos/echo
mannen vind limo nog steeds eng/spannend en wil ik een goed onderzoek verkies ik dus om een vrouwelijke arts omdat Osteopaat etc vrouwen zijn en dat gaat zeer goed.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:16

Art_Ificious schreef:
Heb juist deze arts nog een mail gestuurd
http://www.equistrata.be

Babootje ja maar omdat ze die remodellage zagen in de rug wilden ze zich daar op concentreren. Toen ik terugbelde werd over de voorbenen ook geen woord gevraagd. Ook niet toen ik melde dat hij ook gewoon loopt zoals voorheen. Wel met iets meer ontspanning zoekend.


Ik begreep (jouw woorden) dat ze verder wilden onderzoeken maar dat dat op dat moment zelf niet kon (omdat hij dan te zwaar gesedeerd moest worden). Een andere optie zou kunnen zijn geweest hem laten staan en op een ander moment opnieuw een kreupelheidsonderzoek doen met jou erbij als dat verschil zou hebben gemaakt. (Dat gebeurt echt wel vaker) Maar dat betekent dat hij nog iets langer zou moeten staan en dat er kosten bijkomen.
Als de kosten voor jou op dat moment een probleem waren, kan ik mij voorstellen dat een oplossing gezocht is in pijnstilling en rust om te kijken wat dat doet. Maar er volgt altijd een terugkom moment voor beoordeling, tenzij je dat zelf niet wil. Een veearts gaat je niet dwingen om terug te komen; je bent altijd vrij om dat niet te doen.
Er is niet niets aan de hand. Een arts geeft ook niet zomaar pijnstilling en een stap/rustadvies.
Je hebt nu alleen nog niets opgelost. En de situatie is nog steeds dezelfde als voordat je naar de veearts ging.

Ik hoop echt dat je de pony verder laat onderzoeken. Ik ken de arts die je een bericht hebt gestuurd niet, maar ja je moet wat. Is er geen grotere kliniek in Belgie die een 'mobiele brigade' heeft? Mijn veearts (DAP Bodegraven) heeft die namelijk wel. Dus dat is ook nog een optie. Bekende kliniek in de omgeving bellen en vragen of ze een mobiele brigade hebben.

.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:18

Art_Ificious schreef:
Citaat:
Beste
Ik ben met mijn driejarige ruin op Equitom geweest voor klinische keuring en foto's van de rug.
Bij klinische keuring liep hij LV kreupel. Maar doordat hij erg veel stress had en zeer gespannen was konden ze daags nadien zijn benen niet meer nakijken. En is een tweede buigproef niet gelukt.

Mijn ervaring is dat hij op zijn vertrouwde omgeving kalmer is en zich door vrouwelijke artsen beter laat onderzoeken.

Mijn vraag is dan ook of u een kreupelheidsonderzoek wil uitvoeren? Ik wil zekerheid over de benen.
Beide voorbenen zijn ook op RX gezet maar daar was niks op aan te merken. Misschien dat er wél iets in de pezen zichtbaar is? Vandaar dat ik graag een nieuw onderzoek wil maar in zijn vertrouwde omgeving.

Osteopaat en masseuze kunnen gewoon aan de benen komen en deze optillen dus verwacht ik bij u ook geen problemen.

Mvg Marijke


Dat is een prima mail; ik hoop dat je snel een afspraak kunt maken.